Bosses trädgård i Isaan

 
Väldigt fin bild!
Vad fotar du med? Lite större bländare och bakgrunden hade blivit suddigare (bokeh) . Grattis

Tack for ditt berom av min bild.
Min fotografering handlar om att hitta och spara vackra motiv och bilder.
Jag har en enkel kamera, Canon Powershot G16, och använder nästan alltid Auto läget då jag saknar tekniska kunskaper i fotografering.
 
Min finaste orchide som jag planterade på stora trädet bakom huset for tre år sedan har borjat blomma nu.

IMG_0283.JPG


IMG_0282.jpg
 
Hej Har inte lagt in bilder från min trädgård på ett tag.
Anledningen är att jag har ju fotograferat i trädgården i några år nu, så det mesta är redan fotograferat, så kameran kommer inte fram lika ofta längre.
Har dock ett par nya bilder idag.

003.JPG


004.JPG
 
Tack Bosse, det var efterlängtat. Du har verkligen skapat ett paradis där tillsammans med hustrun (förmodar jag). :wai:
 
Svar till Suryia om odling av körsbär.

Jag har tre körsbärsträd. De ger mycket frukt tre gånger per år, men tyvärr så har
fåglarna ätit upp de flesta.
Nu har jag hängt upp foliebitar med tunn tråd som skrämmer fåglarna lite, så denna gång fick jag mer än tio kilo.
Har glömt bort namnet, men det är inte sammakörsbär som vi har i Sverige.
Dessa har ljust lila blommor och frukterna är i samma storlek som svenska biggaråer, men
har fyra små kärnor. Mycket goda bär tycker vi.
Plantorna jag köpte kostade 150Baht per styck och var ca en meter höga.

2015-05-31 14-08-36_0009.JPG


körsbär.jpg
 
Senast redigerad av en moderator:
Hittat nu. :) [trans]Loog[ton]F[/ton] Ma[ton]H[/ton] jåmm[ton]M[/ton] dääng[ton]M[/ton][/trans]. Här bjuds en tur på kötsbärsjakt. :)

Ska försöka hitta en farm när jag får chansen om ungefär en månad. :)
 
Så jäklar avundsjuk på dina gröna fingrar Bosse hade man haft dina trädgårdskunskaper hade nog till och med jag trivits i Isaan, för jäklar vackert du verkar ha det säger jag bara.
 
Nu snackar vi paradis. Gunnar på Phuket skriver alltid om sitt paradis där nere, upp till bevis. Det hade varit kul att se hur du har det där nere, en vädjan bara.
 
Tack Bosse, det var efterlängtat. Du har verkligen skapat ett paradis där tillsammans med hustrun (förmodar jag). :wai:


Tackar Berra.
Ja där har du , liksom jag, fördelen med att ha en ung och stark fru från Isaan.

När vi blir lite äldre, kan de ta över en del arbetsuppgifter som vi gubbar av olika orsaker inte klarar längre, som tex att plocka ner kokosnötter, kapa höga träd,
rensa stuprännor, putsa fönster.
No proplems

Observera att det på fotot inte är en stege som står mot trädet, utan en sex meters takbalk.

IMG_0571.JPG
 
Senast redigerad av en moderator:
Tjena Bossej,

Trevligt att se dina trädgårdsbilder igen, kommer ihåg dem från den tiden vi var medlemmar på MPR.

Snodde några bilder som frugan lade upp på FB idag från vår trädgård.


Kul att du hittade min trädgårdstråd här, och bidrar med lite fina trädgårdsfoton.
Ser ut att vara en av mina fjärilar där.
Var i Thailand har du din trädgård?
 
Senast redigerad av en moderator:
 

Liknande trådar

A
Svar
15
Visningar
2 K
I
P
Svar
25
Visningar
4 K
anonymous
A
A
Svar
16
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
18
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp