Curt Lindström berättar om kärleken och livet i Hua Hin. I Sverige ser de mig som en snuskgubbe

 
I Thailand är priserna @StefanXErixon ok! :eek::eek::p:p
C 220 d a 2.4 m. Tb ca 700.000 sek
C 220 Coupé amg 3.4 m. Tb ca 1 mille sek..
Lite dyrare här.:xmas_smiley:
Ja åka importerat kostar på här så det e inte å tänka på för en annan.
Bilpriserna och löjligt klena motorer är faktiskt en av dom saker som kan få mig att flytta härifrån. Men inte än
 
Ja åka importerat kostar på här så det e inte å tänka på för en annan.
Bilpriserna och löjligt klena motorer är faktiskt en av dom saker som kan få mig att flytta härifrån. Men inte än
Ja flytta häifrån skulle jag inte göra på grund av bilar eller svaga .motorer..
Men ditt jag skulle tänka mig flytta till Singapore då snackar vi om bilpriser.
 
Ja flytta häifrån skulle jag inte göra på grund av bilar eller svaga .motorer..
Men ditt jag skulle tänka mig flytta till Singapore då snackar vi om bilpriser.
a
Har dom välfärdskort där?

Det sägs att Singapore är kanon men då måste jag nog revidera pensionsplanen en aning ;)
Men man vet aldrig, mycket därför jag inte vill binda mig vid nåt, vet ju inte själv vad jag känner för i mon.
 
a
Har dom välfärdskort där?

Det sägs att Singapore är kanon men då måste jag nog revidera pensionsplanen en aning ;)
Men man vet aldrig, mycket därför jag inte vill binda mig vid nåt, vet ju inte själv vad jag känner för i mon.
Det finns inget och ingen pension visa.
Men har du nästan 2 mille USD är du velkommen.
Annars leta vidare om du inte har.:p
 
a
Har dom välfärdskort där?

Det sägs att Singapore är kanon men då måste jag nog revidera pensionsplanen en aning ;)
Men man vet aldrig, mycket därför jag inte vill binda mig vid nåt, vet ju inte själv vad jag känner för i mon.
Singapore är väl dyrare än Norge nu? iallafall enligt dom här ombord som varit där nyligen.
 
Singapore är väl dyrare än Norge nu? iallafall enligt dom här ombord som varit där nyligen.
Inget för mig.
Tänkte köpa en blu-ray spelare så man kan köpa lite filmer som inte visas på Netflix så strosar runt på Hua Hins dyra shoppingmall Bluport. Tar en lite paus på KFC och käkar en The Box Allstar, 139 baht passar min plånbok bra :cool:

IMG_20190609_134638.jpg
 
Inget för mig.
Tänkte köpa en blu-ray spelare så man kan köpa lite filmer som inte visas på Netflix så strosar runt på Hua Hins dyra shoppingmall Bluport. Tar en lite paus på KFC och käkar en The Box Allstar, 139 baht passar min plånbok bra :cool:

IMG_20190609_134638.jpg
Gavr precis bort min blueray, vill ha minimum med utstyr och kablar runt TV:n, streamar bara idag.
Skulle väl dock kunna tänka mig en mini-blueray stor som en hårddisk bakom tv:n, för har en jäkla massa bluerayfilmer, slängde massor när vi flyttade med men har fortsatt många kvar.
 
Inget för mig.
Tänkte köpa en blu-ray spelare så man kan köpa lite filmer som inte visas på Netflix så strosar runt på Hua Hins dyra shoppingmall Bluport. Tar en lite paus på KFC och käkar en The Box Allstar, 139 baht passar min plånbok bra :cool:

IMG_20190609_134638.jpg

Hej

Billigt, det hade du fått 4-5 middagar för i Isaan. :)

Mvh isan lover
 
Gavr precis bort min blueray, vill ha minimum med utstyr och kablar runt TV:n, streamar bara idag.
Skulle väl dock kunna tänka mig en mini-blueray stor som en hårddisk bakom tv:n, för har en jäkla massa bluerayfilmer, slängde massor när vi flyttade med men har fortsatt många kvar.
Tjejen e lite petig med filmer så börjar bli tunt på Netflix, ska vara pangpang hela tiden om hon ska gilla dom. Ladda ner orkar jag inte längre, ska ju dessutom va eng tal å Thai text å dom säljer ju nya filmer för 50-70 baht.

