Curt Lindström berättar om kärleken och livet i Hua Hin. I Sverige ser de mig som en snuskgubbe

 

Pream

Aktiv medlem
Antar att många forumbröder känner igen sig i Curts berättelse. Den går att läsa i Expressen. Krångel med Migrationsverket, fördomar mot thailändska kvinnor och svenska män samt om förmånen att få leva med en thailändska.
Känner ni igen er? Hatten av för Curt som är så öppen, tycker jag.

Från Expressen:
Curt Lindström, mannen som är kult i både svensk och finsk ishockey, bor sedan tolv år tillbaka i Thailand.
Han stortrivs i sitt nya hemland – och med sin 38 år yngre kärlek Wannarot.
– Hon är ovärderlig för mig, säger Lindström.


Länk:
Folk tycker att jag är en snuskgubbe
 
Hej

Kul att få ta del av hans syn på det här, tror också att det finns en hel del fördomar kvar, men enligt mig har ändå situationen förbättrats avsevärt mot hur det var för 30 årsedan, numera är det väl nästan fler Svenskar som har varit i Thailand än dom som inte har varit där, folk vet numera att det finns annat än sex som lockar, när barnfamiljer och kvinnor började resa till Thailand i stor skala så ändrades attityden rejält.

Håller med honom om att det är en förmån att leva tillsammans med någon ifrån en annan kultur, det berikar livet och man kan ta det bästa ifrån två olika världar och tillbringa vintrarna i värmen, dessutom får man ju en helt ny släkt som vill en väl och som bryr sig om en.

Att både ambassaden och migrationsverket kan vara fördomsfulla och besvärliga är väldigt tråkigt och något som kan påverka en relation negativt, man vill ju gärna tro och hoppas att ens land och dess myndigheter skulle vara sina medborgare till hjälp och stöd i såna här situationer men så är det tyvärr inte alltid, hoppas att dom skärper sig nu när han har gått ut med detta i media.

Vad det gäller ålderskillnaden så är den ju hög i hans fall, men är ens partner 40 år eller äldre så är hon nog tillräckligt mogen och kapabel att avgöra en sån här sak själv, jag hade varit betydligt mer skeptisk i ett fall där mannen hade varit 50-60 år och tjejen 18-20, då hade nog chanserna till ett lyckligt liv tillsammans varit betydligt mindre.

Mvh isan lover
 
Hej

Kul att få ta del av hans syn på det här, tror också att det finns en hel del fördomar kvar, men enligt mig har ändå situationen förbättrats avsevärt mot hur det var för 30 årsedan, numera är det väl nästan fler Svenskar som har varit i Thailand än dom som inte har varit där, folk vet numera att det finns annat än sex som lockar, när barnfamiljer och kvinnor började resa till Thailand i stor skala så ändrades attityden rejält.

Håller med honom om att det är en förmån att leva tillsammans med någon ifrån en annan kultur, det berikar livet och man kan ta det bästa ifrån två olika världar och tillbringa vintrarna i värmen, dessutom får man ju en helt ny släkt som vill en väl och som bryr sig om en.

Att både ambassaden och migrationsverket kan vara fördomsfulla och besvärliga är väldigt tråkigt och något som kan påverka en relation negativt, man vill ju gärna tro och hoppas att ens land och dess myndigheter skulle vara sina medborgare till hjälp och stöd i såna här situationer men så är det tyvärr inte alltid, hoppas att dom skärper sig nu när han har gått ut med detta i media.

Vad det gäller ålderskillnaden så är den ju hög i hans fall, men är ens partner 40 år eller äldre så är hon nog tillräckligt mogen och kapabel att avgöra en sån här sak själv, jag hade varit betydligt mer skeptisk i ett fall där mannen hade varit 50-60 år och tjejen 18-20, då hade nog chanserna till ett lyckligt liv tillsammans varit betydligt mindre.

Mvh isan lover

Håller med dig i allt. Fördomarna är inte lika starka nu, men de finns ju där. Tyvärr. Kvällspressen är inte sena att förstärka dem. Nu senast i höstas, men det är en annan historia. Tror också att åldersskillnaden inte behöver vara avgörande. Curt skulle nog kunna vara ett kap för en medelålders ensamstående svensk kvinna också. Grabben verkar vara i god form :)
Men som sagt: Väl skrivet herr Isan lover!
 
Umgås mest med svenskar..
Ja han har fattat grejen och ser jäkligt fräsch ut för sin ålder.

Ang åldersskillnad och fördomar så har jag en vän som är 67 och hans tjej 20, också en fräsch å stilig gubbe och nog fasen verkar dom ha en bra relation.
Men han vågar nog inte ta henne till Sverige :D:D
 
Umgås mest med svenskar..
Ja han har fattat grejen och ser jäkligt fräsch ut för sin ålder.

Ang åldersskillnad och fördomar så har jag en vän som är 67 och hans tjej 20, också en fräsch å stilig gubbe och nog fasen verkar dom ha en bra relation.
Men han vågar nog inte ta henne till Sverige :D:D
Vad då umgås mest med Svenskar? Undrar om du hittat rätt när du bor där.
Fan, jag bor i Sverige och umgås med min tjej som är Thai. Och när jag är i Thailand så umgås jag uteslutande med Thai, och är i toppform på alla plan:thumbsup:. Men jag vet var problemet är...… (språket);):)
 
Umgås mest med svenskar..
Ja han har fattat grejen och ser jäkligt fräsch ut för sin ålder.

