Blir jag lurad?

 
Är lite förvånad över vissa reaktioner på just detta, vi alla som har en fru från Thailand avviker nog alla till mans från det vanliga och det är väl inget fel med det, för det är ju just det som många i detta forum klagar på, det normala!;)

Så vi är alla i detta forum onormala och lyckliga!

Hur tänkte du nu? Att de som är gift med Thai alltid ha taskig kvinnosyn?
 
Jo det har jag ,men det finns väl gränser för hur man uttrycker sig ,, kvinnor är jo människor inte materiella ting :eek:
Påhoppen haglar men det bjuder jag på.
Men vill gära att du citerar där jag uttrycker mig illa om kvinnor i det aktuella inlägget och förklarar på vilket sätt det är taskig kvinnosyn?
 
Vad och vilka som är snygga är väl ändå frågan om enskilt tyckande och smak ,, Att dom "begagnade " skulle vara som du benämner sämre tyder ju på en synnerligen "taskig " kvinnosyn ,, du får ursäkta ,men där går nog gränsen för vad jag kallar ett riktigt "lågvattenmärke ", Så en kvinna som tillex. du NMax bor ihop med och som sedan efter eventuellt en separation er emellan står ensam , hon är då begagnad ? Psykiskt trasig ? Eller hur menar du med begagnad ?? Sönderpippad ? ??
Kanske ser dom Dig NMax som en ganska så begagnad medelålders Farang , skulle tro att de snackar en hel del om detta :mad:
Du ställer en massa frågor om vad jag menar och utan att ha fått svar så drar du värsta möjliga slutsatsen.
Det är ju som vanligt med dig Phonta att minsta lilla man skriver ner nånting som du har så går du i taket, precis det Jonas var inne på för ett tag sen. Är det inte jobbigt att vara så labil? Måste vara det för dom närmaste iaf.
 
Ja rätt kasst jämföra och kalla de för second hand oavsett.
Är la inte utseendet man kollar enbart? Vissa kanske gör det men då är ju frågan om de är ute efter någon att dela hela livet med eller bara leka en stund och byta.
På vilket sätt är det dåligt att kalla något precis för vad det är?
Jag angav ett namn utan att sätta någon som helst värdering på det eg, det har ni lyckats med själva här nu efteråt så lägg fn inte den sk värderingen och kvinnosynen på mig.

Precis som att man kan kalla en städerska för lokalvårdare så kan man sätta div olika namn på marknaden för singlar, jag angav ett, vad vill du kalla det?
 
Precis som att man kan kalla en städerska för lokalvårdare så kan man sätta div olika namn på marknaden för singlar, jag angav ett, vad vill du kalla det?

555:) Typiskt dig NMax , att dra den jämförelsen menar jag då:rolleyes: .. Att generellt kalla en kvinna för begagnad är anser jag väldigt lågt ,, nu tror jag du har en shargong som egentligen (hoppas jag ) inte stämmer överens med din egentliga personlighet ,, Tror det är en grej du kör med helt enkelt ,,:) Oavsett om kvinnan har jobbat som bartjej eller levt med annan man så är hon en kvinna , inget annat , inte en begagnad kvinna ,, Och nej NMax ,, jag går inte alls i taket ,, det tror du bara , liksom Jonas ,,,:thumbsup: Då är mao enligt dig en fd. bartjej som jobbar som städerska i Sverige en " Begagnad lokalvårdare "555:D
 
Jaha, när man snackar om begagnat marknaden.....
Hur många kvinnor i Sverige är inte begagnade? Ja, jag menar förstås kvinnor i våran ålder (både eran om min ålder ;) ).
För att hitta någon som inte är begagnad så lär vi få söka bland åldersgruppen under 15 år.
Det är klart att det finns någon enstaka tjej runt 18 år som inte är s.a.s begagnad, men oavsett så är vi inne på en tanke som faktiskt renderar i ett besök hos tingsrätten.

Själv var man begagnad i 8:e klass och har sedan dess tillhört bottenskrapet bland det manliga könet.

EDIT:
Jag handlade en hel del på den obegagnade marknaden vid den tiden när jag gick på högstadiet. Obegagnat var en merit när man var i den åldern (vissa har fortfarande den synen).
Idag så anser jag att den obegagnade skaran var den minst givande och ganska så värdelös.
Desto roligare blev det senare när man gick på gymnasiet och begagnatmarknaden blev större.
"Begagnad" eller "second hand" handlar om att personer varit gifta och haft familj och sen är skilda.
Man får ta över hela resterande familjen efter skilsmässan, barn till exempel......

