Begagnad bilinköp

Vilken billig begagnad bil skulle du välja

• Volvo

Röster: 2 8.7%
  • SAAB

Röster: 0 0.0%
  • Mercedes

Röster: 1 4.3%
  • Toyota

Röster: 16 69.6%
  • Annat

Röster: 4 17.4%

• Totala väljare
    23
  • Enkät stängd .

A

anonym

Gäst
Jag står i begräpp att köpa en gammal billig bil efter några år på motorcykel, men jag har tröttnat på att alltid köra i regn, så nu ska det bli bil istället. Men vilket märke? Eftersom jag köper en billig begagnad bil så bör den ha lång livslängd, vara driftsäker och bekväm och då står ju Volvo, SAAB och Mersedes bra till, men frågan är om det finns service för dessa överallt i Thailand? Och om ni med erfarenhet av bilägande i Thailand har andra bra förslag? Att gamla bilar håller längre här har jag förstått, utan snö och saltade vägar.

Vi kör Chevrolet där nere, frugan och svärfar påstår att dessa har bättre kvalitet. Vi har en Trailblazer och en Pickis, båda har fungerat helt klanderfritt.

Jag står i begräpp att köpa en gammal billig bil efter några år på motorcykel, men jag har tröttnat på att alltid köra i regn, så nu ska det bli bil istället. Men vilket märke? Eftersom jag köper en billig begagnad bil så bör den ha lång livslängd, vara driftsäker och bekväm och då står ju Volvo, SAAB och Mersedes bra till, men frågan är om det finns service för dessa överallt i Thailand? Och om ni med erfarenhet av bilägande i Thailand har andra bra förslag? Att gamla bilar håller längre här har jag förstått, utan snö och saltade vägar.
Tex VOLVO 940 med Toyota motor å automat ,bra med större bil om det blir olycka

Hej

Helt klart är det lättast att ha en bil av något Japanskt märke i Thailand, går att få servad och fixad överallt, många andra märken kan det vara svårare med utanför dom större städerna.

Själv gillar jag dessa fordon och en sån kommer jag nog att åka runt i inom några år.

E4D060E3-B75F-440D-B8D3-131C865DBEA6.jpeg

6841CC6D-A3B6-47E0-B29F-E3270CAC444A.jpeg

Mvh isan lover

Hej

Helt klart är det lättast att ha en bil av något Japanskt märke i Thailand, går att få servad och fixad överallt, många andra märken kan det vara svårare med utanför dom större städerna.

Själv gillar jag dessa fordon och en sån kommer jag nog att åka runt i inom några år.

Mvh isan lover
En sån har vi i familjen , och nej , det är inte jag eller frugan som köpt den 55:):):) 100k thbt kostade den beg,men med ny kubota motor monterad

En sån har vi i familjen , och nej , det är inte jag eller frugan som köpt den 55:):):) 100k thbt kostade den beg,men med ny kubota motor monterad

Hej

Samma pris hos oss, ca 100 000 baht och då målad i valfri färg, kanske en målad i Liverpools färger och emblem på vore något.

Anledningen till att jag föredrar den här typen av fordon är flera, för det första är det svårt att ha en vanlig bil för oss eftersom vi bara bor i landet delar av året, råttor äter sönder bilar som står still, äter upp kablage, gör hål i säten och instrumentpaneler o.s.v, ibland tar falangers bilar eld när dom vrider på nyckeln.

Sen är det ju ett lämpligt oömt och tåligt fordon ute bland farmerna och den lastar ju bra.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Ser ju onekligen lockande ut för lantligt liv. Annars är det lite dåligt ställt med regnskydd som var anledningen till bil. :rolleyes:
Fast man kan ju ha en paraply för dess fordon går ju inte så jättefort. :D

Hej

Samma pris hos oss, ca 100 000 baht och då målad i valfri färg, kanske en målad i Liverpools färger och emblem på vore något.

Anledningen till att jag föredrar den här typen av fordon är flera, för det första är det svårt att ha en vanlig bil för oss eftersom vi bara bor i landet delar av året, råttor äter sönder bilar som står still, äter upp kablage, gör hål i säten och instrumentpaneler o.s.v, ibland tar falangers bilar eld när dom vrider på nyckeln.

