Berralunds lilla dagbok fran LOS

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Tankte skriva ner lite har om vad jag hittar pa under veckorna har nere.

Resan borjade i onsdags (15:e) nar jag gick pa taget mot Kastrup pa kvallen. SK 973 skulle lyfta kl 22:50.

Eftersom jag har lite poang pa mitt EuroBonus sa fragade jag om uppgradering till Economy Extra vid incheckningen. Fick besked vid gaten att det var OK, SAS drog inte ens 10.000 poang som det annars skulle ha kostat. Sa dar framme satt man ju som en kung och hade en behaglig flygning. Stort + i kanten till SAS! Vi startade dessutom i tid och landade 35 minuter fore tidtabellen pa Suvarnabhumi (14:10). Gott!!

Vid immigration var det en forfarlig ko, och eftersom jag hade varit dar tidigare fortsatte jag att ga ca 100 m till nasta och dar var nastan ledigt. Snabbt igenom och sen hamta vaskan vid bandet, jag var nastan ensam dar nar vaskan kom, de andra stod fortfarande i ko. Ett tips alltsa - kolla nasta Immigration om det ar lang ko.

Darefter upp till plan 4 och incheckning till Udon Thani-planet foljt av Mango & Sticky Rice pa stamstallet. Planet mot Udon gick ocksa i tid kl 18:05 och landade punktligt kl 19:10.

Utanfor vantade sa min kara hustru och familjen, in i bilen och 8 mil hem. Snabbt i sang, man ar allt lite trott efter en sadan resa.

Fredagen och lordagen gick i avslappningens tecken, halsade pa lite vanner och bekanta och det var naturligtvis en och annan som dok upp hemma ocksa.

Pa sondagen var det sa dags for en liten shoppingtur till Udon. Bl a inhandlades 1 st hund till svarmor som hon skall ta hand om nu nar barnen forsvinner till Sverige. Det blev en pigg liten Shi-Tzu tik for 2300 Baht. Jag misstanker att hon kommer att bli valdigt bortskamd. Vi har ju 3 andra hundar, men denna kommer att fa vara inne.

Igar var vi sa i Nong Bua Lamphu, frugan har fatt lite problem med ogonen sa hon var hos en doktor dar. Det blev ogondroppar samt order att skaffa glasogon. Sa det blev till att ga till optikern hemma i byn, hon skall fa dom nya brillorna idag. Detta gick los pa 10000 Baht inkl ett par fina solglasogon som hon fick pa kopet.

Idag tar vi det mest lugnt och framtiden far utvisa vad som hander i morgon.

Ha en trevlig semester Berralund.

Skönt att du fick extra vid incheckningen. Vad är EuroBonus? så intressant!!

Hälsa till din kära fru !
MVH

Phirawan

Kalas Berra ! :thumbsup: :thumbsup:ska bli jättekul att följa era dagar framöver i thailand.

Ha det gott

Mats

Jättekul Berra!

Du har väl kameran med dig så att vi får se lite bilder?

Hälsningar från ett regnigt och kallt Sverige (Va då jag avundsjuk???)

Anubaan

Det här blir en intressant tråd att följa! Hade så gott i värmen ;)

"ledarn " sa:
Kul att du delar med dig..... :nod: :nod:

Hur många CHANG har du druckit ?

10,000 bath för progresiva ?
På vilken optiker var ni ? Top charoen eller någon annan stor ?

Frågar för att jag måste skaffa glasögon själv snart....

Ett antal Chang varje dag och UTAN is!! Leo ar OK men inte mer!

Tror inte att det ar progressiva, men det ar Top Charoen. Men fina markessolglasogon som klar henne perfekt!

Tack alla for era kommentarer. Visst skall det bli ett och annat foto att ladda upp nar jag ar hemma igen, bl a pa templet i byn.

Igar var vi med pojken hos tandlakaren pa sjukhuset har i byn. Dom drog ut ett par mjolktander som sitter i vagen for dom nya, det blir ett par till nasta vecka. Jag ville vanta till Sverige, men dom verkar vara duktiga har sa det ar OK. Det var ocksa en marknad vid Amphur dar allehanda saker saldes, sa det koptes bl a en matta att sitta och kaka pa i tradgarden hemma nar vadret ar bra, det gar ju inte att lagga av helt med thaisederna. Det koptes aven en handvaska.

Intriger har vi inte sa mycket av, sa jag tankte aterkomma till amnet tuppar. Nu har grannen ocksa skaffat hons, och hans forbaskade tupp borjar gala redan kl 03 ibland. Det ar nara att man rusar ut for att vrida nacken av elandet, den star precis utanfor och galer. Och volymen ar hog kan jag lova!!! >:( >:( >:(

Annars ar det ganska fridfullt, frugan skall halsa pa en kompis idag sa jag maste val folja med. Men det ar inte sa langt. Vad som kommer att handa imorgon har jag som vanligt ingen aning om, men nagot midsommarfirande blir det inte forutom ett par extra Chang. 8) 8) 8)

"legolas " sa:
Varför då???? Det är skittråkigt, du får sitta där, och de pratar thai, och så får du le fånigt under ett par timmar. Ta du ett par Chang och gräv i trädgården istället, mycket roligare....
;D ;D

Grava i tradgarden? Knappast, vi har 36 grader men det ar val samma hos dig! Changen later mycket mer lockande. Men besoket ar uppskjutet till mandag, sa jag stack till internethaket istallet. :)

Tjena Berra, skit i Lego njut av livet så länge du kan. Går inte att lyssna på den där mullvaden.
Se bara till att kylen är fylld med det du vill ha och krama frugan och barnen.

"Rolf " sa:
Tjena Berra, skit i Lego njut av livet så länge du kan. Går inte att lyssna på den där mullvaden.
Se bara till att kylen är fylld med det du vill ha och krama frugan och barnen.

Tackar Roffe, det skall jag gora. Och kanner jag lego ratt sa ar det inte sa allvarligt!! :)

"Berralund " sa:
Nej, det lar nog inte impa speciellt mycket, man blir kanske snarare idiotforklarad. Och det blir inga sma grodor heller!! ;D
Men thai gillar ju att ha fest. Det är rätt bra att bli sedd som en idiot, man fodrar ju inte så mycket av en sådan, du kan ju njuta av livet hädanefter :)

Så här är det man måste ha lite fantasi. När damerna börjar tjattra om nåt som inte inte intresserar mej då går jag och gör nåt som gör det. Mycket enkelt. Det finns ju kvalitets tid och då tar man vara på den.
Nja nu var det inte en sån mullvad som jag tänkte på, utan en sån som gillar att påta i jorden.

"legolas " sa:
Varför då???? Det är skittråkigt, du får sitta där, och de pratar thai, och så får du le fånigt under ett par timmar. Ta du ett par Chang och gräv i trädgården istället, mycket roligare....
;D ;D

Ge dig av till ett KTV stalle, det bruka rsatta fart pa dom

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp