Baiyoke Sky Tower i Bangkok

A

Anonymius

Gäst
Jag sitter och tänker på detta med Bayok!

Jag hade ju ett ärende på Sukhumwit och var ju tvungen att ha någonstans att bo på i 2 nätter. Jag har nu ett favohotell Chatrium vid floden 5 stjärnigt, kanon tycker jag.

Men samtidigt vet jag att detta med boende varierar och det är jävligt bra att vi tycker olika.

Bayok vet jag känslorna svallar och jag kan hålla med, men jag vet inte varför, jag gillade det faktiskt!

Nog sagt om det, jag tänkte nä nu jävlar skall jag högt upp så jag bokade Bayok Sky, vi fick 22 våningen, men samtidigt har du ju tillgång till de andra.

Ok jag vet, Sky, vad kan det vara 3 stjärnigt, alltså för mig okey, men ni skall veta Chatrium 5 stjärnor, kanon på 29 våningen vid floden, eget kök, balkong och en outstanding servisen.

Men vi skiter i detta, jag tycker faktiskt trots 3000 tusen kineser med inget uppförande över huvudtaget, hissystem som får dig att bli fullständigt förvirrad, på grund av att byggnaden är som den är, hela byggnaden är ett enda stort köpcentrum, I like it!!

Jag vet inte varför, kanske det var för att jag fick sitta och käka räkor vid fönstret och titta ner 270 meter. Egentligen gillar jag inte allt detta stök kring Sky och alla dessa skrikande kineser, men på något underligt sätt gillade jag Bayok Sky och rummet helt okey och service.

Jag vet att det finns många meningar om Bayok Sky, men för mig och min fru och mina två barn, så jävla häftigt!
IMAG1251.jpg

A

Anonymius

Gäst
Ni som varit på Bayok!

Ni vet när man går upp för trappan och till hissarna, vänster sida är ju till lobbyn. Men det finns en hiss alldeles till höger när ni kommer till hissarna, som egentligen går till Car Park och ingen tar den.
'
Men jag låvar när vi kom tillbaka från Sukhumwit, för jag hade lite businnes där att göra, var där 200 kineser som skulle upp i dessa hissar, jag sa till min fru inte fan väntar jag här i 45 minuter för att åka upp till rummet.

Min fru var uppmärksam, hon såg att några kineser sprang in i en hiss åt höger i kön, Peter vi tar den och vi rusade in i hissen utan att veta vart vi kom, vi tryckte 17 våningen och hamnade i ingenmansland, fanns inget alla kontor var mörkt och 6 hissar.

2 stod det Car Park och det förstår jag vad det menas, 1 stod det Entrance, inte svårt att förstå, en stod det Car Park, men tittade man i hissen så fanns knappen för Lobby 18 våningen, hahahah, vi tryckte oss förbi 200 kineser, tänk på det nästa gång, hissen till höger tryck 17 och välj hissen till lobbyn 18

A

Anonymius

Gäst
Håller väl mig i denna tråd så vi inte spårar ur, vet finns massor av tips redan, men vill ha färska uppgifter, ge mig bra tips på hotell i Bangkok runt Nyår! 5 stjärna ok, 3 är också ok!

Jag har ju egna favosar, men vill ha er smak också!

J

Johann Bergstrand

Gäst
Boende runt Suhkumwit finns bra hotel...
Älskar detta område där jag verkligen känner hemtrivsel i denna del av Bangkok!!!
Tipsar om President Inn, på soi 11 1/2...
Kanske 3 stjärnigt med 7 till 800 baht och 15 rum....
Hoppas att du -Lyco- finner platsen för ett kanonfirande nyår....
(för du menar väl farang nyåret 2016) - Vilket år är det efter Budha nu?
Shock di Kraph!!!! - Ha det gott!!!
Hälsning från Johann................

A

Anonym

Gäst
Älskar detta område där jag verkligen känner hemtrivsel i denna del av Bangkok!!!
Nu är året i Thailand 2558 ...

A

anonymous

Gäst
http://www.agoda.com/anantara-riverside-bangkok-resort/hotel/bangkok-th.html#

Här bodde jag förra året i Bangkok på Nyår 2014-2015, var helt ok, hade många erbjudanden på dom olika restaurangerna med nyårsfirande, maskerad, nyårsbuffe, etc. i hotellområdet.
Rakt över floden (gick båt från hotellet) Låg ett område, vet inte riktigt var det var, men hade massor av restauranger, konsert, marknader och raketer vid midnatt, står ett pariserhjul där vid floden som riktmärke om du vet var det står.

