cybersex i distansförhållandet?

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
S

salmon

Gäst
:wai:
Hej på Er! Ja rubriken är nog intressant för många,men säkert väldigt tabu. Ingenstans har jag sett detta ¨problem¨. För ett problem måste det ju vara på ett eller annat sätt. Därför att våran sexualitet är ju en av dom största/starkaste drifter vi har. Dom som har en distanstjej/pojkvän som dom kanske bara möter en gång per månad och år borde ju lida. Hur gör man/Ni då. Onanerar.....? Visst det funkar ju för stunden...............................MEN..Det finns något som är ännu bättre. ..................... CYBERSEX! :)

Lite provokativt kanske,men det är ändå så att en gemensam stund på Skype,t.ex ger lite grann av den där eftersmaken som ett par känner efter ett ¨älsk¨. Det är ju givetvis inget som går upp emot en fysisk direktupplevelse efter älsket,men jag lovar Er att det är bättre än en ensam onanistund. Ensamheten och längtan efteråt blir inte lika påtaglig med denna gemensamma akt. Någon mer som provat och vågar berätta? ;) Jag tror Ni är för fega eller diskreta för en rapport.....Eller? :P

Jag är tillsammans med min flickvän halva året,eftersom jag befinner mig hos henne i Thailand då. Det är underbart....MEN,det är den TUNGA perioden i Sverige i väntan på nästa tripp som är den jobbiga delen och då även den sexuella biten naturligtvis. Hur vi går tillväga?... Vi har inget förutbestämt,utan det kommer på oss mitt under ¨skypandet¨och vi genomför en regelrätt onanistund med stön,action,fantasi och kamera på våra förehavanden och efteråt ¨pustar vi ut och skrattar/mår bra tillsammans. It´s greate! :) Det förenar oss och för oss ännu närmare varandra. Ni som lider................Prova! Det kräver ju givetvis 100% tillit till varandra. Det är bättre än en ënsamstund¨!

Nu är jag ¨bara¨2 månader ifrån föreningen med min flickvän och jag kommer inte att vara ¨tokhungrig¨när jag anländer,därför att vi har haft en hyfsad ersättning till det direkta mötet,(body to body). Fast jag kommer ändå att vara bra hungrig,för det ersätter ju inte den fysiska beröringen till min vän. Jag kan dock ¨stå ut¨! :) Så,hur gör Ni`? Eller är det så att: -Det har du fan ingenting med att göra med!...Okay,jag bara undrade! :-[

Salmon

Eftersom jag har min fru på hemmaplan så blir det inget problem.
Jag instämmer med Lego att du ska vårda ditt öppna sinne och aldrig låta omvärlden styra ditt handlande.
Men jag har tre arbetskamrater som har sina flickvänner på distans och dom kör samma upplägg som ni gör.
Så jag tror att det är mer vanligt än vad man kan tro. Bara det att det talas inte öppet om det.
Det är som om det är lite skamvarning.
Så kör hårt men passa tangentbordet kan va känsligt för väta ;D ;D

Man kanske ska skicka upp hustrun på övervåningen med en laptop och testa lite..?

Det är nog inte så lätt att hitta en Thaikvinna som skulle vika ut sig i web kameran, Det här har jag inte provat och hoppas på att slippa prova det :)

Jag har aldrig haft cybersex med min tjej och är på tok för blyg för det också. Skulle aldrig kunna känna mig bekväm framför en kamera. Däremot telefonsex har utövats.
Men jag måste hålla med legolas. Jag har svårt att se att tjejen faktiskt gillar det. Med detta sagt menar jag inte att just hon inte gillar det men de allra flesta thaitjejer jag har träffat har inte alls varit förtjust över iden.
Som jag har fått de förklarat de för mig är de flestas uppfattning att sex är något som sker inom stängda dörrar mellan de inblandade personerna. Det är inget man pratar speciellt mycket om. Lika med kyssar. En riktig kyss med tunga är något man inte gör öppet.
Här måste vi såklart räkna bort pattaya för där sker det överallt. Men i övriga delar av Thailand där turismen och pr*stitutionen inte är lika utbredd är dessa offentliga kyssar väldigt sällsynt som jag har förstått det.
Lika så är det när man tittar på någon alla miljoner thaiserier som går på tvn. Jag tror aldrig jag har sett ett par faktiskt kyssas utan det är lätta oskyldiga pussar på munnen eller kinden som visas.
Det här är ju bara min uppfattning och det kanske är helt fel, det finns säkert tjejer som fullkommligt älskar att ha cybersex. Men jag tror inte att det hör till det vanliga.

