Därför är Kinesiska turister viktigare än västerländska turister.

Hej

Ja priserna varierar beroende på läge och ort o.s.v, men en 1000 lapp gör ändå ingen större skillnad, på många platser får man bara en 1:a för 6000-7000 kr.

Mvh isan lover
Ja so what, skall alla ha råd och bo i samma område.
Är man fattig för man inte har råd med en 3:a på avenyn, sista mobilmodellen, ny flashig bil, 70" tv, råd att dra på 5 veckors semester till maldiverna, dyra märkeskläder etc?

Har man den lönen får man ta en 3:a i Biskopsgården, man får köpa lite billigare kläder, man kanske får nöja sig med ett månadskort, köpa en billig mobil med kontantkort.
Men det gör en inte fattig.

Så du menar att ett barn straffas för de blivit födda av föräldrar med ett lågavlönat jobb ...
Hej

Ja det innebär åtminstone numera rent statistiskt att barn till fattiga föräldrar har mindre chans att lyckas, dom presterar sämre i skolan, dom hamnar oftare i kriminalitet, det är större chans att dom börja med droger och det är större chans att dom själva också hamnar i ett låglöneyrke.

Mvh isan lover
Fast det är bättre att barnen ser att föräldrarna har ett jobb att gå till på morgonen. Att se föräldrarna sitta hemma med bidrag åker helt klart nämnda risker avsevärt.

Fast det är bättre att barnen ser att föräldrarna har ett jobb att gå till på morgonen. Att se föräldrarna sitta hemma med bidrag åker helt klart nämnda risker avsevärt.

Hej

Ja jag beundrar dom som utför alla dessa enligt andra lågkvalificerade men för verksamhet och samhälle helt nödvändiga låglönejobb, det är just därför jag också tycker att dom borde få en lön som möjliggör ett drägligt liv.

Mvh isan lover

Det är märkligt att en tråd som handlar om kinesiska turister i Thailand plötsligt börjar handla om svensk inrikespolitik. Det vore lämpligt att flytta den till politiktavlan, det finns ju folk som inte vill läsa om detta. Eller...

Det är märkligt att en tråd som handlar om kinesiska turister i Thailand plötsligt börjar handla om svensk inrikespolitik. Det vore lämpligt att flytta den till politiktavlan, det finns ju folk som inte vill läsa om detta. Eller...

Hej

Kan inte annat än att hålla med, men det är tyvärr lätt att ledas på fel spår när frågor ställs och påståenden görs.

Det känns som just svensk politik, SD och migration kan dyka upp i nästan vilken tråd som helst just nu.

Mvh isan lover

Den handlar inte om Kinesiska turister?
Tråden handlar om en jämförelse varför Kinesiska turister är viktigare än västerländska och har väl med ekonomi att göra, var väl så den trilla in på västerländsk ekonomi ;)

Hej

Kan inte annat än att hålla med, men det är tyvärr lätt att ledas på fel spår när frågor ställs och påståenden görs.

Det känns som just svensk politik, SD och migration kan dyka upp i nästan vilken tråd som helst just nu.

Mvh isan lover
Ja och du är ju inte en av anledningen till det, finns väl ingen på forumet som tjötar så mycket om det och politik som du?

Hej

Det känns som just SD och migration kan dyka upp i nästan vilken tråd som helst just nu.

Mvh isan lover
Exakt och då bör rutinerade skribenter ha förmågan att leda in tråden på rätt spår igen. Det vore trevligt om vi kunde få hjälp med detta. För det känns inte bra att flytta trådar hela tiden och vi har inte tid att rensa bort en massa OT inlägg, det tar lång tid. Så snälla, hjälp till med detta!

Ja och du är ju inte en av anledningen till det, finns väl ingen på forumet som tjötar så mycket om det och politik som du?

Hej

Jag känner mig mer som en måltavla och får ofta inlägg åt det hållet ställda till mig, tycker själv inte att jag ofta är den som startar dessa diskussioner, men jag svarar mycket riktigt på inlägg riktade till mig.

Men visst är jag intresserad av politik, men det finns ju speciella trådar för just detta.

Mvh isan lover

Exakt och då bör rutinerade skribenter ha förmågan att leda in tråden på rätt spår igen. Det vore trevligt om vi kunde få hjälp med detta. För det känns inte bra att flytta trådar hela tiden och vi har inte tid att rensa bort en massa OT inlägg, det tar lång tid. Så snälla, hjälp till med detta!

Hej

Ja ett sätt är ju att inte svara på inlägg som inte håller sig till ämnet, ibland har jag faktiskt uppmanat folk att försöka hålla sig till ämnet, men visst kan jag prova att dra mitt strå till stacken genom att inte besvara inlägg riktade till mig som inte rör ämnet i tråden.

Min skuld i detta har väl hittills mer varit att jag har deltagit i dessa diskussioner än att ha startat dom.

Mvh isan lover

Hej

Jag känner mig mer som en måltavla och får ofta inlägg åt det hållet ställda till mig, tycker själv inte att jag ofta är den som startar dessa diskussioner, men jag svarar mycket riktigt på inlägg riktade till mig.

Men visst är jag intresserad av politik, men det finns ju speciella trådar för just detta.

Mvh isan lover
JA du blir nog mer som en måltavla. Och dt är nog dt som gör att han får svara Panpan

Observera nu att jag inte anklagar någon, detta gäller generellt och även mig själv naturligtvis. Det är lätt att ryckas med men vi kan i alla fall försöka hjälpas åt.

Observera nu att jag inte anklagar någon, detta gäller generellt och även mig själv naturligtvis. Det är lätt att ryckas med men vi kan i alla fall försöka hjälpas åt.

Hej

Jag uppfattade det mycket riktigt så ifrån din sida, det var PanPan som pekade ut just mig som ovanligt skyldig.

Mvh isan lover

Att beskylla någon för att vara politisk kan nog vara ett sätt att försöka sensurera.

Det mesta i livet har en politisk dimension. Bara att acceptera.

Tycker själv det är rätt fånigt att ha en speciell forumtråd för politik i den naiva tron att det går eller ens är önskvärt att skilja det som är politiskt från alla andra ämnen.

Tycker själv det är rätt fånigt att ha en speciell forumtråd för politik i den naiva tron att det går eller ens är önskvärt att skilja det som är politiskt från alla andra ämnen.
Har ju minskat rejält i öppna delen och det är jag glad för, innan öppnades väl 20 nya politiktrådar av IL om dagen i öppna delen (iaf kändes det som det).
Vet inte hur det är i politiktråden för jag är en av dom som är glada över att det värsta politiktjafset minskat här och har inte den delen, så jag ser inte dom inläggen.
Tycker det är bra med egen politikdel.

Där håller jag med.
Men samtidigt hänvisa till förmodad politisk hemvist är lite på gränsen till mobbing

Liknande trådar

Tillbaka
Topp