Behöver hjälp angående fruns resedatum till Sverige.

R

Rier

Gäst
Hej! Jo det är så att min fru nyligen har lämnat in ansökan om besöksvisum till Sverige.

På pappren / reseförsäkringen fyllde hon i att hon ska komma till Sverige den 19:e december.

Jag ska strax boka flygbiljetten, och vad jag undrar är om hon måste resa den 19:e eller om hon kan ta ett tidigare flyg? Typ 14:e?

Vi hade ju tänkt den 19:e först, men p.g.a julen så funderar vi på att boka en tidigare biljett.

Går det att göra någon ändring i visumet när hon fått det? Behövs det ens göras? Vill ju inte riskera att hon ska fastna på flygplatsen i Bangkok.

A

anonymous

Gäst
Hej! Jo det är så att min fru nyligen har lämnat in ansökan om besöksvisum till Sverige.

På pappren / reseförsäkringen fyllde hon i att hon ska komma till Sverige den 19:e december.

Jag ska strax boka flygbiljetten, och vad jag undrar är om hon måste resa den 19:e eller om hon kan ta ett tidigare flyg? Typ 14:e?

Vi hade ju tänkt den 19:e först, men p.g.a julen så funderar vi på att boka en tidigare biljett.

Går det att göra någon ändring i visumet när hon fått det? Behövs det ens göras? Vill ju inte riskera att hon ska fastna på flygplatsen i Bangkok.
Vi ville ändra datum när frugan och jag skulle på semester i Sverige och har hon datum från den tex. 19:e så blir hon inte insläppt i landet innan det sa dom på ambassaden.

Frogfish

Forumräv
Visumet har från- och tilldatum. Att åka in i Schengen innan det blir nog problematiskt.

Är det viktigt så kontakta ambassaden. I värsta fall får ni kanske söka et nytt visum.

A

anonymous

Gäst
Visumet har från- och tilldatum. Att åka in i Schengen innan det blir nog problematiskt.

Är det viktigt så kontakta ambassaden. I värsta fall får ni kanske söka et nytt visum.
Det var svaret jag fick ifrån ambassaden den gången, skall ni ändra datum måste ni göra en helt ny visums ansökan och vänta på nytt visum.

Ambassaden är väldigt behjälpiga med det här så förstår inte varför man postar en sådan fråga här istället för att skicka ett e-mail direkt till ambassaden och hör med dom.

Frogfish

Forumräv
Det var svaret jag fick ifrån ambassaden den gången, skall ni ändra datum måste ni göra en helt ny visums ansökan och vänta på nytt visum.

Ambassaden är väldigt behjälpiga med det här så förstår inte varför man postar en sådan fråga här istället för att skicka ett e-mail direkt till ambassaden och hör med dom.
Den här gången fick han ju några bra svar, så nu kommer det nog lösa sig för TS:)

andrejsdenruskige

Forumveteran
Om ni förväntar er att hon ska göra fler besök, så kan ni boka enkelbiljett denna gång, och en tur och retur från Sverige.
Thai hade bra pris på enkelbiljett, så det har damen fått. Då slipper man komma ihåg att boka om biljetten dessutom.

Rille

Medlem
Om ni förväntar er att hon ska göra fler besök, så kan ni boka enkelbiljett denna gång, och en tur och retur från Sverige.
Thai hade bra pris på enkelbiljett, så det har damen fått. Då slipper man komma ihåg att boka om biljetten dessutom.
Hon klarar väl inte incheckningen med en enkelbiljett och ett Schengenvisum, om det är så du menar?

Rille

Medlem
Hmm

Kan det vara problem?

Nåja då bokar jag en biljett vid disken om det behövs och avbokar de på flyget
Utan att jag har med det att göra, men varför är det så viktigt med enkelbiljett? Det kommer bara krångla tll det. Sitter ni i Sverige o bokar en ToR, så betyder det att hon har en enkelresa till Sve kvar sen. Vilka datum ska ni sätta? Hon måste stanna i Thai 3 mån innan nästa ansökan lämnas in. Bara en fundering:)

R

Rier

Gäst
Jasså. Personen som ska till Sverige måste ha en returbiljett i förväg?

Tänkte inte alls på det. Tur att någon påpekade detta.

Rille

Medlem
Hmm, står inte någonstans.
Vem kollar upp det?
Hittar inte något skriftligt om det någonstans.
Kanske du kan ge en länk?
Jag hittar inte heller någon länk om det. Ring flygbolaget ni tänker åka med och fråga om dom släpper på henne med enkelbiljett, och ev passpolisen i Sverige. Jag personligen tror problemet kommer redan vid check in i Bkk.

andrejsdenruskige

Forumveteran
Jag hittar inte heller någon länk om det. Ring flygbolaget ni tänker åka med och fråga om dom släpper på henne med enkelbiljett, och ev passpolisen i Sverige. Jag personligen tror problemet kommer redan vid check in i Bkk.