Ja denna tråd tillhör väl en av de mer extrema, men alla får vara som dom vill givetvis, men måste ändå ha synpunkter på den.

Det som mest gör mig förundrad är varför Salomon tror att någon skulle vara intresserad av hans "cybersex"?

Som sagts här och det är ju känt, så är det ju i alla asiatiska och många andra kulturer också väldigt tabu med nakenhet och sex och det är ju högst privat, respekten för det i denna tråd är ju inte speciellt talande. Kalla mig polis, det bryr jag mig inte om.

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Ja denna tråd tillhör väl en av de mer extrema, men alla får vara som dom vill givetvis, men måste ändå ha synpunkter på den.

Det som mest gör mig förundrad är varför Salomon tror att någon skulle vara intresserad av hans "cybersex"?

Som sagts här och det är ju känt, så är det ju i alla asiatiska och många andra kulturer också väldigt tabu med nakenhet och sex och det är ju högst privat, respekten för det i denna tråd är ju inte speciellt talande. Kalla mig polis, det bryr jag mig inte om.

Jag håller med dig till 100 % här insayt.
Har jag en partner som jag älskar så är våran stund ihop vårat och inte för allmänheten.
Däremot är det en sak om man tycker det är kul att berätta om sitt intima privatliv om man är/var i tonåren.
Men som vuxen.... Nää. Tyder på noll respekt för sin partner.

Vad yrar du om nu igen?
Jag har väl rätt att ha en åsikt. Eller??

TS har startat en tråd, Bra. Menar du då att man inte ska få komentera den?

Hej på Er!
Jag tänkte nog att detta ämne skulle beröra några/flera personer. Jag vill först säga till suffix och några till. Ni har tydligen porrsurfat rätt mycket och sett människor visa upp sig på internet. ;D. Det var inte det detta var frågan om. Det vi gör är högst privat mellan min partner och mig. Samma sak som några av Er har testat per telefon. Skillnaden är väl att jag och min flickväns variant är mer sofistikerad. Jag lämnar absolut inte ut henne på något vis!
Salmon

Sitta och mastrubera i en webbkamera....hahahah fyfan det var det dummaste jag läst på länge :blank:
Tomte :o

// Redigerat av mr Borat// ;)

"salmon " sa:
Hej på Er!
Jag tänkte nog att detta ämne skulle beröra några/flera personer. Jag vill först säga till suffix och några till. Ni har tydligen porrsurfat rätt mycket och sett människor visa upp sig på internet. ;D. Det var inte det detta var frågan om. Det vi gör är högst privat mellan min partner och mig. Samma sak som några av Er har testat per telefon. Skillnaden är väl att jag och min flickväns variant är mer sofistikerad. Jag lämnar absolut inte ut henne på något vis!
Salmon

Ja Salomon, tror också att du var medveten om att det kunde bli kontroverser. Det är inte så att någon här antagligen har något emot det du skriver, alla har vi säkert porrsurfat, många har haft telefonsex och många har haft cybersex, så det är vi nog alla överens om.

Vad jag däremot undrar är varför du tror att andra skulle vara intresserad av ditt cybersex? Du har säkert massor av intressanta upplevelser ifrån Thailand, så förmedla det istället för ditt cybersex.

