Beställa blommor online till adress i Bangkok. Tips?

E

erik

Gäst
Tjena

Jag sitter och söker på nätet efter någon butik som kan leverera blommor till en adress i Bangkok och samtidigt tar emot beställning över nätet.
Det dyker upp en hel del alternativ när jag söker men jag tycker att priserna är alldeles för dyra, 500sek och uppåt. Jag tänker att det måste ju finnas någon lokal butik som kan ordna detta utan att nödvändigtvis vara inriktad på sälj till faranger.
Är det någon här som löst den biten redan och kan dela med sig?

Tjena

Jag sitter och söker på nätet efter någon butik som kan leverera blommor till en adress i Bangkok och samtidigt tar emot beställning över nätet.
Det dyker upp en hel del alternativ när jag söker men jag tycker att priserna är alldeles för dyra, 500sek och uppåt. Jag tänker att det måste ju finnas någon lokal butik som kan ordna detta utan att nödvändigtvis vara inriktad på sälj till faranger.
Är det någon här som löst den biten redan och kan dela med sig?

Har faktiskt beställt blommor.
Då jag hatar krångligheter och hellre betalar bort mina problem så körde jag med interflora......tror jag.
1049:- och då ingick någon halvstor nalle 55555

Jag tänker på priserna på en bukett i Bangkok och jämför mot internetpriserna jag hittat hitills, skillnaden är ganska stor :/

hmm jo det är klart att man kanske inte kan lita på allt och alla men det hade vart gött att köpa blommor för en tvåhundring till bangkokpriser, det blir en hel del :)

Är inte blommor väldigt dyra i Thailand, har vart på många blommarknader och alltid tyckt det varit väldigt dyrt, som Svenska priser nästan, vad är "bangkokpris" för blommor?

Är inte blommor väldigt dyra i Thailand, har vart på många blommarknader och alltid tyckt det varit väldigt dyrt, som Svenska priser nästan, vad är "bangkokpris" för blommor?
I Pattaya beställde jag en bukett rosor i en blomster affär dem importerade rosorna från Holland
Dem levererade blommorna till hennes kontor på alla hjärtans dag
Det kostade 1000 baht

IMG_0207.PNG

Tillbaka
Topp