Inga problem.
Bokar en returbiljett där och då och avbokar efter att väskorna är droppade.
Inga problem med avbokning om man inte bokar några extremt billiga biljetter.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Matt82 Om ni behöver hjälp att välja nummer till lottoraden Allmänt thailandforum 1
S besöksvisum behöver lite hjälp Uppehållstillstånd och visum mm 27
P Behöver er hjälp till en studie Ordet är fritt 14
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21
A Behöver hjälp! Allmänt thailandforum 12
A Ska göra en tatuering men behöver hjälp med översättning av tre ord till thailändska Språkhörnan 1
A Behöver hjälp med översättning.... Språkhörnan 2
L ...tror jag behöver hjälp... Språkhörnan 4
P Jag behöver lite hjälp för alla skrattar åt mig. Allmänt thailandforum 1
L Vilka dokument behöver vi får att gifta oss i Swe? Allmänt thailandforum 23
PanPan Vilka behöver rapportera och vilka behöver inte rapportera 24h. Uppehållstillstånd och visum mm 530
Jo-Be Klockan du inte behöver ändra till sommartid.. Ordet är fritt 2
D Behöver tips! Allmänt thailandforum 12
P Dash cam. Behöver tips Ordet är fritt 1
Lara Croft Thailand: Tsunamisystem behöver underhåll Thailändska Nyheter 13
A Är det rimligt att tjejen behöver 35000B för att fixa besöksvisum? Uppehållstillstånd och visum mm 46
A Utbytesstudent från Thailand behöver värdfamilj! Allmänt thailandforum 0
S Schengenvisum, vilket visum behöver min fru? Uppehållstillstånd och visum mm 36
P Kära forummedlemmar, behöver ert stöd Ordet är fritt 35
jp Resa till Vietnam (Behöver tips för spara tid o pengar) Asienforum 19
Långeman Så här mycket behöver man dricka Allmänt thailandforum 7
freethinker Vilka dokument behöver sökande uppvisa vid UT intervju? Uppehållstillstånd och visum mm 15
K Jag behöver nåon att bli min rese kamrat....... Allmänt thailandforum 10
A Behöver en Översättning av detta Språkhörnan 0
A jag behöver råd, var ska jag göra först innan jag kör igång importföretag i bk? Allmänt thailandforum 0
Badger67 Hjälp med Visa volontär arbets tillstånd etc Uppehållstillstånd och visum mm 24
Light_Angel Söker enklare översättningshjälp el enklare tolk hjälp i här el Thailand Allmänt thailandforum 2
M Khao Lak! Hjälp sökes! Expat i Thailand 0
KalmarSupergirl Hjälp! Uppehållstillstånd för besök längre än 90 dagar Uppehållstillstånd och visum mm 29
Isan Lover Nationalpark i Surat Thani har upptäckt många utrotningshotade djur med hjälp av kameror. Thailändska Nyheter 5
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
Krister Hjälp i Pattaya Pattaya forum 9
R Hjälp och reflektion kring tankar och planer på att flytta till thailand Allmänt thailandforum 94
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
P Hjälp med antal "rökelsepinnar" Allmänt thailandforum 3
Långeman Dataproblem !! Var söker jag hjälp Allmänt thailandforum 40
S Lite hjälp om buddismen värdekonflikter Thailändsk kultur och traditioner 30
A Hjälp Allmänt thailandforum 33
R Uppehållstillstånd, försörjningskrav, hjälp på traven Uppehållstillstånd och visum mm 2
A Hjälp en vilsen själ att förstå hur man ordnar uppehållstillstånd / medborgarskap till sin tjej. Uppehållstillstånd och visum mm 4
P Hjälp mig, era turister! 555 Thailändskt reseforum 33
D Hjälp att hitta bok (หุบเขากินคน) Allmänt thailandforum 3
A Kameror och fotografering. Hjälp och goda råd. Teknikrelaterat 22
T Hjälp med översättning av dok. Allmänt thailandforum 2
R Jag förstår inte detta språk.... hjälp :-) Språkhörnan 3
R Hjälp med översätta detta? Språkhörnan 5
S Hjälp en vilsen: Hur flytta till Thailand med gott om kontanter? Uppehållstillstånd och visum mm 52
R Vi ska flytta till Thailand om 2 år, Har ingen aning, Hjälp!!!! Allmänt thailandforum 37
Lara Croft Desperata bönder söker hjälp från kungen att få betalning för sitt ris Thailändska Nyheter 0
P hjälp med öersättning Språkhörnan 10

Liknande trådar

Topp