Sen är det faktiskt också så att, som vi sagt här är sex och nakenhet i dessa kulturer väldigt tabu och privat och jag tror ju att många thailändare läser på denna sida, det gäller att tänka ett steg längre när man skriver. Det kan uppfattas som stötande för en Thailändare att bli förknippad med detta, eftersom som vi sagt här, detta är ju inget var Thailändare skulle göra, en svensk, ja visst.

Visst, censur skall vi ju inte ha, men kanske god ton och gott ömdöme. Du har ju visat att du har jätteintressanta saker att berätta och det är vi ju alla intresserade av så fortsätt med det, men ditt sexliv tror jag inte många egentligen är intresserade av, för då hade du nog fått ett PM ganska omgående ;D

"legolas " sa:
Låsa tråden, är du alldeles galen pöjk???? jag för min del måste erkänna att jag nog aldrig skulle kunna hålla på och "greja " med mig själv även om det nu bara var melan mig och min partner. tycker att det känns lite visset på nåt konstigt skuldbelags sätt.....

men att avdemokratisera forumet så till den milda grad att visa ämnen är förbjudna deyt är väl ändå att gå för långt. Ok det finns regler här på forumet och de skall man ju följa typ att man inte skall vara taskiga emot [@@&%¤#]ar, lesbiska, handiskappade eller dingelister eller folk ifrån Afrika.

men att prata om att tillfredställa sig själva när man är långt ifrån varandra, vad är det för ont med det nu då??? gillar man inte ämnet så strunta då i att läsa det, men kräv inte att det skall stängas, DFET ÄR DEFINITIVT FEL TYCKER JAG....

Nä naturligtvis har du rätt Lego, man kan ju inte förbjuda eller låsa trådar för här handlar det ju inte om att någon hetsar mot folkgrupp eller på annat sätt hotar någon.

Men kanske som jag sa, man måste ibland tänka ett steg längre när man skriver. Det man skriver kan uppfattas som stötande för en del och ens egna tankar och liv kanske inte alltid är i fas med andras kultur och levene. Men jag förstår vad du menar, visst skall vi få uttrycka vad vi känner och upplever, inte tu tal om annat och Salomon har ju en massa spännande saker att förtälja!

Så du har rätt Lego absolut rätt! Frågan är ju fortfarande, är det någon som är intresserad av Salomons cybersex?

"legolas " sa:
Jag tror inte mina öron Patcharee. Du som brukar vara en riktig vilde stundtals... Nu pratar du om olämpligt???? Tycker du verkligen att ämnet som sådant är olämpligt??? På vilket sätt tycker du att det är olämpligt??

Olämpligt för mig är när man är just taskig mot folk eller man trampar på ömma tår av något slag.... men att prata om en privatsak mellan 2 människor och hur de löser det sexuella... är det verkligen olämpligt, eller är man bara "nojjig" själv????
;) ;) ;)

Lego, här pratar han ju inte mellan två människor utan här pratar han om två människor högst privat i ett publikt forum som kan läsas av alla.

Nä, Lego du har rätt som jag skrev innan, men kanske man måste tänka en gång extra ibland, detta är ju ingen generell skrivelse av Salaomon, utan en högst privat sak som kan ha negativa effekter. Hoppas att du förstår vad jag menar!

Nä jag kan nog hålla med Patcharee där!

Fantastiskt vad upprörande detta blev då! Var skall jag börja någonstans?................Först och främst så vill jag påpeka att det vi (jag och min flickvän)¨leker¨med någon enstaka gång kan väl inte ha att göra med den thailändska kulturen, Insayt. Detta fenomen är världsomspännande! Du är en rejäl moralist som drar dina egna negativa slutsatser över en tråd som inte borde ha fått dessa proportioner. Nu går drevet!.................Rör gärna om i grytan,fast bara lagomt! (Det svenska präktiga ordet lagom).

För övrigt så var det ju inte meningen att belysa just våran (min och min flickväns) lösning på det hela,utan en undran vad vi gör med lösningen på lång tids frånvaro av varandra,när vi möts en begränsad tid av året. Varför skulle detta ämne vara mer infekterat än t.ex. tråden ¨Hur mycket skickar Ni per månad!¨ Det är väl lika üpprörande¨som min tråd. Varför är våran sexualitet så j-a upprörande. Det är ju faktiskt en av våra grundläggande behov. Moralistpoliser!..................Pinsamt för Er stackare som inte har värre saker att låta Er uppröras över. En fråga Insayt.... -Vad är negativa effekter för något?

