Boende i Phetchabun

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jannef

Medlem
Hej!

kan någon tipsa om boende i Phetchbun i dec 23-26 2011. Har hittat ett hotell i stan, men det är fullbokat.

//Janne

A

Anonymius

Gäst
"legolas " sa:
Puh, vilken absolut maximal osis du har där.... Fullbokat????? Det är första gången jag hört talas om att ett hotell här i Thailand (utanför storstäderna) verkligen är fullbokat.

Har du talat öga mot öga med hotellet eller??? Eller har du kontaktat dem via internet??? Om det är internet, så försök istället att få någon (thailändare) att gå dit och boka rummet åt dig!! Oftast när man får sådana besked om att det är fullbokat, så beror det på att hotellpersonalen liksom alla andra människor i Thailand är helrötna på engelska.

Jag ser här runt omkring Chaiyaphum vilket ju är långt ifrån det stället du skall till, här så VIMLAR det utav små resorts, och där har du absolut inga problem att få rum... be någon thai som du känner att gå ut och kolla skitenkelt.... Om jag har upp emot 12-15 st små resorts runt Chaiyaphum härute i ödemarken nästan, så borde ju du ha tillgång till det dubbla där....

Lycka till...

Du ditt stolpskott ;D, titta pa datumet, det ar juletid och i thailand firar man aven vara hogtider manga ganger och Petchabun ar ju bra mycket storre en lilla Chaiyaphum. ;D

Jag och Glimtan var val de tva turisterna det har aret ;D ;D

Mvh Peter :wai:

A

Anonymius

Gäst
Tankte pa en sak har, Thailand har ungefar 2.2 miljoner kristna och de firar Jul som vi.

Sen finns ju denna sida som jag tycker slar allt, http://www.agoda.se/asia/thailand/petchaboon.html

Finns alltid nagot och bra sida samt saker att boka pa!

Tankte pa mitt forra inlagg dar, vi tror eller vet inte att det finns en massa andra religioner i lander och speciellt da i Asien, Indien t ex finns 23 miljjoner kristna och vid Juletid ar det stort omojligt att fa ett rum, jag vet! Har du inte bokat 2 manader i forvag ar det javligt svart, jag skrev ju i min resa till Indien om Hyderabad dar det inte ville hyra ut till mig for jag var falang, men vi fick till det via en massa pengar och prat!

Same in Thailand! :D

A

Anonymius

Gäst
"legolas " sa:
Så detta är ett sätt att säga ursäkta mig, jag tror du har rätt????
;D ;D ;D ;D ;D

men ärligt talat, stolpskott eller inte stolpskott... du tror inte att det lönar sig alls att göra som jag föreslår, utan du kastar det bara på sophögen....????

Nejda, men jag maste ju javlas lite ibland ;D ;D, men lite sanning ager jag ju! ;D ;D

jannef

Medlem
"legolas " sa:
Puh, vilken absolut maximal osis du har där.... Fullbokat????? Det är första gången jag hört talas om att ett hotell här i Thailand (utanför storstäderna) verkligen är fullbokat.

Har du talat öga mot öga med hotellet eller??? Eller har du kontaktat dem via internet??? Om det är internet, så försök istället att få någon (thailändare) att gå dit och boka rummet åt dig!! Oftast när man får sådana besked om att det är fullbokat, så beror det på att hotellpersonalen liksom alla andra människor i Thailand är helrötna på engelska.

Jag ser här runt omkring Chaiyaphum vilket ju är långt ifrån det stället du skall till, här så VIMLAR det utav små resorts, och där har du absolut inga problem att få rum... be någon thai som du känner att gå ut och kolla skitenkelt.... Om jag har upp emot 12-15 st små resorts runt Chaiyaphum härute i ödemarken nästan, så borde ju du ha tillgång till det dubbla där....

Lycka till...

Har bara kollat på olika hotellbokningssidor och alla har fullt.
Ska skicka någon spejare och kolla på plats.
//Janne

A

Anonymius

Gäst
"legolas " sa:
Tänk vad bra om det lyckades både för dig, och även för mig, så jag kan reta den där Insayt under hela nästföljande år....
;) ;) ;)

Ja, men vi maste ju ha stoff till alla tradar vet la du, vi maste ju halla lagan vid liv ;D ;D ;D

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Isan Lover En artikel om ännu en Svensk kändis med boende i Hua Hin. Hua Hin och Cha-Am forum 2
kurant Billigt boende i Sverige. Övriga världen 33
Isan Lover Tips om strandnära boende i Krabi området. Thailändskt reseforum 8
S registrering av boende till immigration i thailand Uppehållstillstånd och visum mm 92
A Lite från vårat boende i Sverige vore kul .samt vad vi gör här under sommaren Ordet är fritt 39
Grannen Olsson Fixa boende i Jomtien (eller alternativ) 3 veckor i November Allmänt thailandforum 22
A Valsedlar per post till boende i Thailand Ordet är fritt 3
T Billigast boende Koh lanta? Thailändskt reseforum 14
MartinAndersson Söker tips på boende i Bangkok(on nut) Bangkok forum 6
K Boende vid Plantage = ohälsosamt ? Allmänt thailandforum 6
A Pensions/inkomstnivå - boende i Thailand Allmänt thailandforum 125
A Tyst ifrån de 10-15.000 boende i Thailand Allmänt thailandforum 20
G Söker tips och råd om lugnt boende på Phuket Phuket forum 2
Långeman Skriva under sjukvårdsförsäkring för boende i TH. Allmänt thailandforum 2
Grannen Olsson Förstagångsbesökare i Pattaya och Jomtien, söker tips på boende mm Pattaya forum 36
Kycklingen När man är fast boende i Thailand lagar man maten eller.... Allmänt thailandforum 5
A Varför man inte ska köpa boende i Thailand Allmänt thailandforum 57
A Försäkring för långtids boende i Thailand! Uppehållstillstånd och visum mm 16
A Fast boende ELLER turist i Thailand Allmänt thailandforum 60
A Boende i Sverige men vet allt om Thailand Ordet är fritt 41
B Tips på boende Hua Hin Hua Hin och Cha-Am forum 11
B Vem äger ditt boende? Ordet är fritt 21
A Boende i Chon Buri Pattaya forum 2
K Svensk pension och pensionsregler för boende i Thailand Uppehållstillstånd och visum mm 78
J Boende nära MBK Thailändskt reseforum 9
R SV: Rolf - 6-8 månaders boende om året i thailand - hur då??? Uppehållstillstånd och visum mm 15
I boende Koh Lanta Thailändskt reseforum 4
T Boende i Koh Lanta Thailändskt reseforum 9
K Boende i Phuket samt Krabi Phuket forum 2
A Tips på bra boende på Koh Samui, Koh Pha Ngan och Koh Tao Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 9
I boende i Krabi Krabi forum 1
A Boende på Koh Chang Thailändskt reseforum 2
janptr Boende i Hua Hin Hua Hin och Cha-Am forum 13
A Buss från Bangkok Till phetchabun Bangkok forum 8
A Lom Sak, Phetchabun Thailändskt reseforum 4

Liknande trådar

Topp