Dataproblem !! Var söker jag hjälp

Långeman

Forumveteran
Söker en bra datakunnig reperatör i Pattaya
Konkreta förslag, och inte svar som " gå till Tukcom" kanske finns där med, mer exakt var och som ni har erfarenhet av.
Har hört om någon på Pattaya Klang men vet inte var.
Tack

Nam Falang

Forumveteran
Konkreta förslag, och inte svar som " gå till Tukcom" kanske finns där med, mer exakt var och som ni har erfarenhet av.
Tack

Hej Långeman,

Beror lite på vad som hänt och vilken typ av reparation det gäller men en hel del kan jag. Problemet är att jag inte kommer till Thailand förens 2 december och så länge har du kanske inte tid att vänta.

A

Anonym

Gäst
Prova att byta kontakter och kabel om du har en eller kan låna likadan skärmkabel ... har du testat med en annan skärm till ex din egen ,, uteslutningsmetoden , en skärm kan ju paja, oftast inte någon ide att laga , de är ju billiga i Thailandet ;)Eller detta kanske du redan gjort och vet att det är skärmen

A

Anonymos

Gäst
Om det är en laptop och skärmen har lagt av så är det vanligt att invertern för backlight sagt upp sig. Orsakas ofta av överhettning. Bytt själv på ett par. Så här ser invertern ut;

replace-laptop-screen-inverter-09.jpg

A

Anonym

Gäst
Men nu svarar han inte om det är en Laptop eller ej ,så kanske skall vi vänta

A

Anonym

Gäst
Hmmm då kan det ju vara som han säger om detta med drivenheten för skärmen , de far illa i värmen ,, riktigt mycket kortare livstid på dem i Thailand VS Europa .. Värre att laga , men jag skulle testa med att gå upp till Samsung butiken på Central Festival ,, De reparerar ju även , kanske har de nån som kan fixa ...

A

anonymous

Gäst
Hmmm då kan det ju vara som han säger om detta med drivenheten för skärmen , de far illa i värmen ,, riktigt mycket kortare livstid på dem i Thailand VS Europa .. Värre att laga , men jag skulle testa med att gå upp till Samsung butiken på Central Festival ,, De reparerar ju även , kanske har de nån som kan fixa ...
Samsungbutiken på central festival reparerar väl inte?
Det gör Samsung service center på Pattaya Nua och då skall det ju vara av märket Samsung.

Tack
Mistänker att datorbutiken du menar på Pattaya Klang är den mittemot Food Land på andra sidan gatan, den har gott rykte bland faranger.

Kan vara så enkelt som ett virus med eller mjukvaroproblem.

Jag fick svartskärm, men gick in i bios och då fick ja bild så ja formatera datorn så funka skärmen igen.
Så var någon skit med mjukvaran.

Senast redigerad av en moderator:
A

anonymous

Gäst
Nu såg jag att det var Samsung tablet, läste Laptop först?

Samsung service center ligger strax efter busstation om du kör från Sukhumvith ner på Pattaya Nua.

The office eller nåt liknande heter området.

kurant

Forumveteran
Hade en HP laptop som skärmen la av på så jag körde den på en extern skärm. Den låg hela vintern i min kallställda stuga och döm om min förvåning så fungerade skärmen igen efter varit nerfryst utan problem i två månader.
När den svartnade igen stoppade jag in den i frysen och den var "back in business" igen nästa morgon.

A

Anonym

Gäst
Hade en HP laptop som skärmen la av på så jag körde den på en extern skärm. Den låg hela vintern i min kallställda stuga och döm om min förvåning så fungerade skärmen igen efter varit nerfryst utan problem i två månader.
När den svartnade igen stoppade jag in den i frysen och den var "back in business" igen nästa morgon.
Ok det förklarar varför du är så tvär ibland , du sitter i frysen när du skriver dina inlägg 5555:):):)

A

Anonymos

Gäst

Gör rent heat-zink, fläkten och så lite kylpasta av bättre kvalité, c:a 100 kr. Min bror och svägerska hade tre katter
som gärna vill vara med när det surfades. Så beskåda...;

GetAttachmentThumbnail

A

Anonymos

Gäst

Det är ingen drivenhet utan en inverter som gör precis som den heter. Inverterar spänningen så skärmbelysningen får
rätt spänning.