Inte om att någon skaffat erfarenhet före ett förhållande.
Övning ger erfarenhet så en viss inkörning är bara positivt annars är som att ”köpa grisen i säcken"
 
"Begagnad" eller "second hand" handlar om att personer varit gifta och haft familj och sen är skilda.
Man får ta över hela resterande familjen efter skilsmässan, barn till exempel......

Inte om att någon skaffat erfarenhet före ett förhållande.
Övning ger erfarenhet så en viss inkörning är bara positivt annars är som att ”köpa grisen i säcken"

Jag förstod det, men kul att spä på lite.
Blir svårt för 60+ gubbar att hitta någon under 35år i Sverige utan barn. Ogift går nog lättare.

Det är en hel del som får köra med begagnatmarknad även i Sverige, fast då är nog åldersskillnaden inte så markant som i Thailand.
Ingen som ser ner på par i Sverige där mannen eller kvinnan har gått in på begagnatmarknaden. Och sådana finns det gott om.
 
Begagnad Farang existerar även då , samtliga (i stort sett ) av oss lär ju då tillhöra den övermognade fallfrukten på begagnade marknaden
 
Om man ser till hur NMax normalt skriver så är detta kvinnosnack samt Pattaya snack mest skämt , precis som förmig ,, tror vi alla vet vad som gäller där nere ,, Alla städer har precis som alla kvinnor sin specifika olikhet , med för och nackdelar , precis som vi gamla stötar har ,, men en del ärju fräschare och "duktigare " dvs dricker inte sprit och går på barer ,, det irriterar ju även det en del 5555:)

Präktiga Phonta
 
Precis som att man kan kalla en städerska för lokalvårdare så kan man sätta div olika namn på marknaden för singlar, jag angav ett, vad vill du kalla det?

555:) Typiskt dig NMax , att dra den jämförelsen menar jag då:rolleyes: .. Att generellt kalla en kvinna för begagnad är anser jag väldigt lågt ,, nu tror jag du har en shargong som egentligen (hoppas jag ) inte stämmer överens med din egentliga personlighet ,, Tror det är en grej du kör med helt enkelt ,,:) Oavsett om kvinnan har jobbat som bartjej eller levt med annan man så är hon en kvinna , inget annat , inte en begagnad kvinna ,, Och nej NMax ,, jag går inte alls i taket ,, det tror du bara , liksom Jonas ,,,[emoji106] Då är mao enligt dig en fd. bartjej som jobbar som städerska i Sverige en " Begagnad lokalvårdare "555:D
Var har jag skrivit att en kvinna är begagnad?
Jag kallade singel marknaden för sec hand. Dvs jag angav ett namn på Marknaden. Sen vrider Du det till taskig kvinnosyn. Vi är väl alla "begagnade" Phonta, personligen lägger jag ingen som helst värdering i det, är ju bara precis så det är för oss alla.

Men Du däremot får det till att en kvinna som är begagnad (ej oskuld) är en dålig kvinna?

Så du tycker alltså att alla tjejer som inte är oskulder är dåliga kvinnor?
Riktigt dåligt Phonta.
Snacka om taskig kvinnosyn.
Du borde fn skämmas, ditt sätt att reagera på mitt ordval visar ju att du har denna syn.
 
Fattar inte grejen med att snacka begagnatmarknad.

Tycker många av oss borde tänka på att vi är rena fallfrukten i yngre kvinnors syn på oss;):rolleyes:
På vilket sätt tycker du att det är nedvärderande?
Är du som Phonta här som tycker att begagnade tjejer är dåliga?
Det är ju den mest naturliga sak i världen, hur fn kan en kvinna bli dålig bara för att hon har haft en man innan?
 
Nä,, vem vill ha en Svensk begagnad Thaikärring som lärt sig en massa feministfasoner 55555:):):):)
 
Begagnad Farang existerar även då , samtliga (i stort sett ) av oss lär ju då tillhöra den övermognade fallfrukten på begagnade marknaden
Asså ibland undrar man över vad det är för snubbar här. Noll erfarenhet av livet verkar det som.
Du begriper nog vad jag menar men vill jävlas lite och det köper jag, kommer samma tillbaka.
Men en del här är nog på allvar med sina reaktioner på div ordval.
Typ Erik som suttit i sin stuga i 65 år och klappat på katten..
 
