Borttappad vän i Thailand.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej.

En del av er vet att jag och min sambo var i Thailand i Januari i år och att vi där blev bra vän med en Thailändsk kille.
När vi sedan kom hem så har vi pratat med varandra i telefonen nästan varje helg och vi har skickat brev.

Men sedan 1 månad tillbaks så har vi tappat kontakten. När vi ringer så kommer vi inte fram, varken på hans mobil eller fasta telefoni. Han har inte heller ringt hit...

Vad kan ha hänt?
Min "positiva" syn på det är att han kanske tappat sin mobil och att hans hemtelefon blivit avstängd eller likn. Sägs telefon abonnemangen upp lätt i Thailand? Han kanske inte hade sparat vårat telefonnummer annat än i mobiltelefonen...

Hur som helst...

Vad kan jag göra härifrån Sveirge för att hitta honom?
Har ni någon idé?
Finns det typ någon eniro man kan söka i eller kan man mejla till hans kommun eller likn?

Det jag tänkt göra är att skriva ett till brev med våra telefonnummer och adress och skicka ner. Ska försöka få det översatt till Thai också.

Detta gnager oss enormt, vi tycker såååå mycket om honom!

Hälsningar Jenny

A

Anonym

Gäst
Hejsan!

Jag vet inte riktigt hur man ska lösa ditt problem, men det jag vet är att Eniro 118118 har en utlandsupplysning som är nummer 118119. Där kan du dels fråga efter din väns & familjs nummer & adress eller fråga efter nummerupplysningen i Thailand.

Lycka till & hoppas det löser sig!

/Lotta

B

boonkaan

Gäst
Telefonupplysningen

Hej!
Foelj denna laenk till TOT och soek efter telefonnumret daer. Du skriver hans fasta abb. nummer till hoger pa sidan. Det finns ocksa ett annat bolag, TT&T, men det spelar ingen roll om han har det, for det aer TOT som admininstrerar allt som har med "landline' att gora.

Mobiltelefonregister aer under uppbyggnad,och det aer ganska nyligen som vi fick borja registrera vara kontantkort haer.Det aer bara sista aret. Men ett register torde vara klart inom narmaste 5 aren!! Kanske!!
Annars aer det svart att fa tag pa en person haer, om du inte har hans id nummer! :crybaby:
Och aeven da kan det vara svart, eftersom folk flyttar mycket, och da menar jag mycket, och inte skriver sej pa nya adressen!
Lycka till i alla fall!
PS: Den 1/10 sa aendras ALLA mobiltelfonnummer och man ska efter foersta nollan sla en 8!
Alltsa om du idag har 0-1000-9115, har du efter den 1/10: 08-1000-9115
DS
Haelsningar fran mej :wai:

B

boonkaan

Gäst
:eek: So sorry!!
Tack Plisken for att du uppmaerksammade mej pa min gloemska!!

Haer aer lanken till TOT och TT&T:s telefonbok, som svenska ENIRO tror jag!