Ang åldersskillnad och fördomar så har jag en vän som är 67 och hans tjej 20, också en fräsch å stilig gubbe och nog fasen verkar dom ha en bra relation.
Men han vågar nog inte ta henne till Sverige :D:D
Hur mycket har dom gemensamt, musik, livstil, kompisar????
67 år hon 20 det är som att sätta på sitt barnbarn.
Dom har nog mycket gemensamt att prata om vid matbordet, helst hans ungdomliga attribut, vem fan försöker du lura, dig själv eller?
 
Hur mycket har dom gemensamt, musik, livstil, kompisar????
67 år hon 20 det är som att sätta på sitt barnbarn.
Dom har nog mycket gemensamt att prata om vid matbordet, helst hans ungdomliga attribut, vem fan försöker du lura, dig själv eller?
Nej. Hon är 40, och Curre 78. Faaaan rätt ska va rätt eller.. 55555555555555
 
Om hon är 20 och han 67 så tycker jag det är en smart tjej;)
Och han kanske dör lycklig:thumbsup:
Det säger jag inte emot.

FB_IMG_1554133841735.jpg
 
Hur mycket har dom gemensamt, musik, livstil, kompisar????
67 år hon 20 det är som att sätta på sitt barnbarn.
Dom har nog mycket gemensamt att prata om vid matbordet, helst hans ungdomliga attribut, vem fan försöker du lura, dig själv eller?
Jag lura?
Inte jag som har en så ung tjej men faktum är att du skulle bli förvånad om du lärde känna dom, gubben är smärt och mycket stilig och är viril och ungdomlig bara han får sin middagslur och tjejen är ganska mogen.
Självklart så sticker hon om det dyker upp nån snygg seriös 35 åring men dom har varit ihop i typ 1.5 år nu och är nära vänner till mig och hon är riktigt tajt med min tjej så jag vet att dom har en ok relation trots att han inte öser pengar över henne.
Kan säga att mina egna fördomar har kommit lite på skam pga deras relation.
Men som sagt den här gubben skiljer sig en del från mängden i utseende och skick.
 
Okej. Då blir det en annan story, och där håller jag med till fullo. Klart han inte vill till Sverige den gubben, då förlorar han ju henne direkt.
Klart han gör men poängen är ju att med rätt förutsättningar så funkar en sån relation bra här nere. Det skiljer på 67 åringar å 67 åringar om en säger..
Min vän är fräschare än dom flesta 40 åringar här nere och ser riktigt bra ut och det hjälper nog en del.
Sen gillar både hon och han att ränna i barer och spela biljard.
Sen har dom ju egna vänner så dom umgås ju inte hela tiden.

Jag tycker eg att det här med att ålder bara är en siffra är en rätt dålig kliché men i vissa fall stämmer det bättre än man tror.
Men har man inte upplevt det själv så kan det vara svårt att ta in, hade själv stora fördomar om detta innan.
Givetvis så blir det inte i närheten samma sorts relation jämfört med ett par som är i samma ålder men måste det bli det för att funka?...

En annan vän som tyvärr avled för ett par dagar sen 77 år gammal lämnade en 40 årig sambo efter sig, dom hade haft en lycklig relation i 10 talet år.
RIP Tord, go gubbe.
 
Umgås mest med svenskar..
Ja han har fattat grejen och ser jäkligt fräsch ut för sin ålder.

Ang åldersskillnad och fördomar så har jag en vän som är 67 och hans tjej 20, också en fräsch å stilig gubbe och nog fasen verkar dom ha en bra relation.
Men han vågar nog inte ta henne till Sverige :D:D
Finns fn gränser vad jag själv personligen kan acceptera ,, Ser för djävligt ut när gamla gubbar i min ålder knallar runt med 20 åringar , inget för mig i alla fall, och ja, Kurre ser bra ut för sin ålder .
 
Samma för mig men folk är olika och så länge vi talar om vuxna människor och det inte förekommer tvång så vad är problemet?

Hej

Ett problem som ofta uppstår i en sån situation är att mannen på fullt allvar tror att tjejen älskar honom, när sanningen uppdagas känner han sig inte sällan lurad, då händer det att dom förbannar både Thailändskor och Thailand fast det är deras eget fel att situationen har uppstått, som grädde på moset blir han kanske varse att det barn har tror är sitt har en annan far, någon annan kanske tar över ”hans” hus, bil, moppe och hängmatta o.s.v.

Har stött på många falanger genom åren som har gjort denna resa, så problem kan man allt få.

Mvh isan lover
 
Hej

Ett problem som ofta uppstår i en sån situation är att mannen på fullt allvar tror att tjejen älskar honom, när sanningen uppdagas känner han sig inte sällan lurad, då händer det att dom förbannar både Thailändskor och Thailand fast det är deras eget fel att situationen har uppstått, som grädde på moset blir han kanske varse att det barn har tror är sitt har en annan far, någon annan kanske tar över ”hans” hus, bil, moppe och hängmatta o.s.v.

Har stött på många falanger genom åren som har gjort denna resa, så problem kan man allt få.

Mvh isan lover
Det du skriver finns inte på kartan i det här fallet, alla falanger är inte korkade...
 
 
 
Tillbaka
Topp