Jag förstod det, men kul att spä på lite.
Blir svårt för 60+ gubbar att hitta någon under 35år i Sverige utan barn. Ogift går nog lättare.

Det är en hel del som får köra med begagnatmarknad även i Sverige, fast då är nog åldersskillnaden inte så markant som i Thailand.
Ingen som ser ner på par i Sverige där mannen eller kvinnan har gått in på begagnatmarknaden. Och sådana finns det gott om.
Faktiskt är begagnatmarknaden dominerande, det är visst bara 30-40% av ingångna giftemål eller samboförhållanden som håller livet ut. De flesta startar om på nytt med oftast ett val från begagnatmarknaden med vad det innebär med ”plastbarn” mm.
Några håller ihop äktenskapen för barnens skull eller för att dom känner skam för att skilja sig.
Då kan ju lösnummer, en HE eller en vända på en gogo vara en säkerhetsventil
 
På vilket sätt tycker du att det är nedvärderande?
Är du som Phonta här som tycker att begagnade tjejer är dåliga?
Det är ju den mest naturliga sak i världen, hur fn kan en kvinna bli dålig bara för att hon har haft en man innan?
Har aldrig sagt nått om nedvärderande.

Har heller aldrig uttalat att kvinnor är dåliga för att dom haft tidigare liv.

Skiter fullständigt i om min fru haft 1 eller 100, kommer aldrig ställa frågan,
Och inte till någon annan heller

Diskussionen enligt mig är menlös då jag inte lägger värderingar på ursprung eller läggning, folk får göra vad fn dom vill oavsett vad jag tycker.
 
Nä,, vem vill ha en Svensk begagnad Thaikärring som lärt sig en massa feministfasoner 55555:):):):)
Nej tyvärr så har jämställdhetsdebatten i Sverige precis som med det mesta gått till fullständig överdrift. Ofta så jvla löjligt bara typ som att man av rasistiska skäl ville byta namn på glassen 88:an.

Vad är det för fel på att låta en kvinna vara kvinna och en man vara man?
En del tror ju att man trycker ner kvinnan då. Vad är det för jvla syn?
Säger ju mest om dom gubbarna som tydligen inte vet hur man behandlar en kvinna och låter henne vara just kvinna.
 
Nej tyvärr så har jämställdhetsdebatten i Sverige precis som med det mesta gått till fullständig överdrift. Ofta så jvla löjligt bara typ som att man av rasistiska skäl ville byta namn på glassen 88:an.

Vad är det för fel på att låta en kvinna vara kvinna och en man vara man?
En del tror ju att man trycker ner kvinnan då. Vad är det för jvla syn?
Säger ju mest om dom gubbarna som tydligen inte vet hur man behandlar en kvinna och låter henne vara just kvinna.
Och Thaikvinnor verkar vilja vara just kvinna , dom är som sig bör stolta över detta :thumbsup:
 
Asså ibland undrar man över vad det är för snubbar här. Noll erfarenhet av livet verkar det som.
Du begriper nog vad jag menar men vill jävlas lite och det köper jag, kommer samma tillbaka.
Men en del här är nog på allvar med sina reaktioner på div ordval.
Typ Erik som suttit i sin stuga i 65 år och klappat på katten..
Tyvärr så är det just Erik uppe i en Norrlandsby som klappat katten i 65 år som sen när han åker ner blir av med allt ,, ett typexempel på en stackars kärlekskrank kille som kan bli av med arv samt fädernesgård om han träffar fel kvinna på "begagnatmarknaden "
 
På vilket sätt är det dåligt att kalla något precis för vad det är?
Jag angav ett namn utan att sätta någon som helst värdering på det eg, det har ni lyckats med själva här nu efteråt så lägg fn inte den sk värderingen och kvinnosynen på mig.

Precis som att man kan kalla en städerska för lokalvårdare så kan man sätta div olika namn på marknaden för singlar, jag angav ett, vad vill du kalla det?
Kallar det inget speciellt och med en del annat du skrivit är det inte konstigt man antar du menar det nedvärderande.
 
 
 
Tillbaka
Topp