Begagnad bilinköp

Vilken billig begagnad bil skulle du välja

  • Volvo

    Röster: 2 8.7%
  • SAAB

    Röster: 0 0.0%
  • Mercedes

    Röster: 1 4.3%
  • Toyota

    Röster: 16 69.6%
  • Annat

    Röster: 4 17.4%

  • Totala väljare
    23
  • Enkät stängd .
 
Ja det är just sånt jag tänker på också, att bilen är säker att färdas i. Och om bilen har lång livslängd som till exempel Mercedes så behöver man inte så mycket delar, medan om man köper en Toyota som kanske går sönder ofta blir ändå dyrare i längden för den måste repareras ofta. I Sverige hade jag taxiåkeri och en av mina bilar var en Mercedes 220 Limounsine, den hade gått 200.000 km när motorn byttes, och det var aldrig några fel på den, mina 2 Toyota Bluebird var det ständigt problem med och deras motorer byttes efter 50.000 km, därför är jag lite skeptisk till Toyota.

Jag har kollat på både Toyota Hilux Tiger, Vigo och Revo men jag vet inte riktigt skillnaden mellan modellerna annat än att Tiger ofta är billigare.
Kan det ha varit Datsun Bluebird för Toyota har inte använt det namnet, den som motsvarade Bluebird var Toyota Carina och mina dåvarande svärföräldrar körde med den över tio år utan några som helst besvär.
Sedan antalet kilometer är visst mil och inte kilometer som du skriver. Ingen bilmotor går sönder efter 5000 mil.
Bluebird är svårt att jämföra med en MB för inköpspriset är ju helt annan.
Jag har en Revo och den förra modellen hette visst Vigo. Du driver väl inte med oss med så många lustigheter i din text? :rolleyes: :p
Att Tiger är billigare är ju inte så konstigt :eek:
 
Ser ju onekligen lockande ut för lantligt liv. Annars är det lite dåligt ställt med regnskydd som var anledningen till bil. :rolleyes:
Fast man kan ju ha en paraply för dess fordon går ju inte så jättefort. :D

Hej

Man kan allt få dom med tak och framruta också om man vill, men vi är ju oftast där under vintern och då regnar det ju väldigt sällan.

Mvh isan lover
 
Njaaa, möjligt att det händer , men det finns medel mot detta , man lägger in råttgodis i bilens utrymmen ,som dödar råttorna , Jag har haft samma bil nu flera år , inga kablage söndergnagda än så länge , och i min Honda CRV finns det mycket elektronik samt larm mm , allt funkar efter 18 år i detta land

Hej

Skönt att höra någon som har lyckats bra med detta, själv har jag sett alldeles för många exempel på motsatsen, råttor som har byggt bo i instrumentpanelen där hö sticker ut i gnagda hål, bilar som har fått kabelbränder efter det att råttor har gnagt sönder kablar, samt trasiga säten o.s.v.

Vi bor ju väldigt lantligt i en liten by, så där är problemen med råttor stort, förstör allt som dom kommer åt.

Mvh isan lover
 
Hej

Skönt att höra någon som har lyckats bra med detta, själv har jag sett alldeles för många exempel på motsatsen, råttor som har byggt bo i instrumentpanelen där hö sticker ut i gnagda hål, bilar som har fått kabelbränder efter det att råttor har gnagt sönder kablar, samt trasiga säten o.s.v.

Vi bor ju väldigt lantligt i en liten by, så där är problemen med råttor stort, förstör allt som dom kommer åt.

Mvh isan lover
Jo , och vi bor nog lika lantligt vi tänker jag , mitt i ingenstans i en by med ca 50 st hus
 
Tack :) den sidan behåller jag för framtiden. Jag och säkert pojkarna skulle älska den, frugan och småtjejerna skulle skämmas att komma till familjen i Bangkok haha det ska vara en blank och fin bil som representerar en farang-hustru. :)
En faranghustru vill inte komma hem till familjen i en begagnad bil.Det skall vara med röda plåtar och sprillans ny BMW.:laugh:
 
Ja det är just sånt jag tänker på också, att bilen är säker att färdas i. Och om bilen har lång livslängd som till exempel Mercedes så behöver man inte så mycket delar, medan om man köper en Toyota som kanske går sönder ofta blir ändå dyrare i längden för den måste repareras ofta. I Sverige hade jag taxiåkeri och en av mina bilar var en Mercedes 220 Limounsine, den hade gått 200.000 km när motorn byttes, och det var aldrig några fel på den, mina 2 Toyota Bluebird var det ständigt problem med och deras motorer byttes efter 50.000 km, därför är jag lite skeptisk till Toyota.

Jag har kollat på både Toyota Hilux Tiger, Vigo och Revo men jag vet inte riktigt skillnaden mellan modellerna annat än att Tiger ofta är billigare.

Med tanke på att du skriver km istället för mil (annars var det riktigt bedrövligt) och att du nästan har kört Volvo Sonett, så känns det som att du var i en bransch där du knappt visste vad verktygen hette eller hur man använder dom.
Fast 200.000 mil känns väldigt mycket.

Nåja, i Thailand så hade jag nog gått på Toyota eller Honda om jag skulle köpa bil.
I Sverige är det en helt annan sak. Här skulle jag nog aldrig köpa en Toyota.
 
Med tanke på att du skriver km istället för mil (annars var det riktigt bedrövligt) och att du nästan har kört Volvo Sonett, så känns det som att du var i en bransch där du knappt visste vad verktygen hette eller hur man använder dom.
Fast 200.000 mil känns väldigt mycket.

