Begagnad bilinköp

Vilken billig begagnad bil skulle du välja

• Volvo

Röster: 2 8.7%
  • SAAB

Röster: 0 0.0%
  • Mercedes

Röster: 1 4.3%
  • Toyota

Röster: 16 69.6%
  • Annat

Röster: 4 17.4%

• Totala väljare
    23
  • Enkät stängd .

Phonta

Forumveteran
Så har jag alltid tänkt också, men det skulle vara intressant att prova på ändå. :)
Det FINNS INGA mekaniker i Thailand ens för Big Bike av de vanligaste hojarna , för en Merca så är det skitsvårt att finna någon samt även delar . de drar sönder bultar , fuskar ihop allt .. riktiga klantarselen, har hitatt en bra firma för Honda i Pattaya , de har funkat till 99 % och till bra priser . men till en Mercedes , jag skulle inte ens tänka tanken ...Skruvar nu allt själv när vi bor i Isaan , har det mesta där uppe , Svetsar , mig ,gas , pinne , alla verktyg samt maskiner , pelarborr, press för hjullager mm.. Inte mycket jag inte kan göra nu ..:)

Matt82

Aktiv medlem
Inte lätt att hitta "mekaniker" i Sverige heller. Åtminstone inte i den bemärkelsen att de försöker reparera saker. De kan läsa av en dator och byta delar på sin höjd. Jag har inte lämnat bort någon bil på 20 år.
Nä det är ganska tråkigt samtidigt som många saker tyvärr är billigare att byta än att laga... Sen finns det en del "goa gubbar" kvar som lagar bilar, tyvärr har de jag känner inte någon koll på just datorn så det är mest byta lager eller svetsa som gäller då.

Jag lämnar min bil till en gubbe som har en liten verkstad för diverse saker samt service. Pålitlig, duktig, ärlig och han lagar när det är lämpligt. Tyvärr har jag nästan bara dåliga erfarenheter av större kedjor och verkstäder, det är inte helt ovanligt att dessa försöker luras och byta ut alldeles för mycket till överpriser. Eller i alla fall debitera för byten av fullt fungerande delar. Saker som borde kostat hundralappar närmar sig snabbt 10k hos t. ex. Bilia...

suriya

Forumvärd
Forumpersonal
Det FINNS INGA mekaniker i Thailand ens för Big Bike av de vanligaste hojarna , för en Merca så är det skitsvårt att finna någon samt även delar . de drar sönder bultar , fuskar ihop allt .. riktiga klantarselen, har hitatt en bra firma för Honda i Pattaya , de har funkat till 99 % och till bra priser . men till en Mercedes , jag skulle inte ens tänka tanken ...Skruvar nu allt själv när vi bor i Isaan , har det mesta där uppe , Svetsar , mig ,gas , pinne , alla verktyg samt maskiner , pelarborr, press för hjullager mm.. Inte mycket jag inte kan göra nu ..:)
Det är samma för mig. Jag har i stort sett alltid reparerat mina bilar själv. Bara enstaka tillfällen när inte tiden eller lokal funnits har jag lämnat in. Dock är det oftast bara i början som jag får hålla på att reparera bilen, för de reparationer jag har gjort själv brukar bli väldigt varaktiga. :) Annars hade jag nog inte varit så sugen på att ge mig in på en Merca... :)

suriya

Forumvärd
Forumpersonal
Inte lätt att hitta "mekaniker" i Sverige heller. Åtminstone inte i den bemärkelsen att de försöker reparera saker. De kan läsa av en dator och byta delar på sin höjd. Jag har inte lämnat bort någon bil på 20 år.
Precis. Inte nämnvärt bättre. Dock tycker jag lägsta nivån på kompetens är högre på verkstäder i Sverige.

tongmat

Aktiv medlem
Ja köpte en ny benz en c350 e för några veckor sen. de finns dielers över hela Thailand den närmaste för mej är udan thani 1.5 tim resa under garanti tiden flygr dom upp från bankok eller kör upp en låne bil gratis under tiden om de måste ta den till verkstad. Så ja känner i dag ingen oro men tiden får utvisa

magunnar

Forumveteran
Ja köpte en ny benz en c350 e för några veckor sen. de finns dielers över hela Thailand den närmaste för mej är udan thani 1.5 tim resa under garanti tiden flygr dom upp från bankok eller kör upp en låne bil gratis under tiden om de måste ta den till verkstad. Så ja känner i dag ingen oro men tiden får utvisa
Stort grattis till bilen :clap_tranparent:
Är också att titta på en merca för köp.
Har tittat hos några dealers i Bangkok.

tongmat

Aktiv medlem
Stort grattis till bilen :clap_tranparent:
Är också att titta på en merca för köp.
Har tittat hos några dealers i Bangkok.
jag köpte hos benz rajchkru. tel 0-2617-1212. dom verkar mycket bra höll alla löften dom gav före affären. när vi hämtade den var de en tekniker som gick igenom allt lugnt och sakligt, de är ju sånt som ger förtroende dom ringde sedan efter en vecka och kollade att allt fungerade och om vi har några frågor så är de bara ringa

