Bra och billigt hotell i Pattaya?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
E de nån som vet något bra och prisvärt hotell i Pattaya? Mina svärföräldrar ska dit i mitten av Januari och ska stanna i 3 veckor. Vi har kollat med Scandalic.nu men dom va fullbokade.

A

Anonym

Gäst
:D :D Prova med Diana inn eller flipper lodge eller Carlton. Scandalic är
ju ingen kanonhöjdare. Be dom kolla på nätet eller gå in på Pattayamail.com där finns hjälp att få. :D

Hälsningar Nisse

C

ch300_m

Gäst
Hotell Pattaya

Ett bra och prisvärt hotell i Pattaya är Lec Hotel.Fina rum , pool , frukostbuffé för 90 Bht (lågsäsong).
Kolla in det ! Kommer inte ihåg adressen :rolleyes: men taxi vet!

Hälsningar Ch300_m.

A

Anonym

Gäst
Billiga guesthouse/hotell i pattaya, gärna svensk ägt.

Hejsan,

Är det någon här som vet om det finns något guesthouse eller hotell som är billigt, mellan 500-1000bht per natt i Pattaya. Det får gärna vara svenskägt. Nåt som skulle likna A&B Guesthouse i Hua Hin. Har försökt leta i hotell djungeln på nätet utan att lyckas hitta nåt :/

Mvh Robert

A

Anonym

Gäst
prova Green hotel kostar 800 bath natten ganska nyrenoverat air och varmvatten kyl osv. gar dock inte att boka paq internet men jag har telnr. om du ar intreserad har bott dar 4 ggr i ar

A

Anonym

Gäst
Det låter bra det. Boka över nätet kvittar, iom att ja inte har en aning om vilket datum ja ska dit.. Men telefon nummer vore trevligt, gärna adress oxå om du har :)

Mvh Robert

A

Anonym

Gäst
Jag Googlade å hittade detta: Green Hotel Pattaya (60 rooms : rates THB 350 - 600)
217/10 Soi 9, South Pattaya Chonburi
Tel:. +66 38 423555, 429644 Fax: +66 38 429644
Hoppas det är rätt! =o)

A

Anonym

Gäst
Jo det ar samma ligger nara en polisstation sa det ar lungt enda felet nu ar att dom bygger mitt imot sa det later lite pa mornana men inget som jag storades av.

K

kenth.pennemo

Gäst
Hej!
Kontakta mig så ska jag hjälpa dig med rum har stora för 600 bth något mindre 500 bth ligger på Soi LK Metro i anslutning till Diana inn
mitt i smeten

G

GUNNAR

Gäst
Bo i Pattaya- JOMTIEN

Hej Gunnar här, E de någon som vet ett bra boende i Pattaya eller Jomtien på lite längre tid som mellan 3-6 mån.E Sjukpensionär,jag å min kompis skall ner den 21 mars 2012, på obestämd tid, D:V:S max 6 mån, för att leta boende tills vi blir Riktiga Pensionärer 2014. Alla tipps e VÄLKOMNA. Var nere ensam mellan april till juni 2011, men då reste jag runt i 2 mån, sedan en månad i Pattaya, å bodde på SOON and MOON Resort, men inte bra, DYRT. Träffade en del svenskar där, bl.a Lasse på GLOBTROTTER, mycke trevlig kille.Men dom hade inget att komma med, vore tacksam för lite hjälp med det. Hälsningar : En förre detta Sjöman i 43 år: Gunnar.

G

glimten66

Gäst
Gunnar vi bodde ett par nätter på ett ställe soi bukau soi 19 ska ta reda på namnet till dig dom tar 7000bath för en månad va helt okey vi hade eftermiddas sol me stor balkong ska prata me frugan om namn o tele nummer dit

glimten66

A

Anonym

Gäst
"legolas " sa:
Fy saatan 3.000 baht per månad, secken jääkla svinstia. handlar det bara om pengar så förslår jag att man kan sova under en presenning nere i hamnen, det är gratis.....
Jag har aldrig övernattat i Pattaya men jag har hyrt hotellrum i Chiang Mai under många år för ungefär den summan/månad och då i hotell rum som är bättre än våra svenska klass två hotell rum.
Det går att hyra ( i hotell) rum av den typen med att man bara betalar för den ström man förbrukar utöver hyran och man lämnar en deponering motsvarande hyran för tre månader.
Det finns sätt att spendera sina pengar på hur man vill bo:
ett tomt hotell rum som du möblerar själv, städar själv, betalar elen o.s.v.
condo
appartment
m.m.
För 10 år sedan i Phuket City hyrde jag ett sådant hotell rum som var verkligen billigt för en månad men aircon var så dålig så att det kostade ca 3000 bath för strömen och då hade den varit igång ca 10 % av en månad.
Nu är den igång alltid och det blir ca 1 000 och hyran är 3500 för tre rum med thai kök och toa.
För 10 000 bath hyr du 1.klass boende i Pattaya per månad.

