Behöver tips!

D

Dannsunn

Gäst
Hej !

Nu har jag en fråga som jag förstår många är trötta på, men är oerhört tacksam för tips och förslag.
Jag är en 30 årig man som nu vill ta steget att bo i Thailand på heltid, har varit mycket resor hit nu senaste 4 åren p.g.a min flickvän som bor här.
Min flickvän har ett uppstyrt liv här och har sin egen coffee shop och har en okej inkomst, men det är inte nog för att vi bägge ska klara oss. Efter 4 år av distans vill vi ta det steget längre och försöka få mig hit då vi absolut inte vill bo i Sverige.
Finns det möjlighet att söka jobb på internationella bolag , behöver thaibolag någon form av hjälp?
Jag är utbildad VVS montör, samt utbildning i projektledning , kalkyl och konstruktion (jobbat de senaste 3 åren som kalkylator / projektledare på svenskt byggföretag) innan dess 8 år som VVS montör. Så erfarenhet inom ekonomi, upphandling , byggnation och projektering finns.
Mina engelska kunskaper är bra och viss förståelse även vid det thailändska språket men väldigt begränsat.

Jag är absolut inte låst inom denna bransch utan jag är öppen för nya branscher , idéer och ser allt detta som ett nytt steg till att utveckla mig själv som person.
Finns några idéer vad man kan söka? Är det thai jobb som gäller eller finns det etablerade internationella företag?

Detta får helst vara inom Phuket området men är inte främmande för att resa inrikes inom Thailand.

Hoppas någon som gjort denna resa tidigare kan ge lite tips och trix hur man kan gå tillväga.

Tack på förhand för kommande svar och hoppas något matnyttigt kan komma.

Mvh
Daniel

Att man är öppen för div olika jobb hjälper sällan här, det är dokumenterad kunskap som gäller för ett bra jobb, räknar ex inte telefon försäljning till ett av dom.
Dina meriter kan nog ge dig ett jobb och Bangkok är väl där det är lättast men kanske inte helt omöjligt i Phuket heller men jag tror att du behöver goda kunskaper i Thaispråket.