Bil beskjuten med nästan 50 skott, 1 man död.

Joker

Forumveteran
Laddar du inget själv?
De av mina polare som jagar eller tränar/tävlar mycket laddar det mesta själv, det blir bättre precision då.
Orkar inte ladda själv ,har en maskin som är hyfsad men funderar nu på att köpa från Malmö direkt från importörerna
Hassan & Abdullah heter företaget , skatte och tullfritt allting .
"Nästan alla" bakom vapenvåldet är invandrare
Publicerad 21 september 2019 kl 15.44
INRIKES. Invandrare dominerar bland de kriminella som sätter Malmö "i skräck", kan man läsa i en granskning i Sydsvenskan.

Det är Sydsvenskan som granskat 20 av de värsta kriminella i Malmö.
De kan kopplas till 18 mord i Malmö de senaste åren och är dömda för totalt 180 brott. Ofta är personerna barndomsvänner, som ibland skjuter och mördar varandra.
"Samhället har gett dem mängder av chanser, men inget hjälper", skriver Sydsvenskan.
Av männen som tidningen granskat är alla födda på 1990-talet och är i dag mellan 20 och 28 år gamla. Minst sex av dem ska själva ha blivit skjutna, och två har dödats.
18 av personerna har vuxit upp i getton. 17 av dem har svenskt medborgarskap och 14 av dem är födda i Sverige.
"Nästan alla" har dock föräldrar som invandrat till Sverige från områden som Mellanöstern och Afrika, som Kvällsposten uttrycker det. Bland föräldrarna är också hälften dömda för brott som bland annat smuggling, grov misshandel och knarkbrott.
17 av männen ska ha erbjudits samhällets hjälp, enligt Sydsvenskan.
Även tidigare undersökningar i Expressen och DN visar att ungefär 9 av 10 av de gängkriminella är invandrare.

Nam Falang

Forumveteran
Laddar du inget själv?
De av mina polare som jagar eller tränar/tävlar mycket laddar det mesta själv, det blir bättre precision då.
Jag har ingen erfarenhet i ämnet men blir verkligen precisionen bättre då man laddar själv? Maskiner i en fabrik brukar vara bra på att repetera och göra allt lika från gång till gång. Hur gör man med hylsorna? Blir inte dom slitna. Man måste väl kontrollmäta varje hylsa? Köper man kulor? Man gör väl inte dom själv? Hur är kvalitén på kulorna? Vilken hastighet snurrar dom med? Borde kunna bli obalans.

Det var många frågor :) men jag har alltid varit intresserad utav vissa vapen. Främst vapen som jag tycker är fina. Många jaktvapen är fina.

StefanXErixon

Forumräv
Jag har ingen erfarenhet i ämnet men blir verkligen precisionen bättre då man laddar själv? Maskiner i en fabrik brukar vara bra på att repetera och göra allt lika från gång till gång. Hur gör man med hylsorna? Blir inte dom slitna. Man måste väl kontrollmäta varje hylsa? Köper man kulor? Man gör väl inte dom själv? Hur är kvalitén på kulorna? Vilken hastighet snurrar dom med? Borde kunna bli obalans.

Det var många frågor :) men jag har alltid varit intresserad utav vissa vapen. Främst vapen som jag tycker är fina. Många jaktvapen är fina.
Köper man färdig ammunition så brukar man skjuta in vapnet varje gång man köper ammunition av ny batch.
Laddar man själv så kan man om man är noga få en exakt laddning i varje patron och man väljer vilket krut(även mängden), vilken kula man tycker är bäst, vikt, form osv, hylsorna rengör man(diskmaskin funkar bra) och kontrollerar och justerar eller skrotar efter behov.
Kulor köper man om man inte är svartkrutsfanatiker, då stöper man givetvis sina kulor själv!
Rotationshastigheten bestäms av pipans räffling, tävlingsskjuter man med pistol då finns det många pipor att välja mellan och jag gissar att det är likadant till gevär/jaktvapen.

Liknande trådar

Topp