Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Alltid kul att följa husbyggen i Thailand. Ser riktigt fint ut, speciellt imponerad blir jag över den ordning det verkar vara runt omkring på dom som bygger.
Har själv byggt förra året i Phimai, men skulle gärna haft något vid kusten där ni byggergillar den sidan om siambukten.
Så har du tips på mark och priser, tar jag tacksamt emot det
Det tog mig 20 år att bestämma mig var jag skulle slå mig ner i Thailand som pensionär. Redan första gången jag besökte den här platsen, så visste jag.
Kram är en liten by 3 km från en fyra kilometer sandstrand i en före detta sömnig fiskeby (Mae Phim). Det är väldigt god ordning på kommunen här och det finns inget vidare nattliv, så det är fortfarande sömnigt.
Området lever upp på helgerna när thailändare från Bangkok dyker upp.
Priserna har gått upp mycket de senaste åren, tomten jag köpte är värd det dubbla på de tre åren jag har haft den.
I mitt område så kostar mark ca: 2-3 MB per rai idag, strandnära så kan jag inte ens gissa.
Om någon är intresserad av mark så kan jag gärna guida runt när jag själv är på plats. Måste tyvärr jobba då och då året ut.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.