Sen är det ju ett lämpligt oömt och tåligt fordon ute bland farmerna och den lastar ju bra.

Mvh isan lover
Njaaa, möjligt att det händer , men det finns medel mot detta , man lägger in råttgodis i bilens utrymmen ,som dödar råttorna , Jag har haft samma bil nu flera år , inga kablage söndergnagda än så länge , och i min Honda CRV finns det mycket elektronik samt larm mm , allt funkar efter 18 år i detta land

Ser ju onekligen lockande ut för lantligt liv. Annars är det lite dåligt ställt med regnskydd som var anledningen till bil. :rolleyes:
Fast man kan ju ha en paraply för dess fordon går ju inte så jättefort. :D
Får mig att tänka på dessa Faranger som försöker bli Thai till varje pris 555:):)

Jag skulle ALDRIG köpa annat än en Nipponkärra i Thailand , och för den delen , heller inte i Sverige ;);)
Håller med och som det skrevs ovan kan alla verkstäder skruva dessa och det finns delar.
MB är väl ok annars, har haft tre en C klass som rostade sönder snabbare man kunde lappa. Två E klass var bättre, den sista var skön och köra med dom går sönder snabbare än en Japanare. Jag har haft tre olika jappar och alla har bara rullat på. :wai:

Min Honda CRV 2000 är den sista som tillverkats i Japan , har kört denna en helv massa mil nu sen jag köpte den för 200000 thbt , en kanonbil som lastar bra , har AC samt värmepaket , fyrhjulsdrift , och körs på Bensin samt LPG , kostar ju ingenting att köra på LPG ... Finns en hel del delar att finna till denna ,men Thaisen vill ha just denna gamla kaross som de anser vara betydligt bättre ,, vad vet jag om det stämmer , elen kanske är bättre från Japan, men fö. samma tänker jag

Tex VOLVO 940 med Toyota motor å automat ,bra med större bil om det blir olycka
Ja det är just sånt jag tänker på också, att bilen är säker att färdas i. Och om bilen har lång livslängd som till exempel Mercedes så behöver man inte så mycket delar, medan om man köper en Toyota som kanske går sönder ofta blir ändå dyrare i längden för den måste repareras ofta. I Sverige hade jag taxiåkeri och en av mina bilar var en Mercedes 220 Limounsine, den hade gått 200.000 km när motorn byttes, och det var aldrig några fel på den, mina 2 Toyota Bluebird var det ständigt problem med och deras motorer byttes efter 50.000 km, därför är jag lite skeptisk till Toyota.

Jag har kollat på både Toyota Hilux Tiger, Vigo och Revo men jag vet inte riktigt skillnaden mellan modellerna annat än att Tiger ofta är billigare.

Hej

Mvh isan lover
Ja de har jag också velat ha, TukTuk Truck, nackdelen är att då går så ångsamt :) Jag kanske köper en gammal Willys Jeep mest på kul, men som familjebil letar jag efter en driftsäker billig bil.

Det funkar nog bra med de bilar du vill ha om man kör inom en radie på ca 30 mil runt Bangkok, men annars tror jag det mest blir besvär. Man vet aldrig var man får problem, och ska man beställa delar från Bangkok och anlita en mekaniker som aldrig har skruvat på samma typ av bil förrut så kan det bli ett långvarigt stopp...

Som familjebil skulle jag ha börjat med att titta på Honda CRV, Toyota Fortuner och Mitsubishi Pajero.

Det funkar nog bra med de bilar du vill ha om man kör inom en radie på ca 30 mil runt Bangkok, men annars tror jag det mest blir besvär. Man vet aldrig var man får problem, och ska man beställa delar från Bangkok och anlita en mekaniker som aldrig har skruvat på samma typ av bil förrut så kan det bli ett långvarigt stopp...

Som familjebil skulle jag ha börjat med att titta på Honda CRV, Toyota Fortuner och Mitsubishi Pajero.
Ok, jag börjar inse att det är Japaner som gäller i Thailand hur eländigt det än känns med mina erfarenheter av Toyota i Sverige.

Hej

Mvh isan lover

Här har du en toppenfin för bara 49000 Bath. :thumbsup: :)
https://www.truck2hand.com/index.php?actions=content/view&content_id=1330230

Liknande trådar

Tillbaka
Topp