Billigaste flyg till Thailand?

Sompa

Nykomling
Några tips och råd på billigt flyg? Förutom aeroflot! Momondo el beställa direkt av bolag? Kom med tips. Reslängd 3-4 mån.

Tycker inte att det brukar skilja så många kroner mellan bolagen.
Bokar oftast direkt med Thai.

Ett litet räknestycke kan vara trevligt.

Låt oss säga att en biljett är 1200:- dyrare.
Du ska vara där i 120dagar. Det blir en resa som är 10:- dyrare per dag.

Ibland jagar man priser bara för att man kan.
Hade man jobbat dom timmarna istället för att leta denna 10:- så hade man haft råd med biz-biljett

Några tips och råd på billigt flyg? Förutom aeroflot! Momondo el beställa direkt av bolag? Kom med tips. Reslängd 3-4 mån.
Snabbaste är direktflyg, men många gillar att få sträcka på benen efter ett tag på någon flygplats. Själv så åker jag också med thai och då tar det strax över 10 timmar

Tycker inte att det brukar skilja så många kroner mellan bolagen.
Bokar oftast direkt med Thai.

Ett litet räknestycke kan vara trevligt.

Låt oss säga att en biljett är 1200:- dyrare.
Du ska vara där i 120dagar. Det blir en resa som är 10:- dyrare per dag.

Ibland jagar man priser bara för att man kan.
Hade man jobbat dom timmarna istället för att leta denna 10:- så hade man haft råd med biz-biljett
Åker man själv så visst, är man en familj och bara stannar ett par veckor blir det ganska stor summa per dag som man kan ha till annat kul!

Åker man själv så visst, är man en familj och bara stannar ett par veckor blir det ganska stor summa per dag som man kan ha till annat kul!

Nu råkade jag läsa trådskaparens inlägg och därmed detta räknestycke.
Om dom är 4 personer så blir det 40:- per dag.

För mig så hade det inte spelat någon roll om jag åker ensam. Åker jag med familjen så ska det vara så enkelt och bekvämt som möjligt.
Men om sanningen ska fram så ska det vara så enkelt och bekvämt som möjligt även om jag flyger ensam.

Senast redigerad av en moderator:
Nu råkade jag läsa trådskaparens inlägg och därmed detta räknestycke.
Om dom är 4 personer så blir det 40:- per dag.

För mig så hade det inte spelat någon roll om jag åker ensam. Åker jag med familjen så ska det vara så enkelt och bekvämt som möjligt.
Men om sanningen ska fram så ska det vara så enkelt och bekvämt som möjligt även om jag flyger ensam.
Jaha då hajar jag ... flyget ska vara bra och billigt. Tar det några timmar längre men man tjänar flera tusen på det så lägger jag dessa tusen på en bättre upplevelse i Thailand ...

Jaha då hajar jag ... flyget ska vara bra och billigt. Tar det några timmar längre men man tjänar flera tusen på det så lägger jag dessa tusen på en bättre upplevelse i Thailand ...

Personligen är jag ganska trött på att flyga och ränna runt på flygplatser.
För min del blir det helst flyg med Star Alliance då man kan smita in i en lounge, vilket även gäller familj och vänner.
Att man övrig tid på året blåser åtskilliga 1000-lappar på onödiga saker är väl mer korkat än att resa enkelt och bekvämt.
Självklart bokar jag inte en ekonomibiljett med Thai om den kostar 20k.

Det är inte varje vecka jag har semester, så när jag har semester så känns det inte som att jag har lust att krångla till det i onödan.

Alla har vi dock olika prioriteringar, så det avgör nog valen till stor del.

Det är just detta som är en bidragande orsak, om än av mindre betydelse, till att vi väntar ett par år med en flytt. Det är i mitt tycke jobbigt att flyga var femte vecka med jetlag mm mm.

Nu är jag så pass lyckligt lottad att jag har ett Priority Pass via rederiet, det öppnar dörrarna till många lounger. Dock blir flyget alltid i ekonomiklass.

Det är just detta som är en bidragande orsak, om än av mindre betydelse, till att vi väntar ett par år med en flytt. Det är i mitt tycke jobbigt att flyga var femte vecka med jetlag mm mm.

Nu är jag så pass lyckligt lottad att jag har ett Priority Pass via rederiet, det öppnar dörrarna till många lounger. Dock blir flyget alltid i ekonomiklass.
Lyckost!