Blurays nu för tiden verkar ha wifi och smartfunktioner vilket jag inte behöver och det är väl ingen högre kvalisort (4k) på filmerna man köper här iaf så jag letar efter en liten enkel spelare. Hittade en Panasonic som verkade ok men den hade dom givetvis inte i lager.

Men lite kul å gå runt å kolla på hifi prylar så ger inte upp än, e ju rätt skönt här inne å tjejen e på väg till Korat för att fixa lite mark affärer så passar på att spana lite bakom solbrillorna :cool:
 
Ett par hundra motorcyklar har jag nog haft i mina dar, så att kora bil skulle väll inte vara svårare antar jag. Och kan du nmax kora bil du som inte ens ser over ratten så kan nog jag med om jag foroker
Har ju elektriskt inställbar stol som hissar upp mig i taket så jag ser rätt bra ut..

Be Miss on att hälsa till lilleman, du har väl inte sett honom på x antal år
 
Tjejen e lite petig med filmer så börjar bli tunt på Netflix, ska vara pangpang hela tiden om hon ska gilla dom. Ladda ner orkar jag inte längre, ska ju dessutom va eng tal å Thai text å dom säljer ju nya filmer för 50-70 baht.

Blurays nu för tiden verkar ha wifi och smartfunktioner vilket jag inte behöver och det är väl ingen högre kvalisort (4k) på filmerna man köper här iaf så jag letar efter en liten enkel spelare. Hittade en Panasonic som verkade ok men den hade dom givetvis inte i lager.

Men lite kul å gå runt å kolla på hifi prylar så ger inte upp än, e ju rätt skönt här inne å tjejen e på väg till Korat för att fixa lite mark affärer så passar på att spana lite bakom solbrillorna :cool:
50-70 B billigt
Här i spenaten Udon å Khon Kaen har de inte mycket filmer med engelska till salu inte så många som köper säger de som säljer.
Letar ibland.
 
Vad jag förstått så drabbar det ingen fattig..
Nej, det kan vara rätt att ha råd och råd..
Men många tycker att bilar är dyra här i landet
En S560 kostar i Tyskland 144.000 € ca 5 mille TB
I Thailand kostar samma model nästan 18 mille TB
Så vist är det dyrt med vissa bila här
 
Senast ändrad:
Tjejen e lite petig med filmer så börjar bli tunt på Netflix, ska vara pangpang hela tiden om hon ska gilla dom. Ladda ner orkar jag inte längre, ska ju dessutom va eng tal å Thai text å dom säljer ju nya filmer för 50-70 baht.

Blurays nu för tiden verkar ha wifi och smartfunktioner vilket jag inte behöver och det är väl ingen högre kvalisort (4k) på filmerna man köper här iaf så jag letar efter en liten enkel spelare. Hittade en Panasonic som verkade ok men den hade dom givetvis inte i lager.

Men lite kul å gå runt å kolla på hifi prylar så ger inte upp än, e ju rätt skönt här inne å tjejen e på väg till Korat för att fixa lite mark affärer så passar på att spana lite bakom solbrillorna :cool:
Men 50 baht är väl dvd filmerna, blueray lite mer?
Har köpt mycket blueray filmer förr på tukcom, och vart bra kvalitet på dom kopiorna.
 
Vad jag förstått så drabbar det ingen fattig..
Inte mycket billigare med inhemskproducerat heller.
Bara billigt om man tar dom billigaste modellerna strippade på säkerhet.
Med dagens växelkurs så kostar en Nissan X-trail den modell jag har 500.000 SEK.
Det är väl inte billigare än i Sverige?
Var några år sen växelkursen var sådan att vi kunde säga att bil är billigt i Thailand.
 
Nej, det kan vara rätt att ha råd och råd..
Men många tycker att bilar är dyra här i landet
En S560 kostar i Tyskland 144.000 € ca 5 mille TB
I Thailand kostar samma model nästan 18 mille TB
Så vist är det dyrt med vissa bila här

Inte mycket billigare med inhemskproducerat heller.
Bara billigt om man tar dom billigaste modellerna strippade på säkerhet.
Med dagens växelkurs så kostar en Nissan X-trail den modell jag har 500.000 SEK.
Det är väl inte billigare än i Sverige?
Var några år sen växelkursen var sådan att vi kunde säga att bil är billigt i Thailand.

Vad jag menade var, att om man köper en Kebabsläde i Thailand så har man råd till det.
 
 
 
Tillbaka
Topp