Visst är detta ett publikt forum,men det är ju så att vi kan vara anonyma och därför ¨vågar¨ta upp en del ämnen som kan vara lite udda. Ta inte bort den möjligheten. Är man nu inte intresserad av min tråd och tycker rent ut sagt illa om den, -Ja, låt bli och läs den då! Jag kan dock inte förstå varför den är så upprörande. Jag förstod inte att man hade ramar att hålla sig inom på detta forum. Nu vet jag bättre!

Tack Legolas för din uppbackning! Även om Du inte tänker som jag. Du talar för ett öppet forum i alla fall. ...Stänga tråden,..-Humpf!

Salmon (Lite irriterad)

"salmon " sa:
Fantastiskt vad upprörande detta blev då! Var skall jag börja någonstans?................Först och främst så vill jag påpeka att det vi (jag och min flickvän)¨leker¨med någon enstaka gång kan väl inte ha att göra med den thailändska kulturen, Insayt. Detta fenomen är världsomspännande! Du är en rejäl moralist som drar dina egna negativa slutsatser över en tråd som inte borde ha fått dessa proportioner. Nu går drevet!.................Rör gärna om i grytan,fast bara lagomt! (Det svenska präktiga ordet lagom).

För övrigt så var det ju inte meningen att belysa just våran (min och min flickväns) lösning på det hela,utan en undran vad vi gör med lösningen på lång tids frånvaro av varandra,när vi möts en begränsad tid av året. Varför skulle detta ämne vara mer infekterat än t.ex. tråden ¨Hur mycket skickar Ni per månad!¨ Det är väl lika üpprörande¨som min tråd. Varför är våran sexualitet så j-a upprörande. Det är ju faktiskt en av våra grundläggande behov. Moralistpoliser!..................Pinsamt för Er stackare som inte har värre saker att låta Er uppröras över. En fråga Insayt.... -Vad är negativa effekter för något?

Visst är detta ett publikt forum,men det är ju så att vi kan vara anonyma och därför ¨vågar¨ta upp en del ämnen som kan vara lite udda. Ta inte bort den möjligheten. Är man nu inte intresserad av min tråd och tycker rent ut sagt illa om den, -Ja, låt bli och läs den då! Jag kan dock inte förstå varför den är så upprörande. Jag förstod inte att man hade ramar att hålla sig inom på detta forum. Nu vet jag bättre!

Tack Legolas för din uppbackning! Även om Du inte tänker som jag. Du talar för ett öppet forum i alla fall. ...Stänga tråden,..-Humpf!

Salmon (Lite irriterad)

Nä, du har absolut rätt Salomon, vi skall inte stänga trådar, vi skall inte censurera trådar och vi skall inte förvägra någon att berätta eller förtälja något, i det har du rätt. Förstår att du tycker att jag är polis, har all förståelse för det! Men som du säger att det du håller på och leker med inte har med den Thailändska kulturen är i högsta grad felaktig, det har absolut med att göra med den thailändska kulturen.

Min fråga är fortfarande, varför tror du att ditt cybersex är intressant för oss alla andra i detta forum, det har du inte svarat på ännu?

Sen har jag en fråga till, hur respekterar du de thailändska folket?

Sen är det så att många kulturer är det inte kutym att prata i dessa termer och kanske ibland att man borde tänka en gång mer innan man skriver.

Med det inte sagt att man inte får skriva vad man vill, jag har full förståelse för dig och ditt skrivande, men det finns saker i den Thailändska kulturen som kanske man ibland skall respektera, många länder i världen är inte som Sverige, Sverige kan vi tala om hur som helst. Jag tror att i detta forum finns många Thailändare som läser.’

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Tillbaka
Topp