bamboo tatuering

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
vi gjorde slag i saken o tatuerade oss denna gång. tatueraren heter aek o hans flickvän bozo. vi tatuerade oss i kao lak.
jag tatuerade en fjäril på höger vad. min dotter blommor över höger sida mellan troskant o bh o min son 2 kinesiska tecken på magen. det ena står för drömmare o det andra för ödet.
vi var hos eak många timmar allt som allt o de har en liten bar ihop med tatueringen så vi tog lite att dricka med jämna mellanrum. de är väldigt trevliga o mkt duktiga. jag kunde se av deras en gång vita vägg att döma att många svenskar varit där o alla som skrivit verkade väldigt nöjda.
vi fick låna internet o fixa fram musik o han sa typ så här ...mitt hem är öppet för er...

jag betalade 1400 bth, min dotter 8500 bth o min son 4500 bth. då hade vi hållit på o prutat.
pratat med en del thailändare som alltid säger att det är så billigt att tatuera sig i thailand men det gäller inte faranger. träffade en kille i bkk som visade upp sin ryggtavla. hela ryggen var tatuerad o han hade betalt samma pris som jag 1400 bth..

vi är nöjda i alla fall o det är huvudsaken. ska man tatuera sig i thailand o vill få det billigt gjort ska man nog ta med sig en thailändsk kompis.

återkommer med bilder på våra tatueringar

Bamboo skriver du, görs det med bambustickor? Har ett barnbarn som vill ha en gammeldags tatuering som "knackas" in i huden. Vet du något om detta?

hej ragnela

visst är det så... på en bambupinne fästs nålen o man knackar in tatueringen.
i thailand har man vanlig tatuering men en del tatuerar oxå med bambutatuering.

marianne

vi är väldigt nöjda

"Mats 49 " sa:
:wai:

Är också nyfiken på tattueringarna.
Gör det mer ont att göra dom på det sättet än med maskin?
Låter som det skulle vara mer smärtsamt.

Mvh

Mats 49

hej kan bara tala för mig själv har gjort ett par stycken ja tycker att de gör fanimej mer ont när dom knackar än använder maskin...
men gör du vissa budha saker så används inte maskin om man går till en sån men men de e en annan historia

glimten 66 :wai:

jag tyckte det var helt okej med bambu tatuering. likaså min son. min dotter har bestämt sig för att aldrig mer tatuera sig men det beror ju på att hon gjorde en stor tatuering som tog 4 timmar o på ett ställe där det gör ondare.

tycker absolut att du ska testa....

försökt att lägga in foto här...bilderna är för stora så jag provar i mitt album i stället ...kolla in där..
ska försöka uppdatera där lite

marianne

det tycker jag absolut att du ska göra...
att göra en bambutatuering är ju först o främst motivet men att ha gjort just en bambutatuering tycker jag oxå är riktigt special...

ska se om jag kan hitta ngn bild på min dotters o min sons tatueringar så får du se... väldigt fina.

du kommer inte att ångra dig jag lovar

marianne

Hej mats tycker du ska pröva ..
normalt så brukar smärtan komma efter en tre timmars tauering när ja kört me maskin de e då endorfinet tar slut i kroppen...

men me bambo kom de på en gång första bambo gjorde ja runt naveln o den sista vi våra vackra love handels...o ajjj den gjorde riktigt ont hela tiden ..
sen e de ju så att olika områden på kroppen gör olika ont ondast ja varit me om e ryggraden när nålen slår i ryggraden o jumsken armar o bröst känns knappast tycker ja men som sagt de e olika

glimten66 :wai:

Då är överarmens utsida att rekomedera gör nog allra minst ont

glimten66 :wai:

Tack....
visst är de fina. vi är väldigt glada för dem o ännu mer just för att de är så annorlunda gjorda. skulle inte vilja ha det ogjort. vi tycker det var värt det....
min son klagade inte överhuvudtaget o min dotter tyckte det gjorde mkt ont men hon gjorde på sidan o där är känt för att det gör ondare o dessutom är hon så pass smal...

jag skulle göra om det... men man kan ju inte ha tatueringar överallt...

marianne

det kan man säkert men inte jag.....

för mig räcker det med 2 stycken. jag är helt nöjd.

marianne

mycket fina taueringar..har gjort några själv i thailand men inte med bamboo sticks... får väl se om jag kan fixa någon nu när jag är nere..ha det gott i kylan där hemma,,,

Bra val med bamboo! Har 2 stycken, gjorde nyligen min andra i Phuket, Bang Tao! Riktigt duktig, ung, kompis för livet :)
Har redan beställt nästa.
Kommer nog inte göra med maskin, iaf inte i Thailand, man vill ju sola och bada där :nod:

you know Jimmy,
to much talking to much jokeing :wai:

KAP

Lite info. om bamboo tattos!

1. Du blöder inget, om du skulle så är det nitnoy bara (aldrig varit med om det själv, dock såg jag mitt ex. blöda lite)
2. Du kan sola & bada (rekomenderar att vila 1 dag)
3. Det gör mindre ont, säger folk.
(jag vet inte, har bara bambootattos själv)
Men iaf, 1&2an borde klargöra varför oldschool tar maskinen. :nod:

Och Marianne, din dotter klarar smärta väldigt bra ska du veta :thumbsup:
Min kompis gjorde från armhålan~ till byxkant, han drog i sig thaiwhiskey, mao maakk maaaakk! haha
Kan ju tänka er när han ställde sig upp efter 2 timmar ;D
En av många bra dagar vi hade..

:wai:
Jimmy

om jag ngn gång skulle ändra mig vilket jag inte tror att jag gör så finns det ingen tvekan. givetvis väljer jag bambutatuering....
perfekt som du säger jim. inget blod o man kan bada o stå i utan att behöva vara orolig för sin tatuering.

marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

X
Svar
4
Visningar
2 K
Anonym
A
A