DAGENS DUBBEL VM MED LEGOLAS

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Berralund

Forumvärd
Forumpersonal
Här kommer legolas att köra nya Dagens Dubbel VM. Men först slutresultatet från förra och de NYA REGLERNA. Lyyyycka till legolas.


VÄLKOMNA IN OCH SE HUR DET GÅR TILL
 
Slutresultat från förra omgången:

1. B-tung 42
2. zMacen 34
3. Glimten66 34
4. Rolf 33
5. Berralund 30
6. Wanpen 28
7. Legolas 22
8. Kycklingen 17
9. Psydrop 16
10. Ledarn 15
11. Birger LKPG 14
12. Gazton 11
 
DAGENS DUBBEL TÄVLING START 19 MARS 2011

Vi startar om igen, och försöker att förändra lite grand så att intresset är på topp och vi håller undan tristessen av att alltid ha samma regler. Min tanke var nu att följande i regelväg gäller:

a) Tävlingen är dagens dubbel-loppen på V75, alltså de 2 sista avdelningarna på V75.

b) Vi tar ut 6 kombinationer, alltså 2 hästar i ena loppet och 3 hästar i det andra loppet. Ni
väljer själva vilket lopp som skall ha 3 eller 2 hästar.

c) Ni får poäng för oddset på den vinnande hästen, om ni nu lyckas pricka in den, jag
höjer upp poängsiffran som jag gjorde denna omgång, ett odds på 29,51, ger alltså
30 poäng.

d) Dessutom, om ni prickar in dubbeln, så får ni även tillgodoräkna Er dubbeloddset.

e) Skulle "Er" häst bli struken ifrån tävlingen, så träder automatiskt "turordningen" in och
ersätter Er häst. Turordningen är alltså den ordning som ATG tillkännagivit i samband
med dessa tävlingar..... ändringar av inlämnade hästar är alltså EJ tillåtet......

f) Deadline, om inget annat säges, är kl. 15.00 på lördagen, precis som vanligt alltså. är
ni sent ute, och missar att lämna in,,, så är det synd. Men bara om Er själva, inte om
oss andra, vi ler precis som vanligt och säger.... GÖTT!!!!

g) Skulle det bli kontroverser eller tjafs om regler, så äger undertecknad rätt att bestämma
och sista ordet är mitt... Hoppas att ni alla är nöjda med detta......

Så NU kör vi, och startar redan nu till lördag.. Tips för Er som aldrig pillar med hästar och travspel. Gå in på ATG.SE på internet, på deras 1.a sida där, så finner ni lite tips lördag morgon, annars har alla dags och kvällstidningar rejäla artiklar där de spekulerar och informerar oss kunder om hur vi skall spela.....

Denna gång, om ni vill, så kan jag stå för priset.... Den som vinner får ta sig till Chaiyaphum, hem till byn Nong Nasaeng med sin familj, och blir här bjuden på en helvetes god middag med fritt brännvin till...

Lycka till alla......
Legolas
 
Det blir bra det här. Det är klart att du ska få en liten karma som du kan ha med dej i sängen, för skams skull får Chef Berralund en också
Bra jobbat.
 
Jag tittade lite på startlistorna för DD på Jäger den 19/3.
Det kommer att blåsa från öster. Från Finland sanna mina ord.

DD 1 Spikar jag nr 7 Lover Shade, en finskreggad häst som har flyttats till Sverige för träning. Han har gått kanon för Stefan Lövgren. 1640 med autostart passar som handen i handsken för detta ekipage. Finns ingen som kan stå emot när han lägger in en slutrökare.

DD 2 Min favorit här är nr 7 Gills Abbe tränad av Kari Lähdekorpi. Tränare på Halmstadtravet. Han har jag plockat ut på raden han har. Ett stayer lopp (2640) har han författningen att ta hem.
Outsidern är stallkamraten nr 3 Karbo Cake som om det vill sig väl, kan visa Gills Abbe att det är han som är först till havrehinken på Jägersro.

Som loppet gestaltar sig i mitt huvud så blir det dubbelslag på 7.

