Buddism i sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
G

goranh

Gäst
Hej!

Nästa månad kommer min flickvän hit till sverige. Hon är ju buddist och ber till Budda. Nu undrar jag vad jag kan köpa till henne här i sverige för att hon skall kunna fortsätta med det när hon är här. Alltså fixa till nogon form av "böneplats" hemma hos oss.

Tacksam för alla tips!

Hej goranh.jag tror att det finns hyllor och tillbehör på Hongkong trading Kungsgatan Sthlm eller på på new china supermarket fleminggatan Sthlm.Jagskriver Sthlm för jag vet inte var du bor.

Tack för svaret, men jag bor i Varberg. Så om någon vet något ställe i närheten av Varberg vore jag tacksam.

Kanske Hongkong trading har försäljning via nätet? Jag får väl ta och kolla det.

Finns Thai tempel i Göteborg och var du kan "hyra" (kan inte köpa en buddha) en Buddha här i Sverige så finns det många ställen att hitta en. Blir nog svårare att hitta en Thai Buddha om det är det du är ute efter. Buddha hylla kan du använda vilken hylla som helst men vill du ha en sån röd och guldfärgad så finns det i Göteborg också, New Thai Livs vid Grönsakstorget och sedan finns det på Hung Fat Trading på Östra hamngatan. Sedan så är det bra om du köper ett ett ställ för att sätta rökelser i (går lika väl att ta ett litet glas och fylla med rått ris ) och två ljusstakar samt entvå vaser för plats för att sätta blommor i.

Placera aldrig Buddhan vänd mot Väst (för det är där solen går ner och buddha förknippas med ljuset seger över mörkret)

Bästa placeringen är ovanför sängen så att du sover med Buddha ovanför ditt huvud. Tänk också på att Buddhan ska ha den högsta placeringen i rummet.

Placera heller aldrig Buddhan vänd mot toaletten , för där gör vi ju alla orena saker inne. Samma att placera buddha så att du så lite som möjligt pekar med dina fötter mot buddhas plats.

Lite små saker som är bra att tänka på

Lycka till
hej hopp

Tack så hemskt mycket för hjälpen.
Det vore ju kul att ha arrangerat något sådant här när Phiriya kommer. Jag tänkte att det skulle bli en överraskning.

Återigen, Tack så mycket.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp