Banker, problem med överföringar

 
Have, fastnade här. Det var nu det där med BankID........
Screenshot_2021-07-22-18-02-33-333.jpeg
Du får ringa. Men du snubblar säkert på något annat problem. ;)
 
Ja Swedbank verkar vara. Har ju blivit avstängd har ringt alla nr de går men inga vettiga svar. De är kundombudsmanen man skall kontakta, har mejlat honom i 3 dagar nu utan svar. Brevet dom skickade om problemet var skickat den 14 april jag fick de den 19 juli. Kan inte få något id i Sverige efter som mitt person nr inte är öppet efter 3 års utskrivning, nu får jag nog försöka få något jobb på något risfält så ja kan köpa lite ris och Chile, har ja tur blir de till en liten Laokao också
En röskalle till ordförande....?
 
Byta bank kräver väl också att närvara på ett bankkontor i Sverige.
Skriva under och godkänna villkoren.

Har haft Nordea för länge sedan då lönen utbetalades dit, sen bytte företaget bank och då följde de flesta med.
Men det var innan internet-bank fanns.

Är man pensionär och utflyttad så är väl det smidigaste att Pensionsmyndigheten sätter in pensionen direkt till önskat konto i Thailand.
Jag blev kund hos Nordea från Thailand.Inga problem om man har en dator eller en smartphone.
 
det ar en som skall fora over 50000 kr till mitt thailandska konto, men banken i sverige sager att det ar en ratt sa stor summa sa det mste kopplas in en jurist, det har jg aldrig varit med om innan , kan det stamma
 
Jak-banken är väl en musl*msk bank där ingen ränta finns, varken ut- eller inlåning.

Första gången jag hör en svensk använder denna bank isf eller är du mu*lim också?

Tja, det skulle kunna förklara en hel del.
För 40 år sedan var det många svenskar med konto där. vitsen var att då var bankernas utlåningsräntor väldigt höga. Hade stor betydelse om man planerade köpa hus efter några år.
 
Förstår inte varför man använder bank med 0% ränta.
Sushiswaps årliga ränte satser.
2 siffrigt.
Jag vet inte om en svensk bank som ger ränta utan krav på flera års bindning. Det finns de som tar betalt om man kommer över vissa belopp.
 
Jag förnyade mitt bank-id i Thailand när jag upptäckte att det höll på att gå ut. Med mitt gamla bank-id kunde jag ladda ett nytt. Jag har Nordea.
Prova att göra detta om bank- idet har gatt över tiden, eller att telefonen har pajat eller blivit stulen. Bara att boka en tor biljett till Sverige med allt vad det innebär i kostnader. :(
 
Prova att göra detta om bank- idet har gatt över tiden, eller att telefonen har pajat eller blivit stulen. Bara att boka en tor biljett till Sverige med allt vad det innebär i kostnader. :(
Man får väl se till att ha en backup-plan utan att behöva flyga till Sverige. Och framförallt inte använda dinosauriebankerna som kräver fysiska möten.
 
I dag i Sverige är de nästan o möjligt att skicka pengar eller sätta in kontanter på ett konto. Varför vet ja inte men nåt är ju fel
 
Kan inte personen sätta in pengarna på ditt svenska konto och du sen tar ut maxbeloppet var vecka tills du har dom 50000kr ?
Nu vet jag ju inte vad maxbeloppet är och hur lång tid det skulle ta iof.
Maxbelopp per dag är mycket högre.
Tror att det är höjt till 150.000kr mot tidigare 100.000kr.
Man måste aktivera sitt konto för utlandsbetalning innan.
Sen registrering av mottagaren som tar ett tag. Sen kan man skicka från sitt konto.

Däremot kanske det är svårare att sätta in pengar på en annans konto i Sverige utan frågor?
 
Maxbelopp per dag är mycket högre.
Tror att det är höjt till 150.000kr mot tidigare 100.000kr.
Man måste aktivera sitt konto för utlandsbetalning innan.
Sen registrering av mottagaren som tar ett tag. Sen kan man skicka från sitt konto.

Däremot kanske det är svårare att sätta in pengar på en annans konto i Sverige utan frågor?
Min mamma brukar sätta in pengar då och då till mig och mina bröder, det har aldrig vart några problem. Mamma, jag och en bror har Handelsbanken och den andre brodern har konto i Perth, innan det hade han ett thailändsk konto.
 
 

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
natcha
N
 
Tillbaka
Topp