Chang mai

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hejsan,vi ska upp till den sista turist orten i thailand för oss:chang mai och kolla på olika tempel och hälsa på buddhas . Hur är det där uppe? är det värt att stanna i 1-2 veckor eller är det bara en turist ort med många grisiga västerlänningar och fylleri som phuket,bangkok och pattaya????

vad gäller nämda orter så är dessa totalt förstörda enligt oss tack vare turismen och bara 1 ort i mängden för oss som inte skiljer sig åt då det saknar fin kultur.
Vi är lite oroliga att Chang mai är i samma genre.Har vi fel???
Vad finns att se kulturellt och historiskt?
tacksam för sevärda tips i Chang mai
mvh Roger och Jeab

jag var bara i chiang mai en kortare tid men jag gillade chiang mai o även chiang rai. jag tyckte det var helt annorlunda däruppe o även ute på landet var landskapen fascinerande. jag tror att ni kommer att trivas mkt bra.

ha re gött
marianne

"helgonet " sa:
Hejsan,vi ska upp till den sista turist orten i thailand för oss:chang mai och kolla på olika tempel och hälsa på buddhas . Hur är det där uppe? är det värt att stanna i 1-2 veckor eller är det bara en turist ort med många grisiga västerlänningar och fylleri som phuket,bangkok och pattaya????

vad gäller nämda orter så är dessa totalt förstörda enligt oss tack vare turismen och bara 1 ort i mängden för oss som inte skiljer sig åt då det saknar fin kultur.
Vi är lite oroliga att Chang mai är i samma genre.Har vi fel???
Vad finns att se kulturellt och historiskt?
tacksam för sevärda tips i Chang mai
mvh Roger och Jeab
Hej Helegonet!
När ska ni resa? Den här tiden är inte bra att besöka Chiang mai.för att det är mycket brandrök just nu,(ris fälten ). Men om det kommer regn försvinner
det! Chiang mai är inte som Phuket eller Pattaya.

Songkranfesival 13-15 apirl är mycket imponerade för er!

Bo sang San kamphaeng .Doi Suthep m.m och mycket vackra vattenfall.

/phirawan

nej, CM är annorlunda, du har inte några stränder o bad som lockar turister utan mer gamla sevärdheter, frisk luft (även om trafiken är intensiv i citykärnarn) och gästvänliga Thailändare.....jag besökte Lou Krathong festivalen senast i nov..mm mm...åker dit fem veckor igen i juli under min semester...trots att jag inte är för religion så ägnar jag mig alltid en halv dag uppe i templet doi suthep för att få inspiration....ett tips

Jag tycker bäst om norra T och CH i synnerhet...trevlig tripp

Hej Helgonet!

kolla på

http://[länk]/forum/chiang-ma ... 60094/#new

/phirawan

Hej Phirawan
har ej varit i chiang mai, är de bra
där, mycke bad och shingha där,
hört att de inte finns några
badstränder
:wai:

"Wanpen " sa:
Hej Phirawan
har ej varit i chiang mai, är de bra
där, mycke bad och shingha där,
hört att de inte finns några
badstränder
Hej!

Jo då om man vill, man kan bada i floden, swimming pool på hotell.

det finns allt som man behövs ;D

Hej
de låter gott, vad är de för flod, i poolen
så kan man få några Shingha, så goda

Tackar för tipsen allihop. :wai:Det verkar finnas en hel del vackert kulturellt att se där nu med lite efterforskning.

Ja då var tiden slagen. På lørdag så lyfter planet igen mot paradiset :wai:

HejHelgonet!

om ni ska besöka Chiang mai ,pröva..detta.. CHIANG MAI De flesta utländska turisterna i Chiang Mai i Thailand håller sig till restaurangerna och kaféerna kring Thaphae Gate i centrum, men för att att uppleva det lokala nöjeslivet, gå till Nimmanhaemin Road nära foten av berget Doi Suthep. Den långa gatan ligger intill stadens universitet, så ställena där är populära bland studenter och lärare.

