Boktips till de som vill lära sig thai

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!

Jag vill tipsa om boken Thai for Beginners av Benjawan Poomsan Becker. Bäst är att köpa den med cd-skivorna (audio) för att lära sig toner och liknande. Översättningen är thai-eng. Ca 230kr exkl. frakt på Adlibris, men finns även att beställa från andra ställen/köpa i thailand.

:wai:
 
Hej Li!!!

Det är alltid positivt med människor som vill dela med sig till andra. Vi har säkert haft ett antal inlägg här på forumet som tagit upp olika sätt att lära thai och språkkurser av olika slag men det gör ju ingenting.
Vi startar en ny tråd i ämnet och kanske vi kan nå ut till många nya medlemmar. Är det något som är bra kan man göra det om och om igen.

Jag har också ett tips som jag för länge sedan tog upp här på forumet och jag tycker det är lika bra nu som då.
Univerb har en språkkurs svenska/thai och där får man med några cd skivor och häften med fraser, en övningsbok och en minigrammatik. Kursen finns att köpa. Vad den kostar vet jag ej men man kan även vända sig till sitt bibliotek och höra efter om de har den hemma. Det blir allt vanligare eftersom fler och fler svenskar reser till thailand. Kursen är till för nybörjare och nöter man ut den och vill kunna mer så är det ju bara att fortsätta.

lycka till
marianne
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
23
Visningar
2 K
Lunkan
L
D
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
7
Visningar
2 K
A
A
Svar
6
Visningar
2 K
Anonym
A
P
Svar
12
Visningar
4 K
A
A
Svar
435
Visningar
88 K
 
Tillbaka
Topp