Billiga sista minuten resor med hotell p.g.a coronaviruset ?

 

Isan Lover

Forumveteran
Hej

Var inne och kollade på sista minuten resor till Thailand med tanke på coronaviruset, det verkar som om det kommer att uppstå ett köpläge för både flygstolar och resor med hotell, kanske något för den som klassar detta virus som en vanlig förkylning, när andra bokar av och försäljningen av resor minskar brukar ju priset sjunka ganska rejält.

Så vill man komma till Thailand billigt den närmaste tiden är det kanske läge att hålla koll på sista minuten resor.

Hittade bl.a en 8 dagars resa till Phuket med hotell för 4920 kr, bara flygstol kostade 2295 kr.

Mvh isan lover
 
Läge verkar det som, tyvärr är man fastlåst med familj och jobb.
Vid fågelinfluensan så var det mycket långbord med sjuksköterskor och masker när man landade men inte blev jag sjuk.
 
Frågan är om dom kommer att sluta flyga om bokningarna uteblir. Även om jag trivs i Thailand så vill jag inte bli fast där med familjen, får hoppas att det lugnar ner sig till sommaren men det verkar tyvärr inte så. Jag jobbar ju fortfarande och även frugan har fullt upp. Och man vill inte äventyra barnens skolgång heller. Så vi får se vad framtiden utvisar.
 
Frågan är om dom kommer att sluta flyga om bokningarna uteblir. Även om jag trivs i Thailand så vill jag inte bli fast där med familjen, får hoppas att det lugnar ner sig till sommaren men det verkar tyvärr inte så. Jag jobbar ju fortfarande och även frugan har fullt upp. Och man vill inte äventyra barnens skolgång heller. Så vi får se vad framtiden utvisar.

Har du en bokad returbiljett så ordnar de hem dig. Du kanske ombokas och uppmanas åka tidigare, men med en bokat resa så fixar de så du kommer hem.

1991 var jag med på sista planet till Sverige från Zagreb. Skulle egentligen åkt tre veckor senare men ambassaden i samarbete med flygbolaget kontaktade oss och flög hem oss.
 
Hej

Var inne och kollade billiga resor idag och det finns gott om resor ifrån både Göteborg och Stockholm till en rad resmål i Thailand, bl. a Phuket 14 dagar med med hotell ifrån 3800 kr, flygstolar ifrån ca 3000 kr.

Mvh isan lover
 
Frågan är om dom kommer att sluta flyga om bokningarna uteblir. Även om jag trivs i Thailand så vill jag inte bli fast där med familjen, får hoppas att det lugnar ner sig till sommaren men det verkar tyvärr inte så. Jag jobbar ju fortfarande och även frugan har fullt upp. Och man vill inte äventyra barnens skolgång heller. Så vi får se vad framtiden utvisar.
Stanna bara kvar i Sverige vem vill åka til Thailand.
Bara skit över allt dåligt luft i BKK.
Corona, Dengu Fever, vänstre traffik, nä stanna bara hemma det skulle jag gjort.:eek::wai::p
 
Hej

Var inne och kollade billiga resor idag och det finns gott om resor ifrån både Göteborg och Stockholm till en rad resmål i Thailand, bl. a Phuket 14 dagar med med hotell ifrån 3800 kr, flygstolar ifrån ca 3000 kr.

Mvh isan lover

nu måste du sluta komma med dessa lockande meddelanden ;)
Jag vill verkligen resa till Thailand nu, men jag vill inte anlända till Suvarnabhumi i denna tid :(
 
Sista minutenresor har alltid funnits , tror inte alls att dom är speciellt mycket billigare nu enbart för Coronaviruset!!!

Generellt kan man flyga med Tui för 2495kr om du bokar några dagar innan. Har kompisar som flög förra året från Landvetter för 1495 kr , då bokade dom 2 dygn innan.

