Bygga eller hyra hus i Thailand

A

anonymous

Gäst
Du får knappast in vad huset kostar på 10 år om du köper det på kredit. Köper man kontant så går det nog men finns mycket bättre sätt att placera sina pengar.
Dessutom finns ju inga garantier att huset är uthyrt hela tiden men antar att ni räknade med det.
Ibland är du för investering kåt aldrig hört talas om folk som köper bostad? Sitta och investera tills maskarna kryper på dig.
Även pengakåtheten kan bli en sjukdom som kan liknas vid alkoholism.
Tjatar om köpa hus och tjäna pengar på att sälja, majoriteten köper la fanns en bostad. Så gör jag iallafall den dagen jag köper ett hus betalar jag för jag vill ha inte för jag vill sälja!

Skiter fan I vad jag säljer huset för om jag haft nåt att investera i , skall jag ha nåt är jag bara intresserad vad jag betalar för min bostad.

Aggressiv idag Jonas..
Du kommer att förbanna den inställningen när du vill sälja och med tanke på din unga ålder och flyttiver så lär det ske inom några år efter att du köpt.

Men nu gällde det att köpa hus i syfte att hyra ut eller hur?..

Aggressiv idag Jonas..
Du kommer att förbanna den inställningen när du vill sälja och med tanke på din unga ålder och flyttiver så lär det ske inom några år efter att du köpt.

Men nu gällde det att köpa hus i syfte att hyra ut eller hur?..
555 inte lite heller sitter och väntar på det här förbannade flyget med 3 arbetskamrater så passar på och köra lite surgubbe på de 5555 och inga cigg på de heller 555 fan tror du att jag skulle vara Santa Claus nu jävla skitungar, dö inga presenter från tomten han finns inte ;)

Det blir billigare å köpa hus en å hyra hus , for har du pengarna i Bank så får du ingen ränta i Norge eller
Sverige . jag hade inte pengarna , vi spara ett år cirka 10.000 i månaden och salu av husbilen kr. 120.000
Så då hade vi till hus . Jag räkna på att skulle jag hyra huset , så kostar det Skr 2000 i månaden .
Så Kr 2000 i månaden i 8,5 år så är det cirka skr 200,000 och för 3 år sedan var det 1000.000 Baht som
huset kosta , så då er pengarna i huset , så det har inte kosta mig något .

Ja om enda alternativet man har koll på är att ha pengarna på ett 0% ränte konto så ska man kanske göra så EV.
Men det finns andra sätt..
Sen är det skillnad i din ålder när man lättare känner att man flyttat klart. Skulle vilja se ex Jonas bo 10 år på samma ställe, tror inte han klarar mer än max 3 sen står han där å vill flytta men ingen vill köpa hans hus. Grattis..

Ja om enda alternativet man har koll på är att ha pengarna på ett 0% ränte konto så ska man kanske göra så EV.
Sen är det skillnad i din ålder när man lättare känner att man flyttat klart. Skulle vilja se ex Jonas bo 10 år på samma ställe, tror inte han klarar mer än max 3 sen står han där å vill flytta men ingen vill köpa hans hus. Grattis..
555 ja har tänkt på det så får köpa ett till.

Tyvärr så har du nog rätt där PB så därför jag sitter i tankarna, jag vet att jag vill bo här men vill ju dra runt lite men kan inte leva zigenare och ha normalt liv samtidigt.
Fru och son behöver en pelare och jag får finna min snart så jag även skapar deras hempelare.
Håller inte i längden att flänga runt.
Gör jag ju det iofs i samma stad men behöver något stabilt som är vårat.

Att köpa ett hus är inte lösningen Jonas, man måste inte äga för att skapa en stabil tillvaro. Tvärtom så lär du nog få ännu mer myror i brallan om du köper och vet att du sitter fast. Är väl en bra grej för alla i familjen att ni har frihet att göra vad ni vill.
Din fru kanske inte håller med men är ju typiskt Thai att man ska köpa allt sen har dom noll koll på vad det eg innebär.

Bästa du eg kan ge dem Jonas är Svenskt medborgarskap, då har dom alla möjligheter sen även om du skulle falla bort.
Så flytta nu hem med dem till Sverige i 3 år [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]

Bästa du eg kan ge dem Jonas är Svenskt medborgarskap, då har dom alla möjligheter sen även om du skulle falla bort.
Så flytta nu hem med dem till Sverige i 3 år [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28] [emoji28]
Det gjorde jag ,min fru kan gora som hon vill den dagen jag faller ifran;)

Stämmer bra , men då hade hon bara UT ,efter att vi levt ihop tre år fick hon Svensk medborgarskap ....
Eftersom vi varit sambo i Thailand i mer än 2 år så får min tjej put direkt om hon söker, sen 3 år i Sverige för medborgarskap. Funderar på hur migrationsverket får reda på om hon ex befinner sig i spanien ett par mån varje år under den tiden. Skulle varit mer motiverat att ta 3 år i Sverige om vi kunde tillbringa lite tid i Spanien.

Ni måste väl kunna få ha lite semester , dessutom så får ni väl inga stämplar i passet för att flyga till Spanien inom EU ..

Kan ju du göra kommer aldrig ske här, jag ser inte Sverige som möjligheternas land som du verkar göra.
Och nä är jag som vill köpa hus, vill inte hyra, gillar inte alls att inte kunna göra vad jag vill med huset, så inte min fru som inte håller med dig utan jag.
Men hyr du själv tänker jag inte bo i andras hus 30-40 år till och betala deras hus i hyra.

Du e lite trångsynt ang Sverige Jonas, Svenskt medborgarskap innebär att hela Europa står till buds och att ha det Plus Thailand att välja på för ex grabben i framtiden är en stor fördel för honom.

Du e lite trångsynt ang Sverige Jonas, Svenskt medborgarskap innebär att hela Europa står till buds och att ha det Plus Thailand att välja på för ex grabben i framtiden är en stor fördel för honom.
Inte intresserad av hela Europa heller, jag trivs inte där och tror inte frugan heller skulle trivas där och jag vill absolut inte att ungen skall växa upp i ett samhälle som Sverige.
Tänker inte bosätta mig någonstans där jag inte trivs hade jag velat bo i Sverige hade vi redan flyttat.
Jag flyttade från Sverige för att jag inte trivdes , får nästan ångest bara vid tanken att behöva bo i Sverige.

Och du påstår att dom köpt det huset för 600k sek eller blandar du ihop päron och äpplen?
Varför skulle dom inte fått ett hus där för 600k? Får ju nybyggt sånt här hus här i Pattaya för 700k sek idagens läge med dagens växelkurs.
20160128_135407.jpg

Vet att du skrivit att bolaget byggt bra hus innan men man brukar alltid få vad man betalar för. Har du kollat tjocklek på väggar mm?

Liknande trådar

C
Svar
116
Visningar
15 K
Anonymos
A
A
Svar
88
Visningar