bang kwang

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
såg en dokumentär ifrån bkk närmare bestämt ifrån bang kwang som är ett fängelse för män. det var så otroligt intressant. man fick en mkt bra bild över hur det kan vara. säkert är det också så att man visar upp en bättre bild än vad som är i verkligheten men det är väl inte så konstigt. det är väl så överallt. man fick följa flera faranger som försökt smuggla knark både till och ifrån thailand. de ångrar sig nog.........
en av dem fick 99 år och han är i början av sitt liv.
många som är i riskzonen borde se denna innan de reser dit.

min dotter sa till mig efteråt. vilken tur att vi inte åkte dit på besök. det har varit hennes "dröm" ända sedan hon gjorde ett arbete i skolan om lord yao som är ett kvinnofängelse i bkk. vi försökte verkligen för hennes skull när vi var där sist men det var mkt omständigt så vi la ner det. fångarna kallade dessa besök för banan besök och när vi sett filmen så förstår man verkligen. de kände sig som apor i bur.

jag tror de flesta som sitter där önskar att de kunde levt om sitt liv, men tyvärr är det inte så enkelt.

DET GÄLLER ALLTSÅ ATT TÄNKA FÖRE MAN HANDLAR

ha re gött
marianne :wai:

Så vad de får skylla sig själva eller?
Dödstraffet borde avskaffas... och vi borde istället hoppas att den inhumana behandling fångar får i Thailändska fängelser upphör. Finns ett tortyrmusem i Bangkok där man kan bevittna de mest hemska metoder. Rimmar illa med Buddhistiska värderingar

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp