Bil beskjuten med nästan 50 skott, 1 man död.

Isan Lover

Forumveteran
Fakta är att det begås 3 gånger fler mord i Thailand än i Sverige.
3,51 per 100.000 innevånare mot Sveriges 1.15.
Ganska låga siffror mot vissa länder i Sydamerika och Afrika med siffror mellan 50-100.

Hej

Så är det, men dessa siffror verkar många ha väldigt svårt att ta till sig.

Man ska inte överdriva riskerna i Thailand, men man ska nog ha klart för sig att det skiljer avsevärt jämfört med Sverige.

Mvh isan lover

Isan Lover

Forumveteran
Nää. inte heller hos snuten , 25 skott på en grabb med leksakspang ,inget av de 23 första träffar , sen vänder han ryggen till, då klämmer man dit två smällar som är dödande , undrar hur fn taskig utbildning de har . Observera , 25 patroner avlossas varav de första 23 verkningslösa , träffar i husväggar mm .. OJ oj vilka klantarslen , de skall skaka galler anser jag . jag följer denna utredning med spänning , tror tyvärr de frias helt .. jag har sysslat med och sysslar med IPSC skytte i många år , kan ínte köpa försvararens argument för att de inte "kunde stoppa skjutningen" när han vänder sig om från dem , då upphör faran direkt .. kanske skall Svenska polisen tvingas ta valium varje dag . Allvarligt talat så tror jag att det är en katastrofalt dålig utbildning , dessa poliser var dessutom helt färska
Hej

Frågan är om nyutexaminerade poliser borde få bära vapen alls efter denna händelse, nya poliser borde nog tjänstgöra med en veteran några år och lära sig att bedöma såna här situationer för att sedan beväpnas.

Mvh isan lover

ta3514

Medlem
Fakta är att det begås 3 gånger fler mord i Thailand än i Sverige.
3,51 per 100.000 innevånare mot Sveriges 1.15.
Ganska låga siffror mot vissa länder i Sydamerika och Afrika med siffror mellan 50-100.

Vad har Norge, Danmark och Finland i förhållande till Sverige?
Intressantare och veta hur likvärdiga land i utveckling och livsförhållanden har det än 2 länder som ligger i helt olika utvecklingsstadie.
det där stämmer inte.

senaste mord statistiken och fakta publiserades.

2016 sköts minst 3,000 ihjäl = 4.41 per 100,000 invånare.

murderers took 3,000-3,800 lives yearly = 4.41 - 5.58 per 100,000 invånare.

These observations were made by Dr. Somrak Chuwanichwong, president of the Thai Familylink Association and psychiatrist at Srithanya mental hospital, on Wednesday.

Joker

Forumveteran
Men skyttarna har blivit pricksäkrare sedan 2018! Ingen är obildbar och även "gangsters" kan finslipa sina färdigheter ;)
Fast nu börjar oskyldiga drabbas , tillex. kvinnan som blev skjuten i skallen , hon levde iofs med "fel kille" men det gör henne inte till kriminell, våldet blir allt grövre , och svetsarns sopiga regering svamlar en massa skit i stället för att göra något , helt inkompetenta och handfallna ,, självklart att de inte längre är det största partiet , även vissa s väljare har nu gått över till det enda tänkbara

ta3514

Medlem
Ja det är väl en trend som växlat en hel del i Sverige, skjuts lite mer nu ;)
Fram till Juli 21 dödsskjutningar och 132 skjutningar i Sverige.
skjutningar i sverige har ökat mycket, men antal mord i sverige har varit ungefär samma. 40% av morden 2018 användes skjutvapen, året innan 2017 var siffran 35%. Andelen konstaterade fall av dödligt våld där skjutvapen använts har i det närmaste fördubblats (från 21 till 40 procent) sedan 2011.

det är många provinser i thailand som har så mycket eller mer skjutningar och mord som sverige hittills haft, trots sverige har 10 miljoner invånare. majoriteten av provinser i thailand har under 1.5 miljoner invånare.

21 provinser av 76 har över 1.5 miljoner invånare.

dem mest våldsamma provinserna i thailand songkhla, nakhon si thammarat, phatthalung , ratchaburi osv har bara mellan 500,000 - 1.5 miljoner invånare men skottlossningar och mord varannan dag eller varje dag.

PanPan

Forumveteran
skjutningar i sverige har ökat mycket, men antal mord i sverige har varit ungefär samma. 40% av morden 2018 användes skjutvapen, året innan 2017 var siffran 35%. Andelen konstaterade fall av dödligt våld där skjutvapen använts har i det närmaste fördubblats (från 21 till 40 procent) sedan 2011.

det är många provinser i thailand som har så mycket eller mer skjutningar och mord som sverige hittills haft, trots sverige har 10 miljoner invånare. majoriteten av provinser i thailand har under 1.5 miljoner invånare.