G

glimten66

Gäst
PATCHAREE nej du kan inte hyra ett första klass boende för den summan då hamnar du på minst 15-20 tusen men du får ett helt okey boende för 7-10 tusen om vi nu pratar hotell har bott mycke där nere

glimten66

A

Anonym

Gäst
"glimten66 " sa:
PATCHAREE nej du kan inte hyra ett första klass boende för den summan då hamnar du på minst 15-20 tusen men du får ett helt okey boende för 7-10 tusen om vi nu pratar hotell har bott mycke där nere

glimten66
Ja det är din åsikt och vad bryr jag mig för jag kommer aldrig att åka till Pattaya någon gång mer. Jag åkte dit med buss på morgonen och hem på kvällen. :)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Trådstartare Liknande trådar Forum Svar Datum
W Billigt hotell Allmänt thailandforum 2
G Billigt hotell i BKK Thailändskt reseforum 14
kurant Billigt boende i Sverige. Övriga världen 33
J Billigt hotel nära havet i Pattaya Pattaya forum 3
T Bo och leva billigt i Thailand Thailändskt reseforum 18
G Vad är billigt att handla i Thailand? Allmänt thailandforum 1
L Vietnam är det billigt? eller är det billigt??? Asienforum 18
W Ringa billigt Allmänt thailandforum 27
janptr Surfa billigt via mobilen i Thailand Thailändskt reseforum 1
A Hur ringer man billigt från Thailand Allmänt thailandforum 3
Audirs2 Hotell i Bangkok? Bangkok forum 152
Isan Lover Billiga sista minuten resor med hotell p.g.a coronaviruset ? Thailändskt reseforum 34
S hotell koh phangan Koh Samui, Koh Phangan och Koh Tao forum 0
Lung-Nok Tips på hotell Allmänt thailandforum 16
Isan Lover Raid mot 18 falangägda hotell på Koh Samui. Expat i Thailand 0
Matt82 Charterhotell/resor kontra "vanliga" hotell och resor Allmänt thailandforum 27
A En seriös jämförelse av priser på hotell samt mat och leverne olika platser i Thailand Allmänt thailandforum 106
Isan Lover Ytterligare 7 olagliga hotell funna i Pattaya, totalt 100 st. Pattaya forum 179
Isan Lover 60 hotell stängda i Prachuap Khiri Khan. Hua Hin och Cha-Am forum 42
Krister Tips om hotell darkside Pattaya forum 1
kurant Tillslag mot hotell och resorter. Thailändska Nyheter 2
Isan Lover 90% av kontrollerade hotell på Koh Phi Phi saknade tillstånd. Krabi forum 11
A Tips på hotell i Hua Hin. Hua Hin och Cha-Am forum 22
A Hotell Udon Thani Isaan forum 10
L Hotell i Hua Hin Hua Hin och Cha-Am forum 7
Glimten Vilket hotell har den bästa/sämsta hotell frukosten i Thailand? Thailändskt reseforum 22
G Hur mycket tips ger du på hotell Thailändskt reseforum 196
Lara Croft Tata-chefen blir det senaste uppmärksammade dödsfallet på hotell i Bangkok Thailändska Nyheter 0
D Hotell i Khon kaen city Isaan forum 13
A Kho Chang, Vilken del skall man bo, tips på bra hotell. Thailändskt reseforum 31
P Hotell i jomtien Pattaya forum 38
G Häftigt hotell i BKK? Thailändskt reseforum 6
A hotell BKK Bangkok forum 2
in-ka hotell bangkok Bangkok forum 100
A Hotell med bara Thai anställda i Sverige.. Allmänt thailandforum 29
A Har du ett hotell/jobbar på ett hotell i Thailand? Allmänt thailandforum 0
A 2 HOTELL NATTER GRATIS! Allmänt thailandforum 0
I hotell i Krabi, Krabi forum 6
A Hotell: Thailändskt reseforum 6
Isan Lover Regeringen planerar för en bro mellan Pattaya och Hua Hin. Thailändska Nyheter 19
Isan Lover Håll utkik efter försvunnen vit katt i Pattaya, 100 000 baht i belöning. Pattaya forum 3
stef@n Pattaya Allmänt thailandforum 2
Isan Lover Nya Pattaya-Map Ta Phut-motorvägen öppnad. Pattaya forum 3
Isan Lover Svensk man med Thaifru skadades vis rån i Pattaya Thailändska Nyheter 0
Isan Lover Gratis seafood i Pattaya. Pattaya forum 0
Isan Lover Utsläpp av svart vatten filmat i Pattaya. Pattaya forum 4
Isan Lover Oväder i Pattaya. Pattaya forum 5
Isan Lover Vattenransonering i Pattaya. Pattaya forum 0
Isan Lover Turistattraktionen Legend Siam i Pattaya stänger ned och säger upp all personal. Pattaya forum 8
Isan Lover Till Salu skyltar allt vanligare i Pattaya p.g.a av coronavirusets effekter. Pattaya forum 0

Liknande trådar

Topp