Chang Mai i november

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Jag skall besöka en familj i Chang Mai under november. Jag undrar om man skall ta med sig några gåvor till barnen etc Jag har varit där förut och nu möts vi igen.....gör man så jag skulle så gärna vilja ge....men man vill ju göra rätt.

Sedan skall vi vandra i gyllene triangeln i två veckor. Har ni några tips på kläder eller annat jag bör tänka på...

Ja :nod:

Det uppskattas att man tar med sig något till barnen och iaf till mamman i familjen.
Jag brukar köpa det jag ska ge bort när jag är i thailand. Jag brukar köpa någon leksak och kläder till barnen och sen något användbart till föräldrarna, sen brukar det bli något till syskonen i familjen.

Långbyxor kan vara bra att ha och några regäla skor kan vara bra att ha med sig om man ska ut i skogen. Mygg medel kan vara bra att ha med sig.

Det kan vara minusgrader på morgonen i Chang Mai, har några polare som brukar åka motorcykel dit och när dom startar hemfärden vid 4-5 på morgonen så brukar dom få ta på sig en långärmad tröja och jacka för att inte frysa ihjäl dom första timmarna.

Ett tips på vägen:
Tänk på att går ni ut för att t.ex. äta/bada eller vad det nu kan vara och dom frågar om det får följa med någon till så innebär det oftast inte bara en person utan det kan vara hela familjen/släkten (om dom bor nära) och några grannar, och att det är vi falanger som då står för alla kostnader ;)

Tack för ditt svar. Speciellt detta med familjen och gåvor har jag "grunnat" på och man vill ju vara generös inom en rimlig gräns. Minusgrader brr....det trodde jag ej.....men vädret är ju ibland oförutsägbart.. / Ja

Trodde inte heller att det kunde vara minusgrader på nätterna, tills polarna berättade det, men det ligger iof ganska långt norrut

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
22
Visningar
8 K
Wanpen
W
A
Svar