21 provinser av 76 har över 1.5 miljoner invånare.

dem mest våldsamma provinserna i thailand songkhla, nakhon si thammarat, phatthalung , ratchaburi osv har bara mellan 500,000 - 1.5 miljoner invånare men skottlossningar och mord varannan dag eller varje dag.
Ja du får akta dig om du skall gå ut, vågar du öppna dörren ;)

ta3514

Medlem
Ja du får akta dig om du skall gå ut, vågar du öppna dörren ;)
haha, är halv thai, man behöver inte vara rädd, men lite gatu smart och veta att det kan panga på rejält vart som helst i thailand på grund av vad som helst.

född i sverige men flyttade till pattaya som bebis bott till och från sedan dess.
pattaya var förr en av dem mest våldsammaste städerna, och provinsen chonburi hade mest våld per befolkning i thailand så är inte så rädd när jag bott där.

här kan du kolla på gammla nyheter från pattaya, inte alla skjutningar osv publiserades på engelska men dem flesta kom på denna nyhets forum
finns från 2007. vissa nyheter från vissa datum fattas.

dagligen grova rån mot turister och thai, skottlossning, knivhuggning väldigt ofta, turister blev offer för väldigt mycket brott förr i pattaya,

PanPan

Forumveteran
haha, är halv thai, man behöver inte vara rädd, men lite gatu smart och veta att det kan panga på rejält vart som helst i thailand på grund av vad som helst.

född i sverige men flyttade till pattaya som bebis bott till och från sedan dess.
pattaya var förr en av dem mest våldsammaste städerna, och provinsen chonburi hade mest våld per befolkning i thailand så är inte så rädd när jag bott där.

här kan du kolla på gammla nyheter från pattaya, inte alla skjutningar osv publiserades på engelska men dem flesta kom på denna nyhets forum
finns från 2007. vissa nyheter från vissa datum fattas.

dagligen grova rån mot turister och thai, skottlossning, knivhuggning väldigt ofta, turister blev offer för väldigt mycket brott förr i pattaya,

Helt ointresserad faktist så kommer inte kolla där men vet att det var mer skjutningar förr, innan militären tog makten var det ju flera skjutningar i veckan vid Sai 3 och soi khorpai i Pattaya, hände alltid nåt där.

ta3514

Medlem
Helt ointresserad faktist så kommer inte kolla där men vet att det var mer skjutningar förr, innan militären tog makten var det ju flera skjutningar i veckan vid Sai 3 och soi khorpai i Pattaya, hände alltid nåt där.
många tror faktiskt inte på att våldet mellan gäng och ungdommar inte minskat efter militären tog över, men faktum är att det gjorde det, så klart om dem inte manipulerat media och nyheter, dem har kontroll över media och nyheter.

mycket skjutningar i naklue, jomtien också förr.

iallafall i pattaya, brott och våld som hände på en vecka förr i pattaya, nu händer det knappt nåt längre i pattaya, nån knivhuggning i månaden.
turister och expats som inte kan thailändska får ju knappt reda på skjutningar, mord osv om det inte är nationall nyheter i thailand, dem flesta mord,skjutningar osv publiseras bara på thailändska, dem nyheterna jag lagt upp här skulle aldrig publiserats ut på engelska nyheter bara thai.

soysanwan

Aktiv medlem
Nää. inte heller hos snuten , 25 skott på en grabb med leksakspang ,inget av de 23 första träffar , sen vänder han ryggen till, då klämmer man dit två smällar som är dödande , undrar hur fn taskig utbildning de har . Observera , 25 patroner avlossas varav de första 23 verkningslösa , träffar i husväggar mm .. OJ oj vilka klantarslen , de skall skaka galler anser jag . jag följer denna utredning med spänning , tror tyvärr de frias helt .. jag har sysslat med och sysslar med IPSC skytte i många år , kan ínte köpa försvararens argument för att de inte "kunde stoppa skjutningen" när han vänder sig om från dem , då upphör faran direkt .. kanske skall Svenska polisen tvingas ta valium varje dag . Allvarligt talat så tror jag att det är en katastrofalt dålig utbildning , dessa poliser var dessutom helt färska
ja att tömma magasinet utan koll på hur man träffar väcker en del frågor.
Vad hade hänt om det varit en annan beväpnad bakom hörnat?
Med tomt magasin är vapnet lika med attrapp.
En annan aspekt är att med så dålig träffbild så undrar jag om de hade koll på om de fanns några barn i området.

Joker

Forumveteran
ja detta kallas framkallande av allmän fara , vanliga Svenskar döms i domstol bara får att lossa skott , men som dräng åt idioten Morgan J så skall man kunna göra vad som helst utan problem , det skjuts mer än vad SVT (Kommunistmedia) upplyser allmänheten om , Locket på bara , Svenska folket vet för litet , i annat fall skulle de byta ut denna skitregering snabbare än kvickt

ta3514

Medlem
ja detta kallas framkallande av allmän fara , vanliga Svenskar döms i domstol bara får att lossa skott , men som dräng åt idioten Morgan J så skall man kunna göra vad som helst utan problem , det skjuts mer än vad SVT (Kommunistmedia) upplyser allmänheten om , Locket på bara , Svenska folket vet för litet , i annat fall skulle de byta ut denna skitregering snabbare än kvickt
jaha och vad har du för källa om att det skjuts mer än vad svt säger?

då skulle dem väll inte lägga ut den här

Joker

Forumveteran
jaha och vad har du för källa om att det skjuts mer än vad svt säger?

då skulle dem väll inte lägga ut den här
Ja du , detta inlägg visar ju ytterligare på att folk bara läser och hör det myndigheterna vill gå ut med, jag samt kamrater inom polisen vill påstå att ca 50 % av alla våldtäkter , skjutningar samt misshandel på offentliga platser offentliggörs , med det kan du samt han med kristallkulan avfärda som "fake news "

Liknande trådar

Topp