På soi (gränd) 1 ligger The Drunken Flower, där både thailändare och utlänningar som arbetar för organisationer träffas.

I hörnet av soi 5 ligger det lite vildare Fine Thanks, som har levande musik varje kväll. Pasta Café lite längre ner på soi 5 är en utmärkt italiensk restaurang. Särskilt studenterna söker sig till The Monkey Club på soi 9, som också har levande, mest akustisk musik.

Vandra i området, där finns massor av trevliga, turistfria ställen! Varje lördag visas dessutom kvalitetsfilmer på Chiang Mais konstmuseum, i hörnet av Nimmanhaemin och Suthep Road.
och http://[länk]/chiang-mai-4.html
/mvh phirawan

Monkey club lät mycket intressant på gatan Nimmanhaemin Road så vi kan få en chans att uppleva äkta Thailand som det är och inget konstgjort ställe ala turistanpassat.
Tackar så hjärtligt mycket för tipset.
Nya bilder på min hemsida ifrån Chang mai resan läggs upp om ca 3 veckor.
MVH Roger och Jeab. :wai:

Ja då har resan i Chiang mai avslutas och jag kan bara säga att det var både fint och dåligt enligt oss pga: 1 vädret förstörde det mesta med utflykter och bilder.2. marknaden som är dagligen var kanonbra så vi köpte mycket billiga kläder och det var en massa fantastiska kläder som jag älskar som inte finns i sverige/norge eller i den övriga delarna av thailand. Jag gillar Mao stil och inte pingvinkläder ,dvs spret i kragen.hihi
3. billigt boende 499baht inklusive frukost med ett otroligt fint rum och 2 dubbel sängar!!!!!. 4. Templet JEDI (stavas chedi) var snyggt och imponerande med den gröna buddhan inuti. 5. INTERNETCAFE??? eller uppkopplingar var som bortblåsta och fanns inte enligt befolkningen vilket skapade vissa problem. Hade vi fel information???? . Vi besökte även andra tempel och lyssnade på god musik men bilderna blev för dåliga tack vare vädret. 6. En ren,tyst och mycket fin stad om de då beror på lite turism nu vet vi ej? 7. Tyvärr så finner vi ej staden som mycket lockande mer än en hållplats för att se chiang rai och golden triangle igen med besök i laos,myanmar och opiumfälten.

Vi hoppas vi har fel eller är det så???
Det är tyvärr våran erfarenhet av den korta tiden och nästa resa blir till koh samui och sen ancor wat i kambodja/thailand.

Hej!
Vad heter det hotell som ni bodde i Chiang mai? :eek:
Vad hände med internet cafe? Nu är jag nyfiken på vad har ni köpt för kläder i Chiang mai? :nod:kan du visa oss?
Mvh
phirawan :wai:

Hej!

Nästa resa kommer jag lägga upp mina bilder. :thumbsup:.

Ni då? Du har lovat med foton. Vi vill se Ubon.
mvh
phirawan.

"helgonet " sa:
Hotellet heter phucome och ær indelat i 2 delar med en lyxigare variant och en billigare och det var den billigare vi tog.
http://www.asiarooms.com/thailand/chian ... om.html.Nu ser priset ut att vara lite høgre på internet men de har fortfarande en stor affisch på utsidan som lovar 499baht/dygn
Hej!
Det är vårt favorit hotell.Vi brukar bo där när vi är i Chiang mai.

Men för två år sedan var ca.700.THB.(den som billiga).

Det är många thailandare som bor på Chiang mai Phucom hotell.

När vi landar i Chaing mai ,kommer en bil från hotellet hämtar oss gratis.(man måste boka i förväg) ;D

Och det finns ett hotell kostar 500 baht/dag.finns internet i loppy.gratis .det ligger inte lång ifrån bakom Chiang mai universitet.En kilometer från marknad (Suthep Rd.)
Hotellet heter Sirinart Garden Hotel. :thumbsup:

Vad trevligt att ni har en gång varit i min hemstad! :wai:
MVH
phirawan

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
13
Visningar
1 K