Dagens fråga!

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Kycklingen

Administratör
Forumpersonal
Jag tänkte starta en omröstning men visste inte hur man gjorde.

När ni är förkylda och ni måste snyta er.
Andvänder ni en näsduk i tyg då som ni snyter i er och knypplar ihop i framfickan, sen tar upp den igen och fortsätter så, eller andvänder ni papper som man kan kasta efter varje gång man har snytit sej.

Jag andvänder själv pappersnäsdukar.
 
Jag andvänder alltid pappersnäsdukar som jag slänger ..... vill inte gå omkring med där sörjan i fickan :nod:
 
Pappers näsdukak vill ju inte ha den där gröngula geggan i fickan ;)
trodde dom andra dog ut me mormor o legolas ;D
 
Jag änvänder pappersnäsdukar!

En näsduk av tyg som folk bär med sig borde vara brottsligt, en vandrande bakteriebomb.

Kom ihåg en gång på pågatåget till Helsingborg. Mitt emot mig satt en kille, tog upp sin näsduk av tyg och snöt sig. Sen så skakar han ur den och lägger den på knäna och viker ihop den snyggt och prydligt.

Jag tittade på honom och sa,
- men stoppa ner näsduken, sitt inte och fladdra med alla bacillerna :mad: :mad: :mad:
då säger han helt oberörd. -
det är inte så farligt, bara lite morronläcka???
jag sa -jag skiter i vad det är stoppa ner näsduken i fickan.

Otroligt alltså, snacka om att tro att man är ensam på jorden :thumbsdown: :thumbsdown:

Mvh Peter
 
Helst använder jag "Finess" näsdukar.. Man blir så satans öm om nästippen med vanligt husållspapper. :)
 
På redigt arbetarvis snyter jag mig i näven och sen torkar jag av kardan mot blåbyxorna.

Det är karatag det! 8)
 
Håller med LG. Näsdukar är för fjollor :D
Men är det kallt ut så man har vantar på sej så blir det ansiktes servetter från apoteket :-[
Rolf
 
Kommer ni ihåg nåt vi kallade för "vick" för många år sedan, sånt man körde upp i näshålan och sniffade in.
Dom är förbjudna här i sverige sen ett antal år tillbaks. Jag köpte ett gäng förra sommaren i Thailand, nu är jag i behov av det.


Men nu till dagens fråga:

Känner ni nån Thailändare som inte äger en sån? ;)
På vissa ställen jag har varit så tror jag att den har växt fast i vissas näsor, Dom kör upp den i näsborren sen får den sitta där under dagen. :D
 
Har en på skrivbordet och ett gäng hemma i badrumsskåpet. Dom är skit bra men dom kan nog bli en vana för dom är STARKA :nod:
Finns i olika smaker eller lukter
 
Frugan har några sådana, jag använder inte dom dock.

När jag är snorig så är det även här pappersnäsdukar som gäller. Men dom måste vara mjuka annars blir jag sårig, röd och öm under snoken. Inte roligt alls. Sen är det näsdroppar som gäller vid läggdags, det är stört omöjligt att sova om näsan är täppt.
 
Nä och värre blir det om frugan ligger bredvid och bultar på'en och påstår att man snarkar, vilket naturligtvis är lögn, hon vill säkert bara ha nån och prata med när hon inte kan sova ::)
 
Bara lugn ska snart lämna jobbet och åka till Jula och botanisera lite :D
 
jag har telefonen om det skulle knipa. Nu är jag hemma så nu är det slut på friden :D
 
"Kycklingen " sa:
Kommer ni ihåg nåt vi kallade för "vick" för många år sedan, sånt man körde upp i näshålan och sniffade in.
Dom är förbjudna här i sverige sen ett antal år tillbaks. Jag köpte ett gäng förra sommaren i Thailand, nu är jag i behov av det.
Jag har en sån där burk med massagesmörja (grön etikett med en thaigubbe på).
Vid förkylning, lägg ett ytterst tunt lager under näsan så blir det rent i luftvägarna i ett kick :)
 
Du menar väl inte Tigerbalsam? Då förstår jag att du blir bra, fan hela kran ramlar ju av :D
 
"Rolf " sa:
Du menar väl inte Tigerbalsam? Då förstår jag att du blir bra, fan hela kran ramlar ju av :D
Vette f.. vad det är men det fungerar, och den ser ut så här:

g_pZaRCnt35ZSoPVI.jpg
 
den där har ja me köpte min i Pattaya för några år sen ligger i kylen
men den funkar du rensar upp i snoken....
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

M
Svar
309
Visningar
17 K
magnusjansson
M
R
Svar
37
Visningar
4 K
glimten66
G
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
S
Svar
10
Visningar
1 K
Hans Svensson
H
B
Svar
22
Visningar
3 K
glimten66
G
Svar
2
Visningar
2 K
เพ็ญ
A
Svar
1
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
3
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
0
Visningar
1 K
Anonym
A
A
Svar
9
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
4
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
Anonym
A
A
Svar
1
Visningar
1 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
Shaowpanyaa
S
 
Tillbaka
Topp