Phonta

Forumveteran
jag köpte hos benz rajchkru. tel 0-2617-1212. dom verkar mycket bra höll alla löften dom gav före affären. när vi hämtade den var de en tekniker som gick igenom allt lugnt och sakligt, de är ju sånt som ger förtroende dom ringde sedan efter en vecka och kollade att allt fungerade och om vi har några frågor så är de bara ringa
Vilka modeller är mest gångbara , har i stort sett aldrig sett en Merca i Pattis , iofs så flyttade vi därifrån för dryga året sedan .Vet inte varför jag skulle köpa en Merca , har jobbat som mek på Mercedes , ägt många äldre , bla en 560 . Tycker att de var äve betydligt högre kvalitet i äldre dagar än idag .. Min drömbil är Toyota Land cruiser

Vilka modeller är mest gångbara , har i stort sett aldrig sett en Merca i Pattis , iofs så flyttade vi därifrån för dryga året sedan .Vet inte varför jag skulle köpa en Merca , har jobbat som mek på Mercedes , ägt många äldre , bla en 560 . Tycker att de var äve betydligt högre kvalitet i äldre dagar än idag .. Min drömbil är Toyota Land cruiser
I stort sett aldrig sett en Merca i Pattaya, kanske du skulle öppna ögonen lite.
Fast senaste året har det ökat markant.
Står jag i kö vid stoppljusen Sukhumvith, klangen, pattayathay, Pattayanua så ser jag nästan alltid mercor.
Nu det senaste året har det blivit en vanlig bil i trafiken av olika modeller, vanligare än i Sverige.

Phonta

Forumveteran
I stort sett aldrig sett en Merca i Pattaya, kanske du skulle öppna ögonen lite.
Fast senaste året har det ökat markant.
Står jag i kö vid stoppljusen Sukhumvith, klangen, pattayathay, Pattayanua så ser jag nästan alltid mercor.
Nu det senaste året har det blivit en vanlig bil i trafiken av olika modeller.
Har ju inte varit där sen februari , och jag åkte hoj ner så varför titta på Mercor . mMen när jag söker i minnet så kanske det dyker upp att jag reflekterat på detta i februari, så fler faranger samt Thai som skuldsätter sig på en bil nu, allt för att Tirak skall kunna sätta uppnäsan i vädret 555:):) Vi åker MERCEDES :rolleyes: För praktiska för just Thailand är de fn inte på något sätt ... Då anser jag att en SUV eller Pickis är ultimat , jag gillar min SUV som enligt NMAX inte är någon SUV , stor och rymlig , kan lasta massor , fyrhjulsdrift samt AC i hela innerutrymmet ..

Har ju inte varit där sen februari , och jag åkte hoj ner så varför titta på Mercor . mMen när jag söker i minnet så kanske det dyker upp att jag reflekterat på detta i februari, så fler faranger samt Thai som skuldsätter sig på en bil nu, allt för att Tirak skall kunna sätta uppnäsan i vädret 555:):) Vi åker MERCEDES :rolleyes: För praktiska för just Thailand är de fn inte på något sätt ... Då anser jag att en SUV eller Pickis är ultimat , jag gillar min SUV som enligt NMAX inte är någon SUV , stor och rymlig , kan lasta massor , fyrhjulsdrift samt AC i hela innerutrymmet ..
Jo vi har sett den bilden på din "SUV" några gånger nu.
Att jag vill ha en Merca har inget med min fru att göra, jag gillar att köra och åka merca.
Finns Merca "SUV" med, dom är säkert lika praktiska som din.
Vägarna i Thailand har ju blivit riktigt bra och bor man inte i en risby med grusvägar så är en vanlig bil minst lika praktisk här som i Sverige och Pickup ser jag ingen större fördel med här heller om man bor i tex Pattaya och inte fraktar saker dagligen.
Den gång om året jag kan behöva en pickup beställer jag transport.

Phonta

Forumveteran
Jo vi har sett den bilden på din "SUV" några gånger nu.
Att jag vill ha en Merca har inget med min fru att göra, jag gillar att köra och åka merca.
Finns Merca "SUV" med, dom är säkert lika praktiska som din.
Vägarna i Thailand har ju blivit riktigt bra och bor man inte i en risby med grusvägar så är en vanlig bil minst lika praktisk här som i Sverige och Pickup ser jag ingen större fördel med här heller om man bor i tex Pattaya och inte fraktar saker dagligen.
Den gång om året jag kan behöva en pickup beställer jag transport.
Jovisst finns det Merca SUV , och de är ju nästan gratis :rolleyes: Och visst är det så att Pickis är överreklamerad , tycker inte heller själv att det är optimalt , då skall man ha regnskydd , finns ingen ac etc , SUV då bättre trots att ni sett min suv flera ggr . Men att köpa mig en mjuk Merca går för mig fetbort. Väljer att köra billigt med min kontantbetalda gamla SUV , lägger slantar på andra saker . Anser att detta med status är obegåvat och grymt fjantigt samt att Faranger ofta låter Thaidamen styra med dessa kriterier om att synas i mängden . Inte med detta sagt att det gäller ER Mercedesdiggare på detta forum, men otroligt vanligt är det , både att köpa en bil på taskiga avbetalningsvillkor samt att köpa en som Thaidamen kan skryta om med sina polare . Visst tycker min dam att vi kan köpa en bättre bil ,, Varför säger jag byt gubbe du om du hittar en med fin bil , lägger inga slantar på en bil , kanske lägger jag 20 k på en ny lack i samma färg på min i vinter .. perfekt inuti , motorn går som en klocka , värme ,ac mm vilket annars ofta saknas . IOFS inte på en Thai Benz antar jag

Senast ändrad:
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
Phonta Ordet är fritt 8
B Ordet är fritt 20
L Allmänt thailandforum 25

Liknande trådar

Topp