bkk-phuket

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

Gazton

Gäst
Hej.
är det någon som vad en flygbiljett bkk-phuket kostar om man köper dem i bkk? har de barnrabatt ?

Du kan köpa biljett på flygplatsen, priset beror på vilken tid på dygnet du åker, om det är vardag eller helgdag, jag betalade i somras strax över 2000 bath för en biljett från bkk till phuket. Ta en titt på air asias hemsida, thai airways hemsida, det finns nog några till flygbolag som flyger den sträckan.

Om dom har barnrabatt vet jag inte

tack Glimten,

det var som jag trodde. bättre köpa inrikesbiljett dirkt på plats i bkk.

tack för snabbt svar :). (mitt resebolag vill ha 2800 kr mer, för flyg bkk-phuket

/Ulle

Det var så lite så ;)

Det var inte lite dom ville ha för en biljett

Air asia kan ha biljetter från 3-400 bath om man har tur att hitta en sån flight, men normalt kan man hitta biljetter från 1500 bath och uppåt beroende på tidpunkten på dagen.

Air asia och thai air flyger i alla fall från Suvarnabhumi. Dom flesta andra flygbolagen flyger från Don Muang

Polaren min bokar alltid sina biljetter via en resebyrå i Eskilstuna (vet ej namnet tyvärr) och de får alltid sina biljetter mellan BKK-Phuket "på köpet" när de bokar sin årliga resa Stockholm-BKK. Så det finns alltid förhandlingsutrymme.

Mvh
BBJ

hej

det kanske är så att din kompis reser varje år på lågsäsong till phuket....

under lågsäsong åker man gratis vidare ifrån bkk till krabi o phuket o det är väl för att upprätthålla turismen därnere även under lågsäsong när västra delen av thailand har sina monsunvindar.

thaiair bjuder på resan just till dessa resmål sommartid..

har utnyttjat det här själv flera ggr.

marianne

hej o tack för tippsen.

ska defenitivt kolla dessa.
jag och sonen (9år) planerar att åka 12juli-26juli. priset ligger just nu på 11200 kr inkl avbeställningsskydd.
med turkish airways (arlanda <-> istanbul <-> bkk) 3 timmars väntan i istanbull. jag känner ju till bkk ganska väl nu, så jag är nog mer osäker i sthlm än bkk :) . men vi hoppas att komma billigt undan till phuket utan att behöva övernatta i bkk.

shopping i bkk vill vi göra på hemvägen, inte ditvägen. (onödig packning i phuket)

/Ulle

du behöver inte betala avbeställningsskydd. har du mastercard, visa eller liknande så ingår det om du betalar resan med det....
finns ingen anledning att betala för mkt i onödan.

jag tycker priset låter extremt högt... ska höra mig för oxå

keep in touch
marianne

Hej!
Jag undrar varför så många åker till Phuket?
Phuket är ju det dyraste stället i hela Thailand.
Finnes många fina platser till halva priset näst intill i Thailand

Tryggheten kanske??Ving och fritidsresor ordnar många charterresor dit før bekvæma och kontrollerade personer dær allt ska vara "tryggt" men som du sæger och som jag tycker också ær mærkligt.
Varfør resa 1000 mil bort før att træffa massor med svenskar ???
Phuket ær dagens kanarieøarna och ær inte Thailand enligt min mening. De ær en renodlad turistort som vilken annan som helst på jorden tyværr.

Thailand ær så stort och innehåller så mycket mer, så de ær synd att før många resenærer inte får uppleva Thailand såsom det igentligen ær.
Utan mer som Ving och Fritidsresor tror att vi vill ha det.
4-5 stjærnigt vitt hotell med stor pool och många baden baden stolar till øverpriser med sven ingvars i bakgrunden:) :wai:

två av mina 13 resor har jag tagit en flygstol direkt från sverige till phuket. ena gången från sthlm för 3900 kr o en gång från malmö för ca 5000 kr. vi fick superservice på planet. mkt bättre än vanligt tycker jag, men allt kostade, drinkar, lotter, mat , ja allting....
det var väldigt smidigt att fllyga direkt .. men jag är ingen charterresenär o kommer aldrig bli, har aldrig varit.
min grej med att resa börjar på nätet här hemma med att kolla datumar, priser, flygbolag, läsa in mig på resmål, träna thai....

tänka thailand.....

jag vill tänka själv . fundera, spekulera i möjliga resvägar....som inte är ovanligt att de ändras när man är i landet....

känslan att göra som man vill här o nu är stor o kraftig o så vill jag ha det.

jag vill inte boka upp mig o bli tvungen att stanna på samma plats eller hotell hela resan.

har flera ggr bokat ngt boende som man inte trivts med o då lämnat det oavsett att man redan betalat...

jag vill komma hem till sverige o känna att

jag gjorde det jag kände för just då...

sån är jag

marianne

Hej!
Jag har inte varit med här så länge, men har alltid drömt att åka till Thailand.
Jag har träffat en kvinna på nätet och har chattat med henne i 8 månader. Nu har jag köpt en biljett till den 26/9-10 till BKK, våran resplan går från BKK till Krabi (någonstans) sedan till Korat och tillbaka till BKK.
Min fråga är eftersom jag vill hyra en bungalow i eller runt Krabi gärna lite avsides så att vi kan laga våran mat och lära känna varandra, men heller inte för dyrt (vi reser ju inte under högsäsong)
Nu kommer frågan, är det någon som har något tips?

PS
Tack för allt jag fått lära mig om Thailand genom Era inlägg
Peter

hade jag varit dig så hade jag löst boendefrågan på plats säkert billigare o din flickvän är ju thailändska så då har ni ju guldläge :nod:

marianne

Hej teodor 51,

Som Marianne säger - du har verkligen guldläge. Håll dig bara borta från de stora turiststråken och boka på plats. Jag gjorde misstaget i fjol att boka hotell hemifrån när jag och hustrun skulle på en liten "honeymoon". När vi väl var på plats såg jag att det hade blivit avsevärt billigare om vi bara hade gått in och frågat om ett ledigt rum. Det finns så många fina ställen i Thailand, hyr en bungalow på en enslig strand och bara lär er känna varandra, härligt. :D

Men det finns bokningssajter för hotell som har bra priser, t ex Agoda. :nod:

Ha det härligt!!

Berralund :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonyma