Dagens göteborgare... (eller annan)

A

Anonymius

Gäst
Jag jobbar i kryddbutik.”
”Jaså, hur mycket tjänar du där?”
”Trettio kronor i timjan."

Would a lion cheat on his wife?
- No but a tiger wood!

Vad anser du om läget i Angola?
- Det ango-la-inte mig!

När Clinton inte vann valet, blev hon trumpen då?

How to spot a blind man in a nudist colony?
- It's not hard.

Vet du varför bladlöss är så små?
- De stannar i växten.

Va ditt kaffe gott?
- Kaffe!? De é la'te...

:D:D

..., fyll gärna på:thumbsup:

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Kålle: -Dö, va ä klockan?
Osborn: -Den ä la Eriksberg.
Kålle: -?
Osborn: -Strax över älva.

Hörru Glenn, vilken smart anka du har.
Jag vet, det är en doktorand.

Minns du Glenn, han som vann 1 miljon på tipset? Nu har han supit upp varenda krona!

– Det är la inte så konstigt, det var ju ett systeeeeeemtips.

Vad är den största risken med att åka till Alperna?

– De e la vin-faran?

Kålle o Osborn hade splejsat till en kvarting.
Så de gick ner till kaja o satte sig.

Kålle öpnade flaskan o sa till Osborn börja du, Osborn satte flaskan till halsen o böjade dricka, Kålle tittade o tittade Osborn drack o drack tills flaskan var tom.
Kålle sa då till Osborn du drack ju för satan upp hela flaskan, ja det är klart sade Osborn, min del låg ju i botten.

Kålle o Osborn satt på östra kyrkogården o filosoferade över döden.

Osborn sa då till Kålle ja du här kommer du att ligga snart.

Kålle funderade en stund, ja du Osborn, o dej får man väl hälla tillbaka på flaskan

A

Anonymius

Gäst
Kallade tråden för göteborgare men vi kan ju vilka historier som helst och de behöver ju inte bara handla om Ada, Kal och Osborn, utan jag tänkte mer på sådan speciell göteborgshumor, träffsäkra och snabba repliker och det är förvisso många Ada, Kaloch Osbornvitsar också.

Vet du något bra sätt att hitta Indonesiens huvudstad?
Ja. Karta:D:D:D

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Mamma finns det kannibaler i Jämtland?
- Nej, varför undrar du det?
- Pappa sade att dom lever på turister.

Den unga nunnan berättar för abbedissan att hon har blivit förförd.
- Drick citronsaft.
- Hjälper det.
- Nej, men det tar i alla fall bort den där belåtna minen.

Micke.T

Forumvärd
Forumpersonal
Bellman var pinknödig, så han lättade på trycket mot ett plank. Då kom en polis förbi och sa:
- Det där är mot lagen!
- Nej, sa Bellman. Det är mot planket!

Bellman gick till drottningen och sa att han slog vad om femtio kronor att drottningen hade ett födelsemärke på vänstra skinkan.
På det svarade drottningen:
”Det var lättförtjänta pengar!”
Drottningen drog upp klänningen och drog ner byxorna.
”Nu förlorade du femtio kronor Bellman!”
”Ja det gjorde jag”, sa Bellman, ”men titta i det där fönstret. Där står kungen – och jag slog vad med honom om tusen kronor att drottningen skulle visa rumpan för mig.”

Varför är alla orkaner uppkallade efter kvinnor?
– Eftersom de båda är våta och vilda när de kommer och så tar de både hus och bil med sig när de går!

"NYTT INSLAG I DEN SVENSKA FAUNAN"
Den arabiskagöken (parasitus mussellimus) har på senare år haft en kraftig utbredning i norra Europa, mycket på grund av att arten saknar naturliga fiender här. Hanen kan enkelt kännas igen, framför allt på den svartmuskiga fjäderskruden och ett högt irriterande läte. Honan har en heltäckande fjäderskrud där bara ögonen syns och underlåter sig inte att varken synas eller höras. Hanen har vanligtvis upp till fyra honor och det är inte ovanligt att hanen har ihjäl någon av dem ifall hon skulle misshaga honom på något sätt. Något som den arabiskagöken har gemensamt med andra gökar är den så kallade häckningsparasitismen. Göken väljer att inte själv föda upp sina egna ungar utan letar upp en värdfamilj där ungarna placeras. Gökungarna sparkar sedan ut värdfamiljens egna ungar och kräver sin rätt att bli matad av sin nya värdfamilj med stor auktoritet.
Något som särskiljer arabiskagöken från övriga gökar är att vuxna individer ibland låtsas att vara ungar och sätter sig i ett främmande bo med gapande munnar. Då detta är ett mycket främmande beteende blir värdfamiljen så förvirrad att de genast börjar mata den nya ”glupska” ungen. Arten är en flyttfågel men med den underliga egenskapen att de aldrig flyttar tillbaka. De anpassar sig snabbt till det rådande klimatet och ser till att få sina behov tillgodosedda av sina nya värdar. Man spår att inom en snar framtid kommer den arabiska göken konkurrera ut andra arter, men vem ska då försörja den?