Men vad vet jag med min enkla bakgrund
 
Sista minutenresor har alltid funnits , tror inte alls att dom är speciellt mycket billigare nu enbart för Coronaviruset!!!

Generellt kan man flyga med Tui för 2495kr om du bokar några dagar innan. Har kompisar som flög förra året från Landvetter för 1495 kr , då bokade dom 2 dygn innan.

Men vad vet jag med min enkla bakgrund

Hej

Du har helt rätt i att det kan finnas billiga sista minuten även utan kriser, epidemier, krig och som nu coronaviruset m.m, men utan att ha någon statistik på detta så tror jag att tillgången ökar markant på destinationer som i detta fallet är utsatta för coronaviruset, när många avbokar och få köper resor uppstår det ett underskott som bolagen försöker fylla upp.

Det som skiljer lite mot normalläget för sista minuten tycker jag verkar vara att det blir avsevärt mycket billigare att boka med hotell och då bra högklassiga hotell, priset på själva flygstolen sjunker inte så där väldigt mycket, den är ju oftast ganska billig ändå på charterbolag.

Mvh isan lover
 
Vet inte vart du hittar dina billiga resor Har varit inne på Tui Apollo och Ticket och finns inga specellt billiga där
 
Vet inte vart du hittar dina billiga resor Har varit inne på Tui Apollo och Ticket och finns inga specellt billiga där

Hej

Här har du ett exempel för 3971 kr med hotell.


De billigaste paketresorna till Phuket, Krabi och Hua Hin
Visa karta
Sortera efter: Prisvärt Pris Datum
1/11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 1 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 2 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 3 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 4 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 11 av 11
▶︎◀︎

Karon Living Room
Karon, Phuket, Thailand
3
Flyg från:GöteborgUtresa:fre 28 feb. 21:30Returresa:lör 07 mars 15:50Nätter:7
Totalpris 3 971:-3 971:-
Flyg + hotell läs mer

Mvh isan lover

1580901381023.gif


1580901381230.gif


1580901381422.gif


1580901381638.gif


1580901381831.gif


1580901382019.gif
 
Tycker jag inte är så speciellt billigt Är ju bara 7 nätter ju Ingen ide att packa upp väskan då
 
Just nu flyg med Tui till Phuket från Arlanda 11 dagar med avresa nu på fredag kostar 2848 tor.

Kommer nog vara billigare i morgon.
 
Suget att göra en utlandsresa när man bor på Teneriffa är inte så starkt. Emellertid brukar vi varje år på våren ta in på ett lyxigt hotell på grannön La Gomera. I år kommer verksamheten på hotellet igång först den 1 augusti. Hotellet ger 20% introduktionsrabatt. Det är samma ägare till hotellet som till rederiet så färjeturen med bil kostar 27 Euro istället för 206 Euro. Visst är det skönt att ha något att se fram emot!

 
Hej

Här har du ett exempel för 3971 kr med hotell.


De billigaste paketresorna till Phuket, Krabi och Hua Hin
Visa karta
Sortera efter: Prisvärt Pris Datum
1/11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 1 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 2 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 3 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 4 av 11
Bilder från hotellet Karon Living Room - nummer 11 av 11
▶︎◀︎

Karon Living Room
Karon, Phuket, Thailand
3
Flyg från:GöteborgUtresa:fre 28 feb. 21:30Returresa:lör 07 mars 15:50Nätter:7
Totalpris 3 971:-3 971:-
Flyg + hotell läs mer

Mvh isan lover

1580901381023.gif


1580901381230.gif


1580901381422.gif


1580901381638.gif


1580901381831.gif


1580901382019.gif

Det där hotellet på bilden ser ju ut som ett billigare vandrarhem.

Kanske inte så konstigt att det är billigt.

Finns vandrarhem bland annat i Bangkok för 45 kronor natten.

SYSTERN
 
 

Liknande trådar

A
Svar
5
Visningar
2 K
Lhon Gen
L
 
Tillbaka
Topp