Annars är det Chatrium och The Landmark som jag bott på dom flesta gångerna jag vart i Bangkok.

A

Anonymius

Gäst
Tack Johann, jo farangnyår.

A

Anonymius

Gäst

Här bodde jag förra året i Bangkok på Nyår 2014-2015, var helt ok, hade många erbjudanden på dom olika restaurangerna med nyårsfirande, maskerad, nyårsbuffe, etc. i hotellområdet.
Rakt över floden (gick båt från hotellet) Låg ett område, vet inte riktigt var det var, men hade massor av restauranger, konsert, marknader och raketer vid midnatt, står ett pariserhjul där vid floden som riktmärke om du vet var det står.

Annars är det Chatrium och The Landmark som jag bott på dom flesta gångerna jag vart i Bangkok.
Kul Janne att du gillar Chatrium, en av mina favo också, men länken ser ju sjysst ut!

A

Anonymius

Gäst
Svårt att hitta President Inn, menar du kanske President Solitair eller Grand President? Me egentligen är det lite långt upp för mig, jag gillar längre ner mot Ploenchit och Rajadamri osv

N

Norrbaggen

Gäst
Bra med tips Lyco. Spesielt det med hissen :)
Vi skal tre nätter på Baiyoke Sky Zone i början av januari också. Och jag tycker faktiskt bättre om kineser enn dom som kommer i från mellanösten.
Några andra tips vad gäller att äta högt upp i våningarna... :wai:

A

Anonymius

Gäst
Bra med tips Lyco. Spesielt det med hissen :)
Vi skal tre nätter på Baiyoke Sky Zone i början av januari också. Och jag tycker faktiskt bättre om kineser enn dom som kommer i från mellanösten.
Några andra tips vad gäller att äta högt upp i våningarna... :wai:
Ja, nej jag hade inte ont av kineserna, men hela Bangkok översvämmas av kinesiska turister verkar det som. Ja vi käkade buffen på 78:våningen, helt ok tycker jag, massor att välja mellan 1750 för 3 pers och äta hur mycket du vill, sprit öl får du köpa separat en liten singha 150 baht, sen har du ju Roof Top på 88 våningen.

Det är ju bara det att Bayok är ju byggt på ett sådant sätt att man måste byta hissar för att ta sig upp till själva hotellet. Mellan 1-17 är det bara kontor och andra verksamheter verkar det som och sen kommer Lobbyn på 18 våningen. Där är incheckning och allt annat sådant, där byter man hiss uppåt och beroende på vilken våning du bor på får man kolla skyltarna. Skall du upp till Skybaren och upp på riktigt höga höjder är det hissen längst bort mot panoramafönstret.

Det finns folk som hela tiden styr alla som skall åka med hissarna och lotsar dig rätt, de hade ganska kul åt oss för vi tycktes aldrig lära oss vart vi skulle gå och viken hiss vi skulle välja, men nu lärde vi oss den hissen, så är det långa köer, testa den hissen till höger,,,hahah.

Sky Zone är ju från våning 46-63, vi bodde standard 22-45.

Jag får säga att jag gillade Bayok!

Senast redigerad av en moderator:
A

Anonymius

Gäst
En sak till, skall ni äta och dricka på Roof Top, måste (är inte säkert på detta med måste, men säkrast) ni reservera bord, så sa de till oss i alla fall när vi ville gå upp och det öppnar 17.00!

Kan ju hända att det just den kvällen var fullt, så kan det ju vara och med tanke på alla dessa hotellgäster så är det nog ganska fullt jämt.

Senast redigerad av en moderator:
A

Anonymius

Gäst

Jonas bokade nyårsafton på denna
Anantara Sathorn Bangkok Hotel, för mig ser det otroligt bra ut, vad tror du?

http://www.agoda.com/sv-se/anantara-sathorn-bangkok-hotel/hotel/bangkok-th.html

Lyco

A

anonymous

Gäst
Nu hittade jag tråden efter en stunds letande antog ju att en tråd om hotell i Bangkok låg i Bangkokforumsdelen.
Så Lyco hur var hotellet?

Liknande trådar

Topp