Samma här, då kan man ha roligare för mellanskillnaden där nere, då man ändå inte kommer fram fortare bara för att man sitter längst fram ;)
Ni verkar rätt olika på det du och din bror, du verkar lite mer återhållsam med pengarna när du reser ner ;)

Personligen är jag ganska trött på att flyga och ränna runt på flygplatser.
För min del blir det helst flyg med Star Alliance då man kan smita in i en lounge, vilket även gäller familj och vänner.
Att man övrig tid på året blåser åtskilliga 1000-lappar på onödiga saker är väl mer korkat än att resa enkelt och bekvämt.
Självklart bokar jag inte en ekonomibiljett med Thai om den kostar 20k.

Det är inte varje vecka jag har semester, så när jag har semester så känns det inte som att jag har lust att krångla till det i onödan.

Alla har vi dock olika prioriteringar, så det avgör nog valen till stor del.

Jag har precis motsatt prioritering. Lounge och frisprit prioriterar jag till noll, visst skulle jag få det gratis men heller en bättre upplevelse på plats eller längre på plats än några timmar i bättre sätet med fri sprit ...

Otroligt svårt har jag att förstå de som tycker hela grejen med semester är att resa fint ...

Billigaste resan och njuta på plats är min melodi ... tråkigt för de som flyger flott och bara har råda att leva billigt på plats!

jag har precis motsatt prioritering. Lounge och frisprit prioriterar jag till noll, visst skulle jag få det gratis men heller en bättre upplevelse på plats eller längre på plats än några timmar i bättre sätet med fri sprit ...

Otroligt svårt har jag att förstå de som tycker hela grejen med semester är att resa fint ...

Billigaste resan och njuta på plats är min melodi ... tråkigt för de som flyger flott och bara har råda att leva billigt på plats!

Öh, då förstår jag inte.

Prioriterar du tid i Thailand så ska du väl försöka undgå en massa mellanlandningar.
Då är det antingen Norwegian eller Thai.

Sedan vet jag inte om jag lever direkt billigt på plats. Nu har jag slutat räkna pengarna som går åt, men tag sprättar nog en bra bit över snittet.

Vem har sagt att jag reser fint?
Bekvämhet är att resa så enkelt som möjligt, dvs utan att springa runt på CDG för att hitta flighten som tar dig till LHR via AMS, för att sedan förhoppningsvis transportera dig vidare till BKK.
Direktflyg är bekvämast.
Att jag sedan har mitt "lojalitetskort" som gör att jag har loungeaccess är en helt annan sak.

Själv förstår jag inte hur folk kan spendera timmar i en flygplatsterminal. Skulle man nu få en timme eller två på en flygplats, så lovar jag att det är bekvämare i närmaste lounge.

Jag anser själv att jag är ganska ekonomisk och på gränsen till snål. Men så kanske inte är fallet.

Tycker det oftast skiljer ganska lite i pris bland de billigaste resorna, så jag brukar välja kortast restid bland de billigaste och även välja bort att åka med "Mussepigg".

Ni verkar rätt olika på det du och din bror, du verkar lite mer återhållsam med pengarna när du reser ner ;)
Det kan ju säga, jag behöver inte strö dom omkring mig hur som helst, sen är jag ingen party människa, det ör ytterst sällan jag går ut på krogen, har jag tur/otur då kan jag gå ut 2-3 gånger per år.

Senast ändrad:

Under 2014 hade jag 172st flighter. Låg på 5flighter i snitt per vecka, innan jag tröttnade och jobbade hemifrån och några turer offshore.

Tycker det oftast skiljer ganska lite i pris bland de billigaste resorna, så jag brukar välja kortast restid bland de billigaste och även välja bort att åka med "Mussepigg".
Samma här vill försöka att komma ner så fort som möjligt, men dom som har barn kan ju käna ett x antal kronor på resan och då vara nere längre. Jag skulle helt klart vilja stanna bra mycket längre än 1 månad

Samma här vill försöka att komma ner så fort som möjligt, men dom som har barn kan ju käna ett x antal kronor på resan och då vara nere längre. Jag skulle helt klart vilja stanna bra mycket längre än 1 månad
Jag tror inte dom med barn stannar längre för då måste man börja krångla med visum och ev ta ledigt från skolan som inte är lika lätt idag däremot kan man göra något mer med barnen än bara umgås med familjen förhoppningsvis åka iväg och se något mer i Thailand när man ändå har rest dit

Liknande trådar

P
Svar
1
Visningar
3 K
Gazton
G
A
Svar
27
Visningar