Pepsi

Forumveteran
"NYTT INSLAG I DEN SVENSKA FAUNAN"
Den arabiskagöken (parasitus mussellimus) har på senare år haft en kraftig utbredning i norra Europa, mycket på grund av att arten saknar naturliga fiender här. Hanen kan enkelt kännas igen, framför allt på den svartmuskiga fjäderskruden och ett högt irriterande läte. Honan har en heltäckande fjäderskrud där bara ögonen syns och underlåter sig inte att varken synas eller höras. Hanen har vanligtvis upp till fyra honor och det är inte ovanligt att hanen har ihjäl någon av dem ifall hon skulle misshaga honom på något sätt. Något som den arabiskagöken har gemensamt med andra gökar är den så kallade häckningsparasitismen. Göken väljer att inte själv föda upp sina egna ungar utan letar upp en värdfamilj där ungarna placeras. Gökungarna sparkar sedan ut värdfamiljens egna ungar och kräver sin rätt att bli matad av sin nya värdfamilj med stor auktoritet.
Något som särskiljer arabiskagöken från övriga gökar är att vuxna individer ibland låtsas att vara ungar och sätter sig i ett främmande bo med gapande munnar. Då detta är ett mycket främmande beteende blir värdfamiljen så förvirrad att de genast börjar mata den nya ”glupska” ungen. Arten är en flyttfågel men med den underliga egenskapen att de aldrig flyttar tillbaka. De anpassar sig snabbt till det rådande klimatet och ser till att få sina behov tillgodosedda av sina nya värdar. Man spår att inom en snar framtid kommer den arabiska göken konkurrera ut andra arter, men vem ska då försörja den?
Ajabaja Ledarn!!! Detta inlägg skulle nog passa bättre i Invandrings tråden.. ;)
Nu står du nog i högre kurs än vad jag gör på forumet... Hade jag skrivit detta hade jag fått påhopp utan dess like från medlemmar... :) 555555555

En anställd gick in till chefen, skällde ut honom efter notor. Chefen satt och lyssnade tålmodigt, när den anställde va klar sa chefen till honom,.Du är en duktig arbetare, så nu ger jag dig ledigt resten av dagen, gå hem till frun och sätt på henne, så du får ut din frustration... Dagen efter träffas de åter på fabriken, chefen säger till mannen,,, idag är du på bättre humör, det gick tydligen bra för dig och frugan igår. Ja svarade han,, jättebra. Och vilket fint hus du har.

A

Anonymius

Gäst
Kal och Åssbon har slagit sig ned vid ett fönsterbord på Frimurarlogen.
Hovmästaren kommer fram:
— Tyvärr, mina herrar, det här bordet är reserverat!
Kal, lugnt:
— Ta bort de då — å sätt hit ett annat!

A

Anonymius

Gäst
Hustrun kommer hem tidigare än väntat och finner sin man i sovrummet älskande med en mycket attraktiv ung kvinna. Hustrun blir naturligtvis upprörd och skriker gråtande:

Du är ett oförbätterligt svin. Hur vågar du göra så här mot mig en trogen hustru mor till våra barn. Jag lämnar dig och begär omedelbart skilsmässa!

Mannen svarar: Vänta nu en minut älskling så jag åtminstone får berätta hur detta hände.
Hustrun säger: OK men det blir nog de sista ord du säger till mig!!
Mannen börjar berätta.

Jag hoppade in i bilen för att åka hem, då bad den här unga damen om lift.
Hon såg så deppig, ledsen och försvarslös ut så jag tyckte synd om henne och lät henne komma in i bilen. Jag märkte att hon var mager, inte så välklädd och smutsig. Hon berättade för mig att hon inte ätit på tre dar så i min medkänsla tog jag med henne hem och värmde upp de enchilada jag gjorde till dig i går, men som du inte åt upp för du ville inte gå upp i vikt.

Den stackars flickan slukade dom och tyckte det var gott.Då hon behövde bli ren föreslog jag att hon skulle ta en dusch.Medan hon tog en lång välbehövlig dusch såg jag att hennes kläder var så trasiga så jag slängde dom och gav henne de där designade jeansen som du inte använt för du tycker de är för tighta.

Så gav jag henne de underkläder du fick av mig på vår bröllopsdag och som du inte använder för du tyckte jag hade dålig smak. Sen hittade jag den där sexiga blusen min syster gav dig i julklapp och som du inte använder bara för att genera henne. Jag gav henne också de dyra bootsen som du köpte i en boutique men som du inte använder för att en annan kvinna på ditt jobb skaffat likadana.

Mannen tog ett snabbt andetag och fortsatte.

Hon var såå tacksam för att jag förstod hennes situation så när jag följde henne till dörren när hon skulle gå vände hon sig mot mig med tårar i ögonen och frågade:
-Är det något mer som din fru inte använder längre?

A

Anonymius

Gäst
En kille spelade golf en dag och tappade räkningen.
Han såg en dam strax framför och gick fram till henne och frågade:
Ursäkta, kan du hjälpa mig? Jag vet inte vid vilket hål jag är.

Hon svarade honom Du är ett hål bakom mig. Jag är på sjunde — du är på sjätte.
Han tackade henne och fortsatte spela. Några hål senare hade han åter igen tappat räkningen.
Han såg samma dam och gick fram till henne något generad.

Ursäkta att jag stör igen men jag har tappat räkningen igen, kan du vara vänlig och tala om vilket hål jag är vid?
Hon svarade Du är ett hål bakom mig”. Jag är på fjortonde — du är på trettonde.
Återigen tackade han henne och fortsatte spela. När han spelat klart såg han henne i klubbhuset.

Han gick fram och frågade om han fick bjuda på en drink som tack för hjälpen.
Hon tackade ja. Medans de drack frågade han vad hon sysslade med när hon inte spelade golf.
Hon sa Jag är försäljare
Han svarade Du skojar — det är jag med. Vad säljer du?.
Hon svarade Det är för genant för att tala om, men efter att han insisterat på att få veta gav hon med sig.
Du lovar att inte skratta?
Jadå, jag lovar
Jag säljer tamponger
Mannen föll omkull på golvet — storskrattandes.
Du lovade att du inte skulle skratta!
Jag är hemskt ledsen, men jag rår inte för det. Jag säljer toalettpapper — så jag är fortfarande ett hål bakom dig:D:D

Liknande trådar

Topp