Barn, uppfostran och kosthållning

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Härligt, här är en bild på vår vildbasare.
20160603_122047.jpg

Härligt, här är en bild på vår vildbasare.
20160603_122047.jpg
Den där surfplattan på matbordet hade jag inte tillåtit en sekund.
Sitter jag själv någonstans kan jag kolla nyheterna när jag äter men hemma nej nej nej.
Snabbmaten därimot det äter vi minst en gång i veckan ;)

När ungen flyttade in hos oss 3 år gammal var han en liten odåga som var van vid bylivet och göra som han ville.
När han skulle sitta vid bordet och äta så sprang han iväg och lekte och lyssnade inte på mamma.
Så jag tog alla leksaker låste in dom och sa att du får inte se synen av en leksak innan du börjar lyda.
Han låg i mammas knä och lipa i ett par timmar, hon blödig "he want" jag "he not get".
Efter par timmar så börja han lyssna satte sig duktigt och åt fick sina leksaker, sen dess har jag aldrig behövt upprepa mig han lyssnar.

Vissa föräldrar ger belöning för att ungarna skall göra något, jag gör tvärtom tar bort det dom har om dom inte gör som dom blivit tillsagda.
Ungen skall ha jäkligt klart för sig att morsan och farsan är boss här och gnäll vill vi inte ha.
Tycker att du gör helt rätt, barn ska lära sig att lyda den som är överordnad, hänger ju med hela livet sen i arbete å dyl. Man får inte vela med barn, har man sagt att du får inget godis om du inte städar rummet först så får man aldrig ändra och ge med sig.
Däremot gillar jag inte detta med snabbmat, vet ni eg hur farligt det är?..
Och att man då dessutom lär dom att det är ok att äta skräp mat.

Jag kör Jonas stil, tar bort det dem gillar till dem lyssnar. Nu har vi infört att surfplatta år bara användas på helgen. Det har fungerat.

Snabbmat händer men inte är det ofta, min fru hatar att de ska äta det och hittar oftast bättre lösningar.

Tycker att du gör helt rätt, barn ska lära sig att lyda den som är överordnad, hänger ju med hela livet sen i arbete å dyl. Man får inte vela med barn, har man sagt att du får inget godis om du inte städar rummet först så får man aldrig ändra och ge med sig.
Däremot gillar jag inte detta med snabbmat, vet ni eg hur farligt det är?..
Och att man då dessutom lär dom att det är ok att äta skräp mat.
1 gång i veckan blir jag min onyttige jäkel sugen på mc donalds, han och mamma äter kyckling och pommesfrites och jag ett big mac set ( kanske inte så ofta men 2 gngr på 4 veckor iallafall) lite skräpmat sänker inte medelåldern mot tidigare Isaanmat, leva på skräpmat är en sak äta det ibland en annan sak ;)

Jag kör Jonas stil, tar bort det dem gillar till dem lyssnar. Nu har vi infört att surfplatta år bara användas på helgen. Det har fungerat.

Snabbmat händer men inte är det ofta, min fru hatar att de ska äta det och hittar oftast bättre lösningar.
Surfplatta tillåter jag dagligen, som sagt jag gillar kreativiteten och uppfinningsrikedomen med datorspel. Nu sitter han och spelar lite minecraft och bygger ett hus men skulle spelandet få ett övergrepp och han hellre gör det än hänger med polare hade jag ingripit men tvärtom här.

Senast redigerad av en moderator:
Surfplatta tillåter jag dagligen, som sagt jag gillar kreativiteten och uppfinningsrikedomen med datorspel. Nu sitter han och spelar lite minecraft och bygger ett hus men skulle spelandet få ett övergrepp och han hellre gör det än hänger med polare hade jag ingripit men tvärtom här.
Jag gillar också kreativiteten. Sonen kör mycket minecraft. Men när plattan tar över och man inte ha ork för läxor blir det stopp i veckorna.

Vi försökte med max en timme per dag innan, men då blev det tandagnisslan när timmen var slut och sonen vaknade mitt i natten. Allt har försvunnit med nya reglerna!

1 gång i veckan blir jag min onyttige jäkel sugen på mc donalds, han och mamma äter kyckling och pommesfrites och jag ett big mac set ( kanske inte så ofta men 2 gngr på 4 veckor iallafall) lite skräpmat sänker inte medelåldern mot tidigare Isaanmat, leva på skräpmat är en sak äta det ibland en annan sak ;)
För din del ja men du lär grabben att gilla det och det är inget bra, kan sluta med att han äter det betydligt oftare än så framöver.

För din del ja men du lär grabben att gilla det och det är inget bra, kan sluta med att han äter det betydligt oftare än så framöver.
En forums medlem berättade för mig när vi träffades att när han var ung så förbjöd hans föräldrar pizza.
Hans föräldrar åt men dom som barn fick aldrig smaka.
Han åt pizza första gngn när han var 18 och efter det helt såld på det, onyttigt mycket och han tror själv att det berodde på förbudet i barndomen som gjorde att han börja överkomensera det.
Så att man käkar lite ibland är ok, vi är inga som har pizza kvällar eller speciell skräpmatsdag men ibland stannar man till där på vägen och då käkar vi det.
Jag får väl erkänna att jag är urusel på matdelen.

En forums medlem berättade för mig när vi träffades att när han var ung så förbjöd hans föräldrar pizza.
Hans föräldrar åt men dom som barn fick aldrig smaka.
Han åt pizza första gngn när han var 18 och efter det helt såld på det, onyttigt mycket och han tror själv att det berodde på förbudet i barndomen som gjorde att han börja överkomensera det.
Så att man käkar lite ibland är ok, vi är inga som har pizza kvällar eller speciell skräpmatsdag men ibland stannar man till där på vägen och då käkar vi det.
Jag får väl erkänna att jag är urusel på matdelen.
Att förbjuda saker utan att väldigt tydligt berätta om varför är något av det dummaste man kan göra som förälder.
Man lär väl inte ut nånting genom att bara förbjuda. Gäller att få barnen att förstå Varför man ska och inte ska göra saker. Sen är det bra om man inser att barn gör inte som du säger utan som Du gör.

Att förbjuda saker utan att väldigt tydligt berätta om varför är något av det dummaste man kan göra som förälder.
Man lär väl inte ut nånting genom att bara förbjuda. Gäller att få barnen att förstå Varför man ska och inte ska göra saker. Sen är det bra om man inser att barn gör inte som du säger utan som Du gör.
Tur som 17 att ungen inte gör som jag gör.
Jag är halvspecial beroende min frukost när jag bodde i Sverige bestod till 99% av halv special och pizza.
Men jag har fått ändra den vanan nu till ägg, yoghurt, flingor typ just för att jag ser hur mycket ungen vill göra som och tar efter mig.
Men skräpmat det blir det ibland vi har ätit på McDonalds Donalds 1 gång och han och jag har delat på en pizza på two lions en gång på 2 1/2 vecka.
Jag kommer inte förbjuda något och han kommer överleva lite skräpmat och han visar tendens på ett högt förstånd så han kommer inte bli förstörd för livet ;)

Kollar på top gear efter blivit bjuden på fest i villagen igår så är man lite sliten idag men var kul och träffa grannarna och komma i kontakt med dom, en hel del blandat folk.

Liknande trådar

P
Svar
56
Visningar
5 K
Anonym
A
N
Svar
81
Visningar