Banker, problem med överföringar

 
Enligt banken fins pengarna hos banken. Jag måste personligen besöka banken för att fixa till det. Enkelt i dessa tider när jag bor i Thailand
Under tiden kan du se dem som bundna fast bara får nollränta. Om det inte varit fickpengar i bankens ögon så skulle jag nog misstänka att de ville slippa betala ränta. Men eftersom du inte är miljardär så undrar jag hur banken skall hämta in rimlig avkastning på bråket med dig.
 
Ja inget vidare i alla fall, men är de ja som missat att fylla i något formulär är de ju inte så enkelt att bråka. Får avvakta till hon jag har kontakt med på banken kommer tillbaka från semester, men de blev krångligt i alla fall
 
Jag installerade denna app och skickade en liten slant till mitt konto i Kasikorn Bank för att se vad informationen blir av slutförd transaktion.

Screenshot_20210720-155505.png


Och här är kvittot på transaktion.

Screenshot_20210720-160050.png


Jag tycker att det verkar som ett bra deal genom denna app och hela processen tog ca 10 minuter från mitt konto i Sverige till mitt konto i Thailand hos Kasikorn bank innan jag kunde se pengar på K-Cyber kontot som är kopplat Kasikorn bank och höga avgifter som annars brukar var ca. 800Thb undveks.
 
Senast ändrad:
Jag installerade denna app och skickade en liten slant till mitt konto i Kasikorn Bank för att se vad informationen blir av slutförd transaktion.

Screenshot_20210720-155505.png


Och här är kvittot på transaktion.

Screenshot_20210720-160050.png


Jag tycker att det verkar som ett bra deal genom denna app och hela processen tog ca 10 minuter från mitt konto i Sverige till mitt konto i Thailand hos Kasikorn bank innan jag kunde se pengar på K-Cyber kontot som är kopplat Kasikorn bank och höga avgifter som annars brukar var ca. 800Thb undveks.
Jag överför ju via krypto, ca en halv minut dygnet runt alla dagar i veckan.
Gas fee har gått ner med så vid rätt klockslag ca 1 dollar i avgift.
Använder Metamask.
 
Problemet att överföra från Thailand till Sverige som vissa hade för några år sen är historia, skickar hur man vill nu....
 
Dom verkar även reagera om du har många Swish betalningar, och mig ringde dom upp en gång då jag satte in pengar i en bankomat,frågade var stålarna kom ifrån. Och den summan var ej stor.
Fy f***...pengar i fulla lador var nog inte sanningen? Kan inte förvänta sig bättre nu :mad:
 
Ett tips till alla här är att då ni fyller i formuläret för kundkännedom hos banken där man anger hur mkt och hur många ggr man skickar och tar emot pengar.

Själv tog jag i och skrev typ 500000 kr per år syfte familjeunderhåll.
Har inte haft ngt problem sen dess varken med handelsbanken eller Nordea.

Men har gått ifrån dessa betallösningar då det finns bättre smartare sätt se ovan nämnda skribenter...
 
Ett tips till alla här är att då ni fyller i formuläret för kundkännedom hos banken där man anger hur mkt och hur många ggr man skickar och tar emot pengar.

Själv tog jag i och skrev typ 500000 kr per år syfte familjeunderhåll.
Har inte haft ngt problem sen dess varken med handelsbanken eller Nordea.

Men har gått ifrån dessa betallösningar då det finns bättre smartare sätt se ovan nämnda skribenter...

Det är en bra stund sedan jag fick frågor från bankerna.
Mer eller mindre varje månad så skickar jag pengar från mitt norska konto till det svenska kontot, vilket jag gjort i typ 20 år.

Det var nog en 2-3 år sedan jag överöstes med frågor, men efter det så har det varit tyst.
 
Kontrollerna mot penningtvätt skärps ytterligare

 
Förstår inte varför man använder bank med 0% ränta.
Sushiswaps årliga ränte satser.
2 siffrigt.
 
Förstår inte varför man använder bank med 0% ränta.
Sushiswaps årliga ränte satser.
2 siffrigt.
Har dom svenskt BankID för att betala räkningar, går det att sätta in pension direkt?
 
 

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
natcha
N
 
Tillbaka
Topp