Dataproblem !! Var söker jag hjälp

 

Långeman

Forumveteran
Söker en bra datakunnig reperatör i Pattaya
Konkreta förslag, och inte svar som " gå till Tukcom" kanske finns där med, mer exakt var och som ni har erfarenhet av.
Har hört om någon på Pattaya Klang men vet inte var.
Tack
 
Söker en bra datakunnig reperatör i Pattaya
Konkreta förslag, och inte svar som " gå till Tukcom" kanske finns där med, mer exakt var och som ni har erfarenhet av.
Har hört om någon på Pattaya Klang men vet inte var.
Tack

Hej Långeman,

Beror lite på vad som hänt och vilken typ av reparation det gäller men en hel del kan jag. Problemet är att jag inte kommer till Thailand förens 2 december och så länge har du kanske inte tid att vänta.
 
Prova att byta kontakter och kabel om du har en eller kan låna likadan skärmkabel ... har du testat med en annan skärm till ex din egen ,, uteslutningsmetoden , en skärm kan ju paja, oftast inte någon ide att laga , de är ju billiga i Thailandet ;)Eller detta kanske du redan gjort och vet att det är skärmen
 
Om det är en laptop och skärmen har lagt av så är det vanligt att invertern för backlight sagt upp sig. Orsakas ofta av överhettning. Bytt själv på ett par. Så här ser invertern ut;

replace-laptop-screen-inverter-09.jpg
 
Men nu svarar han inte om det är en Laptop eller ej ,så kanske skall vi vänta
 
Hmmm då kan det ju vara som han säger om detta med drivenheten för skärmen , de far illa i värmen ,, riktigt mycket kortare livstid på dem i Thailand VS Europa .. Värre att laga , men jag skulle testa med att gå upp till Samsung butiken på Central Festival ,, De reparerar ju även , kanske har de nån som kan fixa ...
 
Hmmm då kan det ju vara som han säger om detta med drivenheten för skärmen , de far illa i värmen ,, riktigt mycket kortare livstid på dem i Thailand VS Europa .. Värre att laga , men jag skulle testa med att gå upp till Samsung butiken på Central Festival ,, De reparerar ju även , kanske har de nån som kan fixa ...
Samsungbutiken på central festival reparerar väl inte?
Det gör Samsung service center på Pattaya Nua och då skall det ju vara av märket Samsung.

Söker en bra datakunnig reperatör i Pattaya
Konkreta förslag, och inte svar som " gå till Tukcom" kanske finns där med, mer exakt var och som ni har erfarenhet av.
Har hört om någon på Pattaya Klang men vet inte var.
Tack
Mistänker att datorbutiken du menar på Pattaya Klang är den mittemot Food Land på andra sidan gatan, den har gott rykte bland faranger.

Kan vara så enkelt som ett virus med eller mjukvaroproblem.

Jag fick svartskärm, men gick in i bios och då fick ja bild så ja formatera datorn så funka skärmen igen.
Så var någon skit med mjukvaran.
 
Senast redigerad av en moderator:
Nu såg jag att det var Samsung tablet, läste Laptop först?

Samsung service center ligger strax efter busstation om du kör från Sukhumvith ner på Pattaya Nua.

The office eller nåt liknande heter området.
 
Hade en HP laptop som skärmen la av på så jag körde den på en extern skärm. Den låg hela vintern i min kallställda stuga och döm om min förvåning så fungerade skärmen igen efter varit nerfryst utan problem i två månader.
När den svartnade igen stoppade jag in den i frysen och den var "back in business" igen nästa morgon.
 
Hade en HP laptop som skärmen la av på så jag körde den på en extern skärm. Den låg hela vintern i min kallställda stuga och döm om min förvåning så fungerade skärmen igen efter varit nerfryst utan problem i två månader.
När den svartnade igen stoppade jag in den i frysen och den var "back in business" igen nästa morgon.
Ok det förklarar varför du är så tvär ibland , du sitter i frysen när du skriver dina inlägg 5555:):):)
 
Hade en HP laptop som skärmen la av på så jag körde den på en extern skärm. Den låg hela vintern i min kallställda stuga och döm om min förvåning så fungerade skärmen igen efter varit nerfryst utan problem i två månader.
När den svartnade igen stoppade jag in den i frysen och den var "back in business" igen nästa morgon.