DD-1 nr7
DD-2 nr3 och nr7
 
Nu du jävlar har det kommit ett proffs, då får man sluta med tärningen :laugh:
 
"LG " sa:
Jag tittade lite på startlistorna för DD på Jäger den 19/3.
Det kommer att blåsa från öster. Från Finland sanna mina ord.

DD 1 Spikar jag nr 7 Lover Shade, en finskreggad häst som har flyttats till Sverige för träning. Han har gått kanon för Stefan Lövgren. 1640 med autostart passar som handen i handsken för detta ekipage. Finns ingen som kan stå emot när han lägger in en slutrökare.

DD 2 Min favorit här är nr 7 Gills Abbe tränad av Kari Lähdekorpi. Tränare på Halmstadtravet. Han har jag plockat ut på raden han har. Ett stayer lopp (2640) har han författningen att ta hem.
Outsidern är stallkamraten nr 3 Karbo Cake som om det vill sig väl, kan visa Gills Abbe att det är han som är först till havrehinken på Jägersro.

Som loppet gestaltar sig i mitt huvud så blir det dubbelslag på 7.

DD-1 nr7
DD-2 nr3 och nr7


Men LG, har du läst kusken legolas nya regler?? ???
 
Nya regler?
Det har alltid varit den häst som kommer först som vinner loppet! ;D
Eller hur tänkte du nu?

Lilla Berralund. Lyssna nu på LG.
Spela aldrig på en häst som kan se svansen på sin medtävlare! Capice. :police:
 
"LG " sa:
Nya regler?
Det har alltid varit den häst som kommer först som vinner loppet! ;D
Eller hur tänkte du nu?

Lilla Berralund. Lyssna nu på LG.
Spela aldrig på en häst som kan se svansen på sin medtävlare! Capice. :police:
Kolla får du se. Nytt antal hästar i DD1 och DD2. Läs och kom ihåg, det gjorde inte jag
 
"Rolf " sa:
Nu du [¤#@@¤%]r har det kommit ett proffs, då får man sluta med tärningen :laugh:

Proffs!
Det jag skriver om är det som händer i mitt huvud. När jag tänker mig loppet.
Jag hade HV71 som skyhöga favoriter mot AIK.
Glöm aldrig att loppen skall köras också!
Kamelerna kan bli störda och galloppera eller nåt annat skit, som t.ex bli instängda och inte komma ut.
Mycket kan hända. Ditt tips är lika bra/dåligt som mitt.
Allt är ju bara gissning innan loppen är körda.

Jag försökte bara skriva som ordbajsarna gör i kvällstidningarna när dom skriver om trav.
Gillade du hur jag la upp själva tugget?
 
"LG " sa:
Proffs!
Det jag skriver om är det som händer i mitt huvud. När jag tänker mig loppet.
Jag hade HV71 som skyhöga favoriter mot AIK.
Glöm aldrig att loppen skall köras också!
Kamelerna kan bli störda och galloppera eller nåt annat skit, som t.ex bli instängda och inte komma ut.
Mycket kan hända. Ditt tips är lika bra/dåligt som mitt.
Allt är ju bara gissning innan loppen är körda.

Jag försökte bara skriva som ordbajsarna gör i kvällstidningarna när dom skriver om trav.
Gillade du hur jag la upp själva tugget?
Man blir ju lite impad :) Se nu till och välj rätt antal hästar också. Fan då kan du lägga ut texten lite till :laugh:
 
"Rolf " sa:
Kolla får du se. Nytt antal hästar i DD1 och DD2. Läs och kom ihåg, det gjorde inte jag

Den som kommer först över mållinjen vinner!

Och dom två vinnarna hittar du i mitt förslag ovan. :nod:
 
"LG " sa:
Den som kommer först över mållinjen vinner!

Och dom två vinnarna hittar du i mitt förslag ovan. :nod:
SNÄLLA L G. Kolla här::
b) Vi tar ut 6 kombinationer, alltså 2 hästar i ena loppet och 3 hästar i det andra loppet. Ni
väljer själva vilket lopp som skall ha 3 eller 2 hästar.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
18 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
14
Visningar
2 K
Sir One
S
A
Svar
22
Visningar
2 K
Anonym
A
 
Tillbaka
Topp