Bil beskjuten med nästan 50 skott, 1 man död.

ta3514

Medlem
(Phatthalung)
Den 5 september informerades pol. Pol. Pol. Pakorn Chaiprom, biträdande polischefen Lampang polisstation, Muang distrikt, Phatthalung att någon sköts av ett krigsvapen. Framför huset, nr 324 Village No. 7, Lamph Sub-district, Mueang Phatthalung District Längs Lamphun-Talay Noi-vägen, på plays hittades hittade en svart Toyota
registreringsnummer B. 6274, Phuket.

bilen blev beskjuten med 16 skott i höger backdörr, höger framdörr 9 hål, ytterdörrkanten 2 hål, det högra bak fönstret 13 hål, höger fram dörr 3 hål och den främre vindrutan 4 hål.

Niran Churak, 40 år gammal, "Don Le Noi" hittades död i bilen, Niran träffades av 5 skott. 3 andra passagerare sprang från platsen när bilen krockade ner i diket.

vapnet/vapnen som användes är kulsprute modellen uzi.

polisen Påskyndade inspektionenen av överlevande vid olika sjukhus eftersom dem antagligen har blivit skottskadade i skjutningen, ingen har hittills hittats skottskadad.

denna skjutning kom bara 2 dagar efter en man blev ihjälskjuten med ett m16 gevär, i samma stad (Phatthalung)

Joker

Forumveteran
Uppenbarligen så försöker du finna något sätt att visa på att det minsann inte bara är i Sverige det skjuts , tipsa din landsfader om att det minsann skjuts även i Thailand så inget att höja på ögonbrynen över

kurant

Forumveteran
Förnekelsens ideologi, den känns igen från Sveriges nyhetssändningar i SVT :p
Fakta är att det begås 3 gånger fler mord i Thailand än i Sverige.
3,51 per 100.000 innevånare mot Sveriges 1.15.
Ganska låga siffror mot vissa länder i Sydamerika och Afrika med siffror mellan 50-100.

PanPan

Forumveteran
Fakta är att det begås 3 gånger fler mord i Thailand än i Sverige.
3,51 per 100.000 innevånare mot Sveriges 1.15.
Ganska låga siffror mot vissa länder i Sydamerika och Afrika med siffror mellan 50-100.

Vad har Norge, Danmark och Finland i förhållande till Sverige?
Intressantare och veta hur likvärdiga land i utveckling och livsförhållanden har det än 2 länder som ligger i helt olika utvecklingsstadie.

kurant

Forumveteran
Vad har Norge, Danmark och Finland i förhållande till Sverige?
Intressantare och veta hur likvärdiga land i utveckling och livsförhållanden har det än 2 länder som ligger i helt olika utvecklingsstadie.
Finland har flest, Sverige ligger högre än Danmark och Norge.
De flesta mord sker faktiskt inte genom skjutningar utan mord inom familjen är vanligast.
Fast det är en trend som kan växla.

PanPan

Forumveteran
Finland har flest, Sverige ligger högre än Danmark och Norge.
De flesta mord sker faktiskt inte genom skjutningar utan mord inom familjen är vanligast.
Fast det är en trend som kan växla.
Ja det är väl en trend som växlat en hel del i Sverige, skjuts lite mer nu ;)
Fram till Juli 21 dödsskjutningar och 132 skjutningar i Sverige.

Joker

Forumveteran
Fast skyttekunskaperna imponerar inte. ;)
Nää. inte heller hos snuten , 25 skott på en grabb med leksakspang ,inget av de 23 första träffar , sen vänder han ryggen till, då klämmer man dit två smällar som är dödande , undrar hur fn taskig utbildning de har . Observera , 25 patroner avlossas varav de första 23 verkningslösa , träffar i husväggar mm .. OJ oj vilka klantarslen , de skall skaka galler anser jag . jag följer denna utredning med spänning , tror tyvärr de frias helt .. jag har sysslat med och sysslar med IPSC skytte i många år , kan ínte köpa försvararens argument för att de inte "kunde stoppa skjutningen" när han vänder sig om från dem , då upphör faran direkt .. kanske skall Svenska polisen tvingas ta valium varje dag . Allvarligt talat så tror jag att det är en katastrofalt dålig utbildning , dessa poliser var dessutom helt färska

Senast ändrad:

StefanXErixon

Forumräv
Nää. inte heller hos snuten , 25 skott på en grabb med leksakspang ,inget av de 23 första träffar , sen vänder han ryggen till, då klämmer man dit två smällar som är dödande , undrar hur fn taskig utbildning de har . Observera , 25 patroner avlossas varav de första 23 verkningslösa , träffar i husväggar mm .. OJ oj vilka klantarslen , de skall skaka galler anser jag . jag följer denna utredning med spänning , tror tyvärr de frias helt .. jag har sysslat med och sysslar med IPSC skytte i många år , kan ínte köpa försvararens argument för att de inte "kunde stoppa skjutningen" när han vänder sig om från dem , då upphör faran direkt .. kanske skall Svenska polisen tvingas ta valium varje dag . Allvarligt talat så tror jag att det är en katastrofalt dålig utbildning , dessa poliser var dessutom helt färska
Hur personer kan få lov att gå beväpnade ute bland allmänheten och ha så usla skyttekunskaper är helt ofattbart för mej!
Kraven för att få licens på pistol/revolver för tävlingsskytte borde vara minimikrav för poliser och provet ska dessutom utföras under mycket hög stress.

Joker

Forumveteran
Hur personer kan få lov att gå beväpnade ute bland allmänheten och ha så usla skyttekunskaper är helt ofattbart för mej!
Kraven för att få licens på pistol/revolver för tävlingsskytte borde vara minimikrav för poliser och provet ska dessutom utföras under mycket hög stress.
Ja du , skall poliserna varje år avkrävas guldkompetens för att få bära vapen ,då har vi inte många snutar kvar i kåren , gissar på att kanske 20 % skulle klara ett normalprov , , Skulle det sen krävas att de klarar att skjuta under tidspress eller under rörelse med uppdykande mål , Dvs bad guy /good guy ,då vart det väl en handfull kvar på stan . så dåligt är det tyvärr , de har minimalt med ammo gratis för att öva sina färdigheter med tjänstevapnet .Men jag håller med dig fullt ut , och det är just detta som visat sig nu med den stackars 20 åriga Erik , skrämmande är vad det är

Joker

Forumveteran
Detta är vad jag tidigare sysslat med i nästan 20 års tid , därför kan jag omöjligt köpa hur dessa snutar kan skjuta Erik i ryggen när han vänt sig om ..

Liknande trådar

Topp