Gör rent heat-zink, fläkten och så lite kylpasta av bättre kvalité, c:a 100 kr. Min bror och svägerska hade tre katter
som gärna vill vara med när det surfades. Så beskåda...;

GetAttachmentThumbnail
 
Hmmm då kan det ju vara som han säger om detta med drivenheten för skärmen , de far illa i värmen ,, riktigt mycket kortare livstid på dem i Thailand VS Europa .. Värre att laga , men jag skulle testa med att gå upp till Samsung butiken på Central Festival ,, De reparerar ju även , kanske har de nån som kan fixa ...

Det är ingen drivenhet utan en inverter som gör precis som den heter. Inverterar spänningen så skärmbelysningen får
rätt spänning.
 
På tablet börja med, om inte redan ha gjort en factory reset. Det hände mig för ett par månader sen, fungerade bra sen. Annars följ Jonas råd att lämna den till Samsung i Pattaya.

Har den haft kontakt med mycket vatten kan det ju vara vatten som har kortslutit, då är det nog billigast att köpa ny!
 
Jag var på The Office i Pattaya i september och frågade om dem kunde laga min samsung tablet

Så dem undersökte den medan jag väntade
Undersökningen var kostnadsfri

När dem kom tillbaka så sa dem att det var moderkortet som var sönder och dem kunde inte laga den för dem hade inga svenska moderkort sa dem samt att jag har svensk garanti så dem sa att jag måste lämna in den på service i Sverige

När jag lämnade in den i Sverige så bytte dem ut en annan del kommer dock inte ihåg vad det var

När tjejens lämnade in sin samsung s7 edge så lagade dem den utan problem

Samsung Customer service
Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 2 689 3232
https://goo.gl/maps/zTXwfUakJ452
 
Jag var på The Office i Pattaya i september och frågade om dem kunde laga min samsung tablet

Så dem undersökte den medan jag väntade
Undersökningen var kostnadsfri

När dem kom tillbaka så sa dem att det var moderkortet som var sönder och dem kunde inte laga den för dem hade inga svenska moderkort sa dem samt att jag har svensk garanti så dem sa att jag måste lämna in den på service i Sverige

När jag lämnade in den i Sverige så bytte dem ut en annan del kommer dock inte ihåg vad det var

När tjejens lämnade in sin samsung s7 edge så lagade dem den utan problem

Samsung Customer service
Pattaya, Bang Lamung District, Chon Buri 20150, Thailand
+66 2 689 3232
https://goo.gl/maps/zTXwfUakJ452
Ja det verkar inte gälla någon internationell garanti.
Arbetskompis har köpt sin ifrån Hong Kong och i Europa fick han inte på garanti och knappt så dom ville fixa den för Asiatisk model (S7 med dual sim) och dyrt va det.

Tog med den hit och tänkte ta den på garanti här efter som den var inhandlad i Asien.
Visa det sig att Samsung Hong Kong garantin gäller ingenstans utanför Hong Kong.

Men som du säger dom felsökte gratis.
Kom till samma slutsats som service centret i Europa men nästan halva priset att fixa den här mot Europa.
 
Kompisen har nu varit på Tuk com efter som det var nära dit.
Han kollade med 4 st. och alla sa att det var samma fel, dvs. skärmen var kass.
Får den bytt i dag för 4000Tbh, dyrt men han hade viktig Info. i den så ansåg att det var det värt.
Tack för alla era tips.
 
 

Liknande trådar

R
Svar
0
Visningar
1 K
Remus
R
B
Svar
3
Visningar
996
Banglassi
B
T
Svar
25
Visningar
12 K
Anonym
A
C
Svar
11
Visningar
3 K
BaBoo
B
A
Svar
0
Visningar
955
Anonym
A
A
Svar
2
Visningar
3 K
A
A
Svar
1
Visningar
2 K
misake
M
 
Tillbaka
Topp