A

Anonym

Gäst
På tablet börja med, om inte redan ha gjort en factory reset. Det hände mig för ett par månader sen, fungerade bra sen. Annars följ Jonas råd att lämna den till Samsung i Pattaya.

Har den haft kontakt med mycket vatten kan det ju vara vatten som har kortslutit, då är det nog billigast att köpa ny!

Bahten

Aktiv medlem
Jag var på The Office i Pattaya i september och frågade om dem kunde laga min samsung tablet

Så dem undersökte den medan jag väntade
Undersökningen var kostnadsfri

När dem kom tillbaka så sa dem att det var moderkortet som var sönder och dem kunde inte laga den för dem hade inga svenska moderkort sa dem samt att jag har svensk garanti så dem sa att jag måste lämna in den på service i Sverige

När jag lämnade in den i Sverige så bytte dem ut en annan del kommer dock inte ihåg vad det var

När tjejens lämnade in sin samsung s7 edge så lagade dem den utan problem

Samsung Customer service
Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 2 689 3232
https://goo.gl/maps/zTXwfUakJ452

A

anonymous

Gäst
Jag var på The Office i Pattaya i september och frågade om dem kunde laga min samsung tablet

Så dem undersökte den medan jag väntade
Undersökningen var kostnadsfri

När dem kom tillbaka så sa dem att det var moderkortet som var sönder och dem kunde inte laga den för dem hade inga svenska moderkort sa dem samt att jag har svensk garanti så dem sa att jag måste lämna in den på service i Sverige

När jag lämnade in den i Sverige så bytte dem ut en annan del kommer dock inte ihåg vad det var

När tjejens lämnade in sin samsung s7 edge så lagade dem den utan problem

Samsung Customer service
Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 2 689 3232
https://goo.gl/maps/zTXwfUakJ452
Ja det verkar inte gälla någon internationell garanti.
Arbetskompis har köpt sin ifrån Hong Kong och i Europa fick han inte på garanti och knappt så dom ville fixa den för Asiatisk model (S7 med dual sim) och dyrt va det.

Tog med den hit och tänkte ta den på garanti här efter som den var inhandlad i Asien.
Visa det sig att Samsung Hong Kong garantin gäller ingenstans utanför Hong Kong.

Men som du säger dom felsökte gratis.
Kom till samma slutsats som service centret i Europa men nästan halva priset att fixa den här mot Europa.

Långeman

Forumveteran
Kompisen har nu varit på Tuk com efter som det var nära dit.
Han kollade med 4 st. och alla sa att det var samma fel, dvs. skärmen var kass.
Får den bytt i dag för 4000Tbh, dyrt men han hade viktig Info. i den så ansåg att det var det värt.
Tack för alla era tips.

