Därför är Kinesiska turister viktigare än västerländska turister.

 
Falukorv äter jag bara scans. Man har väl blivit bortskämd med Fleshwurst kunde jag inte få i mig.
Har även vart på ikea för att leta efter svensk mat men allt var tillverkad i andra länder
Måste vi vart på olika IKEA eller var det längesen du var där?
Från IKEA.

received_447943845766022.jpeg


received_2086490324803475.jpeg


received_1067473636772126.jpeg
 
Tar med lite godis. Bröd typ lingongrova. Knäckebröd. Ost! Falukorv chorizo . Chips. Salta pinnar. Kaviar. Kakor. Bullar.
Avocado och rökt lax till frugan!

Lingongrova brukar jag också plocka med. Dock så är det thailändarna som äter den.
Till mig själv plockar jag bara med snus och kanske någon whisky om man hittar något att fira.
 
Ja det var typ när jag först gick med på TS.
Då har det ändrats en del, lite bättre utbud nu men mycket av det hittar jag här, så åker inte till Ikea för att handla mat.
Skall finnas en butik som heter Siamburi tror jag det var, längst upp på Khaonoi som har mycket Svenskimporterad mat men där har jag inte vart.
 
Då har det ändrats en del, lite bättre utbud nu men mycket av det hittar jag här, så åker inte till Ikea för att handla mat.
Skall finnas en butik som heter Siamburi tror jag det var, längst upp på Khaonoi som har mycket Svenskimporterad mat men där har jag inte vart.
Siamburi kör mycket reklam på radion. Men när det gäller mat så har jag normalt redan det jag behöver.
Har själv funderat på att slänga med lite mat i mina containers för att sälja men avansen är för låg tycker jag. Sedan tar det ju av min mycket knappa tid att kränga detta.
Lättare även för mig att svänga in på ikea i bäckebol om jag nu av nån anledning skulle behöva nåt från dom. Däremot ser jag mer värde i begagnade saker än nya.

Men vad har detta med kinesiska turister att göra? -Naaaaaada!
 
Siamburi kör mycket reklam på radion. Men när det gäller mat så har jag normalt redan det jag behöver.
Har själv funderat på att slänga med lite mat i mina containers för att sälja men avansen är för låg tycker jag. Sedan tar det ju av min mycket knappa tid att kränga detta.
Lättare även för mig att svänga in på ikea i bäckebol om jag nu av nån anledning skulle behöva nåt från dom. Däremot ser jag mer värde i begagnade saker än nya.

Men vad har detta med kinesiska turister att göra? -Naaaaaada!

Ta med dig lite kinesiska turister i dina containers från Sverige till Thailand!
 
Ica här i Sverige besöker ja varje dag och det tar inte mer än ett par minuter att fylla väskorna. (Som annars hade varit tomma)
;)

Dessutom till en tredjedel av priset.

Jag har tagit väldigt många kilo svensk mat till Thailand. Finns alltid vänner som är i nöd. Lagrad ost, kaviar, köttbullar, falukorv, sill, julskinka, lingonsylt, rödbetssallad, bregott osv...

Nu senast hade jag ca 40påsar med chips, ostbågar och jordnötsringar med mig. Därtill Ahlgrens bilar, Gott och Blandat, Zoo, Marabouchoklad och annat gott...

Att det finns likvärdiga substitut att få tag i må så vara. Men originalet och det utbudet vi har i Sverige är ju såklart större. Finns det plats i väskan kan man ju likagärna fylla den.
 
Dessutom till en tredjedel av priset.

Jag har tagit väldigt många kilo svensk mat till Thailand. Finns alltid vänner som är i nöd. Lagrad ost, kaviar, köttbullar, falukorv, sill, julskinka, lingonsylt, rödbetssallad, bregott osv...

Nu senast hade jag ca 40påsar med chips, ostbågar och jordnötsringar med mig. Därtill Ahlgrens bilar, Gott och Blandat, Zoo, Marabouchoklad och annat gott...

Att det finns likvärdiga substitut att få tag i må så vara. Men originalet och det utbudet vi har i Sverige är ju såklart större. Finns det plats i väskan kan man ju likagärna fylla den.
Bra då tänker vi likadant. När frugan inte orkar laga mat eller då det e försent att åka o köpa nåt så har ja mina korvar mm. Kan steka det o ett par ägg. Helt perfekt.
Godsaker däremot tar jag intd med så mkt eftersom ungarna knappt äter, slutaf oftast med att ja går o småäter o då e det bättre att passa på att banta när man kan.
 
Bra då tänker vi likadant. När frugan inte orkar laga mat eller då det e försent att åka o köpa nåt så har ja mina korvar mm. Kan steka det o ett par ägg. Helt perfekt.
Godsaker däremot tar jag intd med så mkt eftersom ungarna knappt äter, slutaf oftast med att ja går o småäter o då e det bättre att passa på att banta när man kan.
Köper du med ägg från Sverige med ;)
 
Nä tycker bara det är Pattayathai som man oftast hamnar i kö och 2nd road kvällstid.
Men inga vägar man måste köra för att komma nånstans.
Tips är att ta småvägarna också, går ju tex otrafikerad småväg paralellt med Pattaya klang hela vägen till soi beukaw.
Skall jag till Big-C kör jag av korsningen Pattaya Nua och första till vänster otrafikerad väg till Pattaya klang.
Så går bra att ta sig runt och undvika Pattaya Thai på marknadsdagarna.
Skall man till Pratumnak är Theprasith bäst att ta.
 
Nä tycker bara det är Pattayathai som man oftast hamnar i kö och 2nd road kvällstid.
Men inga vägar man måste köra för att komma nånstans.
Tips är att ta småvägarna också, går ju tex otrafikerad småväg paralellt med Pattaya klang hela vägen till soi beukaw.
Skall jag till Big-C kör jag av korsningen Pattaya Nua och första till vänster otrafikerad väg till Pattaya klang.
Så går bra att ta sig runt och undvika Pattaya Thai på marknadsdagarna.
Skall man till Pratumnak är Theprasith bäst att ta.
Bra Nu vet alla Kineser det i Pattis
 
Nä tycker bara det är Pattayathai som man oftast hamnar i kö och 2nd road kvällstid.
Men inga vägar man måste köra för att komma nånstans.
Tips är att ta småvägarna också, går ju tex otrafikerad småväg paralellt med Pattaya klang hela vägen till soi beukaw.
Skall jag till Big-C kör jag av korsningen Pattaya Nua och första till vänster otrafikerad väg till Pattaya klang.
Så går bra att ta sig runt och undvika Pattaya Thai på marknadsdagarna.
Skall man till Pratumnak är Theprasith bäst att ta.
Har du vågat köra lite nu på Sukken eller e det frugan som tar över då? ;)
 
Har du vågat köra lite nu på Sukken eller e det frugan som tar över då? ;)
????
Skojar du eller??
Jag kör jämt, frugan kan ju knappt köra.
Var väl 6 år sen när jag flyttade ner igen som jag tyckte det var lite otrevligt i början att ta moppen på Sukhumvith men rätt längesen det.
Nu börjar du låta som Phonta, för man skrivit det här för 6 år sen så gäller det fortsatt.
Nä jag som kör i huvudsak var vi än åker.
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp