bo på koh lanta

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Jag och min familj funderar på flytta till Thailand, förmodligen koh lanta under en period. jag skulle vilja få kontakt med nån svensk familj som bor eller har bott där. jag har typ 1000 frågor... : hur gör man, hur bor man, vad kostar det att bo, är skolan bra, klarar småbarn värmen osv osv... :)

Hej Nina!

Jag har själv inte bott på koh lanta men varit där ett antal gånger och det är många svenskar som bor hela eller delar av året. Många av dem bor i bungalower på sk long stay utefter beachen, främst då klong dao beach som är den första beachen. Utefter denna beach finns en resort som heter
Southern Lanta och där finns en svensk skola för barn som vistas en period i Thailand. Den kallas semesterskolan. Man har upprättat en skola till som finns på andra beachen som heter Long beach och där går barnen som bor i Thailand. Man har byggt en massa villor som sålts/säljs till svenska familjer och där finns nybyggnation hela tiden.
Det sägs att det har öppnat en annan svensk skola nu på senare tid men vad den heter vet jag ej (ej samma grundare.)
Jag och min dotter har varit på studiebesök på semesterskolan och det verkade trevligt tyckte vi. Barnen äter middag på 3 olika restauranger utefter beachen på dagarna. På den ena restaurangen serveras svensk mat till barnen.
Om du vill ha kontakt med någon av dem som har hand om skolor och villor samt kan hjälpa till med det mesta så vänd dig till
Travel insight

här får du en länk dit

http://www.travelinsight.net/

lycka till

Marianne :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

M
Svar
13
Visningar