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Light_Angel Söker enklare översättningshjälp el enklare tolk hjälp i här el Thailand Allmänt thailandforum 2
Ziplock Söker Barnkanalen - fast på thai Allmänt thailandforum 3
S Söker Yakeaw Tra Bai Po i Sverige eller online. Allmänt thailandforum 0
Isan Lover Thailand söker 10 000 utländska engelskalärare. Thailändska Nyheter 46
I Tre förväntansfulla utbytesstudenter söker Värdfamilj! Allmänt thailandforum 7
thaikonsult Lite tips när du söker uppehållstillstånd. Uppehållstillstånd och visum mm 0
A Söker större MC över 1000cc för renovering grön bok ett krav Allmänt thailandforum 26
R Söker lärare i thai Uppsala Språkhörnan 0
MartinAndersson Söker tips på boende i Bangkok(on nut) Bangkok forum 6
thaikonsult Att tänka på när du söker visum. Uppehållstillstånd och visum mm 0
O Söker jobb i thailand Allmänt thailandforum 29
A Grundligare utredning av expats som söker longterm visa i Chonburi. Uppehållstillstånd och visum mm 105
G Söker tips och råd om lugnt boende på Phuket Phuket forum 2
A Söker någon jämnårig att hänga med i Kamala fr 20 December Allmänt thailandforum 0
Grannen Olsson Förstagångsbesökare i Pattaya och Jomtien, söker tips på boende mm Pattaya forum 36
S Vill någon ha Whisky? (Katt i Pattaya söker nytt hem) Allmänt thailandforum 11
L Söker information om den här traditonella thai bilden Allmänt thailandforum 2
M Söker jobb i Thailand Allmänt thailandforum 4
P Student söker praktik, Systemutveckling, Webbutveckling Allmänt thailandforum 12
T Asiatisk restaurang i Ullared söker kock/restaurangbiträde Allmänt thailandforum 0
C Söker ett par som vill hitta tillbaka till kärleken.. [gärna med olika nationaliteter] Allmänt thailandforum 11
B Söker baguetter från Thailand Allmänt thailandforum 3
T Söker jobb i Thailand Allmänt thailandforum 25
thaikonsult Vilken kö gäller när du söker uppehållstillstånd? Uppehållstillstånd och visum mm 16
M söker kontaktperson i bangkok till mitt examensarbete Allmänt thailandforum 2
Lara Croft Desperata bönder söker hjälp från kungen att få betalning för sitt ris Thailändska Nyheter 0
thaikonsult Kolla "min sida" när du söker uppehållstillstånd via internet. Uppehållstillstånd och visum mm 0
thaikonsult Viktigt för dig som söker uppehållstillstånd! Uppehållstillstånd och visum mm 7
C Jag söker par i Isaan Isaan forum 11
A Söker frön och kärnor Allmänt thailandforum 0
T Journaliststuderande söker hjälp med slutarbete Allmänt thailandforum 12
M Söker enrumslägenhet i Patong beach för april Allmänt thailandforum 1
A söker en kokbok på thaimat som är skriven på thai Allmänt thailandforum 4
A Söker avancerad ord... Språkhörnan 2
A Söker praktik plats i Thailand Allmänt thailandforum 1
A Barnfamilj söker hus i Thailand för en månad Thailändskt reseforum 3
A Söker jobb som byggnadarbetare i thailand. Allmänt thailandforum 4
A söker Allmänt thailandforum 1
Badger67 Hjälp med Visa volontär arbets tillstånd etc Uppehållstillstånd och visum mm 24
Matt82 Om ni behöver hjälp att välja nummer till lottoraden Allmänt thailandforum 1
M Khao Lak! Hjälp sökes! Expat i Thailand 0
KalmarSupergirl Hjälp! Uppehållstillstånd för besök längre än 90 dagar Uppehållstillstånd och visum mm 29
Isan Lover Nationalpark i Surat Thani har upptäckt många utrotningshotade djur med hjälp av kameror. Thailändska Nyheter 5
S besöksvisum behöver lite hjälp Uppehållstillstånd och visum mm 27
Grannen Olsson Hjälp oss översätta forumet till perfekt svenska Teknikrelaterat 17
Krister Hjälp i Pattaya Pattaya forum 9
R Hjälp och reflektion kring tankar och planer på att flytta till thailand Allmänt thailandforum 94
P Behöver er hjälp till en studie Ordet är fritt 14
J Thai > Besöka mig i Sverige 2018? Hjälp? (Ej gifta) Uppehållstillstånd och visum mm 33
Thaifiskaren Behöver lite hjälp med bilder o prisuppgifter på ett mur bygge Bygga hus i Thailand 21

Liknande trådar

Topp