B
Banglassi
Gäst
Tycker jag är skamligt Banglassi, blev lite besviken på dig där, trodde du hade mer intellekt än så. Eller ser du dig själv som mindre utvecklad och de som outvecklade?
Det är mitt folk? Vad menar du med det? Så du definierar dig med något som utvecklas minst, för mig är dit inlägg helt obegripligt och minst sagt oövertänkt?
Eller skulle detta vara ett skämt, i så fall är jag trögfattad?
Lyco
Hehe, @Lyco skämt eller ej är jag säker på att mycket går förlorat i att vi inte känner varandra. Självklart ser jag inte ner på Akha som folk, självklart har jag fel i att göra den jämförelsen jag gör. Men jag hatar att vissa ord blir förbjudna bara för att, eller vissa meningar. Sverige är mycket bra på det, speciellt att hitta fel (typ pippi Långstrump är rasistiskt" vilket kanske stämmer enligt dagens mått, men man måste ta allt från dess ursprung)
Jag älskar alla människor om de är värda att älska.
Att jag sedan gör det förbjudna är en annan sak, men kom igen, farang farang farang farang farang, eller barang i Kambodja. Tar jag åt mig? Nej, oavästt hur mkt de sätter mig i stereotyp. Jag gjorde det med flit i en sarkastisk form vilket förmodligen inte nådde fram (ser framför mig min vän från Chicago när jag frågade om alla Svarta människor såg ner på Vita i USA efter en konfrontation, vilket självfallet, i mitt fall, var sarkasm, men jag inser mer och mer att jag och andras sarkasm inte alltid faller hand i hand, så ber om ursäkt om jag sagt något offensivt)