Bra cd/dvd/mp3 på thai språk?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

janptr

Medlem
Jag är intresserad av att kunna lyssna på lite mer avancerad konversation/thai learning genom något mp3 format allra helst. Har ej hittat vad jag söker på internet. Thai-English är helt ok. Skulle vilja ladda ner det som mp3 till min P910 och lyssna när jag är ute på mina längre promenader. Det expemplet jag hittade verkar rätt tunt tycker jag: http://www.speakanywhere.com/#thai Någon?

Svarar på mitt eget inlägg :D Köpte Thai-English (enligt länk) och vill bara säga det består av ett antal filer, närmare 8 st mp3. Kortaste var på 2:24 och den längsta filen på 19:15 min. Helt ok för 125 kr men inget för nybörjare tycker jag, behöver nog ha ganska så bra erfarenhet för att dra nytta av det.

:D :D Har en polare som håller på att göra en språk-kurs i Thailändska
som kommer att finnas på nätet.

Han är inte riktigt färdig med ljudfilerna ännu. Kostnaden kommer att ligga
på 350Kronor. Tror det var för 6 månaders kurs.

Jag skall kolla hur långt han har kommit! Kolla när han är klar.

Jag har berättat för honom att det är säkert många på Chaimai som skulle
tänkas vara intresserade.

Återkommer i ärendet.

Hälsningar Nisse

""nisse" " sa:
:D :D Har en polare som håller på att göra en språk-kurs i Thailändska
som kommer att finnas på nätet.

Jag skall kolla hur långt han har kommit! Kolla när han är klar.

Nisse, har du hört något nytt angående tidigare konversation?

Någon som har köpt språkkurs på denna sidan: http://www.univerb.se/ Fanns ett demo svensk/thai som man kunde lyssna på. Tycker att det lilla man hör så låter ganska tjatigt då det upprepas på thai av både man och kvinna.

:)
Hej!

Har själv univerb o har haft mkt nytta av den. Visst är det en man som säger meningen först så att man ska kunna höra ord för ord och sen säger en kvinna samma sak efteråt i vanlig takt så att man ska kunna höra "flytet" i meningen. Jag har skivorna i bilen o lyssnar dagligen. Det är väldig skillnad från skiva till skiva. Det börjar från noll och går framåt. Du får två små häften med en på svenska och en på thai så du får med stavningen. Jag tycker ibland att om jag bara skulle lyssna på henne så går det för fort för att jag ska förstå varje enskilt ord men det beror som sagt på vilken nivå av thai man är. Det är 3 cd skivor med ca 14 olika områden på varje skiva. Vill du veta mer så hör av dig.
Marianne :p

Marianne, då är det nog något som ej funkat för har ej fått från dig. Försök en gång till annars så kontaktar jag dig.

Hej!!!!
Visst kan vi byta. Du får höra av dig igen till min email
Jag har skrivit till dig 2 ggr men får inget svar så och då kan jag ju svara direkt på ditt email.
marianne

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

K
Svar
2
Visningar
2 K
K
A
Svar