Betraktelser av att som Svensk ha valt Thailand före Sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
::) Ahaaa.............

Tillbaks i Chaiyaphum nu då mao.............

"Phonta " sa:
::) Ahaaa.............

Tillbaks i Chaiyaphum nu då mao.............

Näe Chum Phae!!

"gunnarg " sa:

gunnarg, kul med allt det som du brukar tillföra. Har du någonsin skrivit ett kommatecken i ditt liv? Nä.... så långa meningar skriver ju inte du.. Tack i alla fall för ditt som vanliga trevliga bidrag :thumbsdown:

"Långeman " sa:
Du måste vara borta MER än 184 dagar och det har du som jag förstår inte varit-.

Affärer????????

Stilla dig nu lite grand...Skall försöka att förklara.....Det räcker att man sticker hem nästippen i Sverige och skriver in sig så förlorar man sitt SINK, och det kräves minsann inga ansökningar för att TAPPA SINKET....

Det tappar du just när du skriver in dig , hur svårt var det föresten ? ,vad säger dom och var skrev du in dig , stämmer det att först skattemyndigheten sen försäkringskassan dan efter?? det var ju ett tag sen du var hemma i Sverige , vad har hänt med vården tycker du , sämre eller bättre ...??

"cumulus " sa:
Stilla dig nu lite grand...Skall försöka att förklara.....Det räcker att man sticker hem nästippen i Sverige och skriver in sig så förlorar man sitt SINK, och det kräves minsann inga ansökningar för att TAPPA SINKET....

Jag har snappat, då såker du igen snart som pilen, så tappar du inte så många dagar, året är långt.

"Phonta " sa:
Det tappar du just när du skriver in dig , hur svårt var det föresten ? ,vad säger dom och var skrev du in dig , stämmer det att först skattemyndigheten sen försäkringskassan dan efter?? det var ju ett tag sen du var hemma i Sverige , vad har hänt med vården tycker du , sämre eller bättre ...??

Skall dy flytta tillbaka eller? ;)

"Phonta " sa:

Jag gick till Skatteverket första dagen jag ankom till Sverige och skrev in mig. var ensam bland 125st mörka människor av en annan ras. Fick en kanonbehandling av en handläggare efter drygt 10 minuter, hon verkade glad att få prata svenska faktiskt....

Hon berättade att detta skulle ta styvt 10 dagars behandlingstid... Sedan iväg och efter runt 4 dagar så låg det ett brev i posten på adressen som jag skrev mig på, och där bekräftades att jag var inskriven ifrån den dagen som jag var på kontoret och träffade handläggaren...

Vården är en ren katastrof, den var ganska kass innan, men nu är den ett inferno av absolut ingenting... Vi svenskar har fått det exakt som vi röstat i de sista valen. menandes att röstar vi på partier och människor som öär villiga att ge bort vårt land till andra nationaliteter,ja då blir det ingenting över till oss själva. har själv aldrig fattat den där stilen....

Effekten blir då att minb remiss för ryggen skickades till Mölndals sjukhus, 1 månad gå, ingenting hörs naturligtvis, jag ringer upp och frågar om jag inte skall få träffa en läkare i alla fall? De skrattar åt lite lite grand och säger att jag garanterat INTE kommer att få se en läkare inom 1 år!!!! Detta var alltså Mölndals Sjukhus i Göteborg. jag fick numret till vårdgarantin.

jag ringde då genast upp vårdgarantin och förklarade och de frågade inte mig en endaste fråga mer än vilken vårdgivare jag valde.. Jag svarade 2 ord bara: SPINE CENTER......

inom 1,5 månad så hade jag fått där, 2 läkarbesök och en operation, och allting var avklarat, och det var den bästa sjukvårdsupplevelse alla kategorier som jag upplevt i mitt liv!!

Ungefar som jag trodde ,katastrof :mad: .Darfor fragan, nu ar det bekraftat

Nej phonta där har du fel tankar.. har själv gjort 2 ryggoperationer som gått snabbt utan att använda vårdgaranti eller något. .o har funkat klockrent. .o gått snabbt me

Har dessa utförts under de sista två åren ??? Om inte så betänk hur Sverige under dessa två år har förändrats ::)

Om man tycker att vården i Sverige är dålig, varför åka hit och kräva vård då?

4 år sen sista gången men har haft mycke kontakt me sjuk vården sen dess på grund av andra saker

"GD " sa:
Om man tycker att vården i Sverige är dålig, varför åka hit och kräva vård då?

Ven ?? har talat om att åka dit , jag ställde en fråga till Lego om sjukvården kan anses bra eller dålig , läs vad jag skriver ,inte vad du tänker ::)

Min dotter jobbar som jag tidigare sagt inom vården i Stockholm, hon berättar helt osannolika saker men som tyvärr är sanning .. Om en "Nysvensk" från nåt av "Mena"länderna skall läggas in så måste de avsätta en halv avdelning , anledningen är att halva släkten helt enkelt kräver att få vistas i samma rumm som den sjuke.. Detta kräver enorma resurser samt lokaler för den Svenska sjukvården , samt att de är rent för djävli... att de kan kräva särbehandling och få den pga att det finns en PK idioter ibland oss Svenskar .. I Sverige tar man an Svenska seder och kultur ute i samhället , innanför sina egna väggar skiter jag i vad de äter eller om de gifter sig med en 9 åring... men i Sverige gäller Svenska regler , lagar och normalt Svenskt beteende ...

Ja , jag blir förbannad på alla djäkla "mesproppar" i Sverige , stå upp och kräv förändring :mad:

Fick en glasbit i ögat och åkte till sjukhuset i Kungälv för att få ut det. Haha viklen idiot man e!!! Efter tre timmars väntetid gav jag upp och åkte hem. Fick inte ens ett svar på frågan om när det skulle bli mun tur. Det va bara jag och en annan stackars tant i väntrummet, ja jag såg överhuvudtaget ingen annan patient...

Liiiite skillnad mot va man e van vid in Thaiando...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp