Chao Phraya dinner cruises.

A

anonymous

Gäst
Är det någon som tagit en tur med dessa dinner cruises som åker upp och ner för floden kvällstid?
Finns flera olika bolag, tänkte om någon hade något att rekomendera?
Vi är 10 st som tänkte ta en sådan här kryssning den 14:de Januari, vill ju vara säker på att man kommer på den bästa ;)

Har kollat på dom här Chao Phra princess dinner cruises, någon som åkt med dom http://www.thaicruise.com/routeprogram_en.php

Eller har någon annan att rekomendera skriv gärna ett inlägg ;)

A

Anonym

Gäst
Jag åkte med någon av dessa dinner cruises november 2006. jag kom inte ihåg vad bolaget hette men då det var så länge sen är det väl inte så intressant. Det var inte samma båt kan jag med säkerhet säga då det verkar vara större buffé på denna båt.

Det var en trevlig kryssning, ganska god mat. När man åt mat såg man ju inte vart de åkte, efter middagen kunde man gå ut och kolla.

Kul att gör en sån kryssning någon gång, värt priset, nja beror lite på vad man jämför med. men testa!

E

EV

Gäst
Är de denne båten de skal resa med , den går från River Side , men det är många
IMG_1381 (19).jpg
båtar och priser

A

anonymous

Gäst
Jag åkte med någon av dessa dinner cruises november 2006. jag kom inte ihåg vad bolaget hette men då det var så länge sen är det väl inte så intressant. Det var inte samma båt kan jag med säkerhet säga då det verkar vara större buffé på denna båt.

Det var en trevlig kryssning, ganska god mat. När man åt mat såg man ju inte vart de åkte, efter middagen kunde man gå ut och kolla.

Kul att gör en sån kryssning någon gång, värt priset, nja beror lite på vad man jämför med. men testa!
Ja prisvärt för mig är ju att få åka upp och ner i floden kvällstid och njuta av alla stadens ljus ;)
Var det så dyrt så det var tveksamt om det var värt det?

Vi har bokat en kväll med White Orchid den 4 januari. Til måndag. Det blir våran första kvällscruise på Chao Praya.
Det kostar 1500 bath för mig och frugan som vi har betalat i förväg ( via frugans syster i BKK).
Om jag hinner kan jag berätta här hur det har varit...

http://www.whiteorchidrivercruise.com

Visa bilaga 50983
Ja tack återkom gärna, som det ser ut nu står det mellan White orchid och Chao phraya princess, vi skall inte åka föränns den 14:de så förhoppningsvis hinner du komma med ett betyg innan dess.

Vill ju vara säker på att man hamnar på den bästa turen ;) så man inte hamnar på en 20 år gammal båt som luktar smörjolja ;)

Senast redigerad av en moderator:
A

Anonym

Gäst
Ja prisvärt för mig är ju att få åka upp och ner i floden kvällstid och njuta av alla stadens ljus ;)
Var det så dyrt så det var tveksamt om det var värt det?
Tror vi betalade mellan två och tre tusen på den tiden för tre personer.

Det jag menade med om det var värt det var att när man åt såg man inte så mycket ut, maten var god och man vill ju äta sig mätt. Sen på däck var det ju väldigt vackert. men kanske jag skulle ätit först sen åkt en tur utan mat, men gärna lite dryck uppe på däck.

E

EV

Gäst
Jag såg ett TV program från Chao Phraya där dom visade lys spelet från flera bygg i Bangkok
och på Wat Arun Templet där lyset skifta i alla regnbåges färg , det var fint att se på .

45835420 2.jpg

suriya

Forumveteran
Den båten såg riktigt trevlig ut :)
Det är en charmig välhållen gammal träbåt. Man får även en del traditionell thailändsk underhållning i bakgrunden medan man äter. En annan bra sak tycker jag är att de inte kör så fort, så man även hinner med att se på utsikten. :)

En sak är dock lite av en besvikelse, och det är att kryddningen är turistanpassad. Hade varit godare med lite mer kryddstarkt tycker ja. :)

Glimten

Forumveteran
Det är en charmig välhållen gammal träbåt. Man får även en del traditionell thailändsk underhållning i bakgrunden medan man äter. En annan bra sak tycker jag är att de inte kör så fort, så man även hinner med att se på utsikten. :)

En sak är dock lite av en besvikelse, och det är att kryddningen är turistanpassad. Hade varit godare med lite mer kryddstarkt tycker ja. :)
Det är ju en fördel att man hinner se lite av utsikten, man får ha med sig lite torkad chili i fickan ;)

A

Anonymius

Gäst
Denna har jag också tänkt på ett flertal gånger så det var ju bra att det kom lite tips, kan nog vara en bra upplevelse och som Suriya sa, detta är det jag också är lite rädd för att det är alldeles för turistanpassat och inte genuint Thai

A

anonymous

Gäst
Denna har jag också tänkt på ett flertal gånger så det var ju bra att det kom lite tips, kan nog vara en bra upplevelse och som Suriya sa, detta är det jag också är lite rädd för att det är alldeles för turistanpassat och inte genuint Thai
Är väl tur att maten är turistanpassad, hade den varit genuint Thai, hade väl inte många ätit och inte bara pga. stark mat, utan ben, fett, brosk och annat som åker med i maträtterna när dom inte är faranganpassade.

A

Anonymius

Gäst
Är väl tur att maten är turistanpassad, hade den varit genuint Thai, hade väl inte många ätit och inte bara pga. stark mat, utan ben, fett, brosk och annat som åker med i maträtterna när dom inte är faranganpassade.

hahahaha, ja så kan man ju se på det!!

suriya

Forumveteran
Är väl mest i nordöstra Thailand man träffar på kulinariska "utmaningar" utöver att det kan vara starkt, tycker jag. ;)

A

anonymous

Gäst
Är väl mest i nordöstra Thailand man träffar på kulinariska "utmaningar" utöver att det kan vara starkt, tycker jag. ;)
Äh går man och äter en Thai gryta typ tom Yam ghai på ställe där bara Thai äter så flyter det runt allt möjligt i den även här nere. Gjort det misstaget.

Liknande trådar

Topp