Boende i Koh Lanta

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
T

Thomerik

Gäst
Hej

Jag och min familj skall åka till Koh Lanta mellan den 2-18 Februari 2010. Resan är färdigbokad och nu är det dags att leta efter bra boende.
Vi blir 4 personer och har sagt att den totala kostnaden får bli max 1400 svenska kronor per dag för boendet. Vi har blivit tipsade om Long beach (tror jag det hette) men är givetvis öppna för förslag. Vi är vana Thailandsresenärer men har aldrig varit på Koh Lanta. Snälla hjälp oss med bra tips

MVH

Thomas
 
Hej igen

Vi är 4 stycken som skall åka och vi har sagt att att vi kan betala 1400 svenska kronor per natt för boendet(inte bath). Mina föräldrar tycker om att bo bra och då gärna så nära vattnet som möjligt. Givetvis så behöver det inte kosta så mycket om det inte behövs. men jag antar att vi inom dessa 1400 kronor behöver 2 bungalows eller 2 hotellrum då vi bor 2 och 2.

MVH

Thomas
 
Hej igen

Tack för de bra länkarna. Känns bara som en djungel när man skall börja att leta. kanske någon har ett självupplevt hotell som ni kan rekommendera?

MVH

Thomas
 
hej

vi har ett antal ggr haft trådar om koh lanta som är ett toppenställe. jag har bott både utefter long beach o utefter klong dao beach.
klong dao beach är första beachen o long beach är andra beachen.
ju längre ner man kommer på ön brukar det vara billigare att bo men det stämmer inte alltid eftersom det byggs hela tiden.

om du är intresserad så hör gärna av dig igen. jag har bott på ca 7, 8 ställen o dem kan jag svara om.

marianne
 
Hej Marianne

Skulle vara jätte tacksam om du kunde berätta om dessa 7-8 ställen eller iallafall de som du tyckte var bra. Vi har sagt att det får kosta upp till 1400 svenska kronor per dag för 4 personer. Håller på och letar febrilt men det är så svårt när man letar på nätet. Får ingen riktig känsla för hur det är. Mycket bättre att höra av någon som själv bott och upplevt hotellet/bungalows.

MVH

Totte
 
hej igen

vilken standard vill du ha på boendet? vi har bott allt ifrån enkel bunglow till lyxig med "egen trädgård o stenbadkar i trädgården"

ett ställe som jag har trivts väldigt bra är dr. lanta resort. det är inte speciellt "flådigt" men ändå klart godkänt om man frågar mig. jag har bott där många gånger o åker gärna dit igen.

har lite kort om tid i kväll men en annan kväll ska jag ta tag i detta o berätta mer
men som sagt skriv o berätta vad du är ute efter...
marianne
 
Hej

Jag skall åka med mina föräldrar och min syster. jag vet att de gillar att bo vid stranden gärna i bungalows och också ganska flådigt och lyxigt men dock som dyrast 1400 svenska kronor och dag och då alltså 1400 för alla 4 personerna. Så med andra ord får det kosta 700 venska kronor per rum eller per bungalow för jag antar att man i de flesta fall bor 2 och 2. Sen kan jag inte mycket om Lanta men min familj gillar att knalla efter stranden eller i närheten på kvällarna och leta efter någon mysig restaurang och käka på.

MVH

Totte
 
hej

med de premisserna så kan jag tänka mig att lanta sand resort and spa är något för er. det ligger utefter long beach o bungalowerna o omgivningarna är mkt vackra. long beach är mkt lugnare än klong dao beach. inte lika stort utbud vad gäller restauranger utefter beachen. ligger ca 2 km ifrån saladan - byn där hamnen finns.

southern lanta är en fin anläggning men bungalowerna är inte så lyxiga. däremot en mkt annorlunda o fin restaurang. ligger väldigt vackert på klong dao beach. här firas ofta bröllop på stranden. mkt svenskar.

dr lanta bay resort är skapligt men inte flådigt. trevlig o lite halvtokig personal. ligger precis vid stranden. det gör förresten alla resorterna.

andaman lanta är skapligt men stranden ligger precis vid lite knackliga stenar men man kan gå 50 meter åt sidan o det är toppen. fin resort - bungalowerna är ungefär som dr lanta. samma ägare

jag ska kolla vidare
hör av mig igen.
marianne
 
hej igen

kolla in dessa filmer ifrån lanta med omgivning....




Satt och kolllade lite på you tube och fick se denna härliga filmsekvens. Blev väldigt paff när jag fick se "vår resort" i alla fall den vi bott de senaste 5-6 ggr på lanta. Resorten heter DR Lanta och dit kommer ofta resenärerna tillbaka.


(Ogiltig länk borttagen)

hör gärna av dig igen

marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

I
Svar
4
Visningar
2 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
A
J
Svar
9
Visningar
3 K
janneungern
J
K
Svar
2
Visningar
2 K
kajsa
K
I
Svar
1
Visningar
3 K
A
 
Tillbaka
Topp