Nåja, i Thailand så hade jag nog gått på Toyota eller Honda om jag skulle köpa bil.
I Sverige är det en helt annan sak. Här skulle jag nog aldrig köpa en Toyota.
Du menar väl den italienska modellen av Volvo :confused:
 
Ska man köpa en billig beg bil, tolkar det som nåt för typ max 50.000 sek.
Då ska man inte köpa en bil som var dyr som ny typ merca mm.
I Thailand är det klockrent Toyota, Honda och Isuzu som gäller då alla kan mecka dessa för verkstadsbesök är givet återkommande på alla gamla bilar.
 
Hej

Helt klart är det lättast att ha en bil av något Japanskt märke i Thailand, går att få servad och fixad överallt, många andra märken kan det vara svårare med utanför dom större städerna.

Själv gillar jag dessa fordon och en sån kommer jag nog att åka runt i inom några år.

E4D060E3-B75F-440D-B8D3-131C865DBEA6.jpeg


6841CC6D-A3B6-47E0-B29F-E3270CAC444A.jpeg


Mvh isan lover
Avdelning lantliga fordon för er i periferin (IL, Phonta mfl) :D
Här lite lyxigare variant, tar man bort baksätet så kan man alltid lasta några svin där baksätet satt. Regn/solskydd med. Pris runt hundra thaipapp. :rolleyes:
Skulle nog väcka förtjänad uppmärksamhet på stora fina staden med.
2018-new-cool-model-hunting-car-electric.png_640x640.png
 
Avdelning lantliga fordon för er i periferin (IL, Phonta mfl) :D
Här lite lyxigare variant, tar man bort baksätet så kan man alltid lasta några svin där baksätet satt. Regn/solskydd med. Pris runt hundra thaipapp. :rolleyes:
Skulle nog väcka förtjänad uppmärksamhet på stora fina staden med.
2018-new-cool-model-hunting-car-electric.png_640x640.png
En sån kan du testa att köra omkring med här nere, då nyper BIB dig direkt.
Själv e jag annars lite sugen på en jeep men inte hittat nån tilltäckligt fräck än.
 
En sån kan du testa att köra omkring med här nere, då nyper BIB dig direkt.
Själv e jag annars lite sugen på en jeep men inte hittat nån tilltäckligt fräck än.
En jeep är häftig men då skall den vara utan tak eller tak av tyg. Har sett några fina åk här.
 
Innan vi köpte vår första bil här nere (2014) så flängde vi runt till diverse beg.bilhandlare, mest i Bangkokområdet. Förtroendet för dessa handlare sjönk i snabb takt! Farangen sågs tydligen som ett lätt byte och man bluffade med både mätarställning och serviceböcker, illa dolda vattenskador m.m.
Vi hittade tillslut en Pajero som vi bestämde oss för. När vi kom nästa dag för att slutföra affären hade dom bytt ut alla fyra däck och fälgar till en betydligt mer sliten uppsättning, så vi gav upp och det fick bli nytt istället.
Jag noterade att nästan alla taxi i BKK var Toyota och med frugans hjälp frågade vi ett antal chaffisar hur det kom sig. Svaret var att Toyotas motorer håller bäst och är relativt billiga att laga. Motorerna håller även när de konverterats till gasdrift vilket inte alla gör på grund av mycket högre temperatur. Gillar inte gasdrivna bilar, jag ser dem som rullande brandbomber så det fick bli en ny Toyota Altis med bensindrift som rullat snart 9 tusen mil utan minsta bekymmer.

20180426_100215.jpg
 
Det tragiska med dagens bilar är att det börjar bli svårt att komma undan CVT-lådor.
Tycker att dom är så innihel*vete tråkiga och det känns som att köra med gummiband mellan motor och drivhjul.
CVT-låda var även en orsak att jag valde bort Lexus (i Sverige) fan så tråkig karaktär.
I Thailand är jag dock inte lika kräsen då jag inte tycker mig ha råd att vara kräsen p.g.a priserna på bilar. En annan sak är ju att jag inte bor där och då känns det lite korkat att köpa dyrt där.

Vet faktiskt inte viken bil som är vettigast.
Jag gillar vanliga personbilar eller SUV’ar som har lite personbilskänsla. Gillar inte Pick-up även om dom kanske kan vara vettigast i många avseenden. Det är komforten jag stör mig på och att dom är onödigt otympliga.
 
Det tragiska med dagens bilar är att det börjar bli svårt att komma undan CVT-lådor.
Tycker att dom är så innihel*vete tråkiga och det känns som att köra med gummiband mellan motor och drivhjul.
CVT-låda var även en orsak att jag valde bort Lexus (i Sverige) fan så tråkig karaktär.
I Thailand är jag dock inte lika kräsen då jag inte tycker mig ha råd att vara kräsen p.g.a priserna på bilar. En annan sak är ju att jag inte bor där och då känns det lite korkat att köpa dyrt där.

Vet faktiskt inte viken bil som är vettigast.
Jag gillar vanliga personbilar eller SUV’ar som har lite personbilskänsla. Gillar inte Pick-up även om dom kanske kan vara vettigast i många avseenden. Det är komforten jag stör mig på och att dom är onödigt otympliga.
Jag tycker du får kamma dig :D
Pick up är häftigt, ok lite dieselljud vid starten men sedan kanon. Kör ifrån varje thai i bergen oavsett vad de har för fordon. Visst är det en lastbil men så häftig. Du tar dig fram rätt behagligt på motorväg, mindre väg, och kommer vi till urvägar är du kung. Så allround finns inget annat amen. :rolleyes:
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp