Borttappad vän i Thailand.

• Trådstartare Trådstartare Anonym
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej.

En del av er vet att jag och min sambo var i Thailand i Januari i år och att vi där blev bra vän med en Thailändsk kille.
När vi sedan kom hem så har vi pratat med varandra i telefonen nästan varje helg och vi har skickat brev.

Men sedan 1 månad tillbaks så har vi tappat kontakten. När vi ringer så kommer vi inte fram, varken på hans mobil eller fasta telefoni. Han har inte heller ringt hit...

Vad kan ha hänt?
Min "positiva" syn på det är att han kanske tappat sin mobil och att hans hemtelefon blivit avstängd eller likn. Sägs telefon abonnemangen upp lätt i Thailand? Han kanske inte hade sparat vårat telefonnummer annat än i mobiltelefonen...

Hur som helst...

Vad kan jag göra härifrån Sveirge för att hitta honom?
Har ni någon idé?
Finns det typ någon eniro man kan söka i eller kan man mejla till hans kommun eller likn?

Det jag tänkt göra är att skriva ett till brev med våra telefonnummer och adress och skicka ner. Ska försöka få det översatt till Thai också.

Detta gnager oss enormt, vi tycker såååå mycket om honom!

Hälsningar Jenny

Hejsan!

Jag vet inte riktigt hur man ska lösa ditt problem, men det jag vet är att Eniro 118118 har en utlandsupplysning som är nummer 118119. Där kan du dels fråga efter din väns & familjs nummer & adress eller fråga efter nummerupplysningen i Thailand.

Lycka till & hoppas det löser sig!

/Lotta

Telefonupplysningen

Hej!
Foelj denna laenk till TOT och soek efter telefonnumret daer. Du skriver hans fasta abb. nummer till hoger pa sidan. Det finns ocksa ett annat bolag, TT&T, men det spelar ingen roll om han har det, for det aer TOT som admininstrerar allt som har med "landline' att gora.

Mobiltelefonregister aer under uppbyggnad,och det aer ganska nyligen som vi fick borja registrera vara kontantkort haer.Det aer bara sista aret. Men ett register torde vara klart inom narmaste 5 aren!! Kanske!!
Annars aer det svart att fa tag pa en person haer, om du inte har hans id nummer! :crybaby:
Och aeven da kan det vara svart, eftersom folk flyttar mycket, och da menar jag mycket, och inte skriver sej pa nya adressen!
Lycka till i alla fall!
PS: Den 1/10 sa aendras ALLA mobiltelfonnummer och man ska efter foersta nollan sla en 8!
Alltsa om du idag har 0-1000-9115, har du efter den 1/10: 08-1000-9115
DS
Haelsningar fran mej :wai:

:o So sorry!!
Tack Plisken for att du uppmaerksammade mej pa min gloemska!!

Haer aer lanken till TOT och TT&T:s telefonbok, som svenska ENIRO tror jag!

http://phonebook.tot.co.th/
:thumbsup: LYCKA TILL att hitta det nummer du soker
Stephen

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp