Berralund på Filippinerna - Bildtråd

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Här lägger jag upp några bilder från en resa till Filippinerna i mars 2009. Träffade några arbetskamrater där. Här kommer några från Bagio. Alla bilderna är från Luzon.

Filippinerna 2009 001.jpg

Filippinerna 2009 003.jpg

Filippinerna 2009 007.jpg

Här är Taal-vulkanen och lake Taal vid Tagaytay söder om Manilla. Taal är en aktiv vulkan, den kan få utbrott när som helst.

Filippinerna 2009 018.jpg

Filippinerna 2009 019.jpg

Filippinerna 2009 020.jpg

Avslutningsfest med alla vi träffade. Mycket trevligt.
Senare kommer bilder från ett stop-over i Hong Kong.

Filippinerna 2009 098.jpg

Det där de va värt karma de skit fina bilder ja gillade jobbet me melonerna :upanddown:

glimten66 :wai:

Härliga bilder berra, tycker oxå
att bilderna på melonerna är fina,
vilket jobb

Fina bilder Berralund. :thumbsup:

Jag har vart på Phillippinerna en gång 1993. Men det var långt ifrån Manilla, jag bodde på en ö som heter Tagbilaran, den ligger nedanför Cebu.
Jag bodde hos min dåvarande svägerskas familj, helt klart annorlunda men ändå en helt fantastisk upplevelse.

"Kycklingen " sa:
Fina bilder Berralund. :thumbsup:

Jag har vart på Phillippinerna en gång 1993. Men det var långt ifrån Manilla, jag bodde på en ö som heter Tagbilaran, den ligger nedanför Cebu.
Jag bodde hos min dåvarande svägerskas familj, helt klart annorlunda men ändå en helt fantastisk upplevelse.

Ja, Filippinerna är fint. Tagbilaran är "huvudstad" på Bohol so ligger sydost om Cebu (tror jag). Har varit där en gång också. Såg du "Chocolate Hills"?

"Berralund " sa:
Ja, Filippinerna är fint. Tagbilaran är "huvudstad" på Bohol so ligger sydost om Cebu (tror jag). Har varit där en gång också. Såg du "Chocolate Hills"?

Det stämmer, fd. svägerskans familj bodde rätt ut i ingenstans ca en timmes bilkörning från flygplatsen i Tagbilaran.
Ja dom tog med mej till Chocolate Hills. Det var det enda sevärdighet jag såg, men annars var det faktiskt riktigt mysigt att gå där på stigarna och hälsa på grannarna som bodde i olika typer av hyddor. Jag fick även vara med och spela volleyboll. :D Drack något dom kallade för "tuba" det var nåt hemkokt kokosvin. :)

"Kycklingen " sa:
Det stämmer, fd. svägerskans familj bodde rätt ut i ingenstans ca en timmes bilkörning från flygplatsen i Tagbilaran.
Ja dom tog med mej till Chocolate Hills. Det var det enda sevärdighet jag såg, men annars var det faktiskt riktigt mysigt att gå där på stigarna och hälsa på grannarna som bodde i olika typer av hyddor. Jag fick även vara med och spela volleyboll. :D Drack något dom kallade för "tuba" det var nåt hemkokt kokosvin. :)

Det vinet har jag aldrig provat. Det blev mest San Miguel och Tanduay Rhum med Cola. Inte helt fel, eller hur? ;)

Jag drack rom där, vi köpte även hem några flaskor, kommer inte ihåg namnet på dom, men det var kanske den sorten du skrev. :)

Berralund.
Kan du inte öppna en ny tråd som jag gjorde i "ordet är fritt" och lägga in lite bilder på en tråd som du döper till Phillippinerna, som jag gjorde med Vietnam.
Sen en tråd med Hong Kong, så gör jag samma med Bali och Phillippinerna också.
Det behöver självklart inte vara några ansiktsbilder eller något personligt, bara mer för att dom som inte är inne i VIP ser att vi lägger ut lite bildtrådar också.
Då kanske ling öppnar en ny Asiendel om han ser att intresset finns.

Jag skall ta mig en funderare på det. Men en Asiendel hade ju inte varit fel, jag kan ju plocka ut valda bilder. Får se i morgon. ???

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
21
Visningar
2 K
Anonym
A
R
Svar