http://phonebook.tot.co.th/
:thumbsup: LYCKA TILL att hitta det nummer du soker
Stephen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
T VISA till Sverige för besök till vän Allmänt thailandforum 7
Kycklingen Min väns vän i CM Allmänt thailandforum 3
D En före detta kille försöker hänga kvar som vän till min fru Allmänt thailandforum 19
Ubon Min vän Oven, R.I.P saknar dig.... Ordet är fritt 10
A hjälp. blev lite utmanad av min thailänska vän Språkhörnan 4
A Hur hittar man en försvunnen vän? Allmänt thailandforum 4
thaikonsult Besökare från Thailand som besöker Sverige. Uppehållstillstånd och visum mm 0
Isan Lover Ändring av bötesbelopp i Thailand vid trafikförseelser. Thailändska Nyheter 73
Isan Lover Ändringar av reglerna för körkort på tung MC i Thailand. Thailändska Nyheter 7
T Vad gillar du med Thailand Allmänt thailandforum 30
S Richard Barrow på väg bli "utkastad" från Thailand? Expat i Thailand 5
Isan Lover Den Thailändska kungen ska besöka Thailand. Thailändska Nyheter 28
mrsomtam äga en lägenhet i thailand Allmänt thailandforum 5
Isan Lover Thailand inför nya körkortstest för dom äldre än 70 år, senare även för dom över 65 år. Thailändska Nyheter 4
thaikonsult 11 grupper av människor får flyga till Thailand, idag. Uppehållstillstånd och visum mm 41
OsoPolar Kärnkraft i Thailand Funderingar och betraktelser 4
Isan Lover Antalet tigrar i Thailand har ökat. Thailändska Nyheter 0
J Nu har dom börjat sälja charterresor till Thailand redan i December? Allmänt thailandforum 5
Dick Hur räknar man folket i Thailand? Allmänt thailandforum 9
S Vad har du fått för namn i Thailand Allmänt thailandforum 31
Khun Leo Köpa ny Dator i Thailand har sina fallgropar! Teknikrelaterat 61
thaikonsult Thailand öppnar igen sina internationella gränser från imorgon 1 juli Uppehållstillstånd och visum mm 8
JanneMan61 Kommer vi att kunna åka till Thailand över jul? Thailändskt reseforum 69
Dick Dyrt med alkohol i Thailand. Allmänt thailandforum 76
S Våra Hobbies , I Thailand samt i Sverige Funderingar och betraktelser 383
S Rätt och fel Hur gå klädd eller inte gå klädd i Thailand ? Rätt och fel i Thailand samt tips 94
Pepsi Markpriser i Thailand. Kommunen vill köpa? Allmänt thailandforum 43
nmax Husköp i Thailand Bygga hus i Thailand 163
Isan Lover Thailand förlorar rätt att tullfritt exportera för 1.3 miljarder $ årligen till USA. Thailändska Nyheter 31
Isan Lover Brandmän i norra Thailand flydde upp i träden när dom stötte på vilda elefanter. Thailändska Nyheter 0
thaikonsult Undantagstillstånd i Thailand! Uppehållstillstånd och visum mm 0
nmax Inkomst skatt i Thailand Allmänt thailandforum 0
M Thailand bilder år 2004 - 2019 Expat i Thailand 205
Isan Lover Världsbanken säger i sin rapport att antalet fattiga ökar igen i Thailand. Thailändska Nyheter 2
S Rätt och fel Hur klipper ni gräsmattan i Thailand? Rätt och fel i Thailand samt tips 12
S Roadtrip Sverige-Thailand Thailändskt reseforum 10
Isan Lover GM lägger ned sina fabriker i Thailand. Thailändska Nyheter 205
Isan Lover Thailand söker 10 000 utländska engelskalärare. Thailändska Nyheter 46
S Rätt och fel Gifta sig i Thailand Rätt och fel i Thailand samt tips 116
Zedo Svenskar begår brott för att ha råd att stanna i Thailand Expat i Thailand 84
thaikonsult Medborgarskap för nyfött barn i Thailand. Uppehållstillstånd och visum mm 10
Norrpilen Sverige/Thailand Expat i Thailand 21
Matt82 Charter till Thailand? Thailändskt reseforum 16
Isan Lover Människohandel och modernt slaveri i dagens Thailand. Thailändska Nyheter 2
B Is i Thailand Matprat (Thailändska köket) 10
M Fasader i Thailand ! Bygga hus i Thailand 15
Isan Lover Kemisk kastrering av våldtäktsmän kan bli verklighet i Thailand. Thailändska Nyheter 11
Isan Lover Thailand hoppas minska antalet olyckor genom att höja hastigheten till 120 km. Thailändska Nyheter 26
Isan Lover Antalet flighter mellan Thailand och Vietnam stiger stadigt. Thailändskt reseforum 2
J Köpa mc i Thailand Ordet är fritt 1
Liknande trådar

Topp