Datorn med till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
A

Anonym

Gäst
Hej!
Jag fick en förlängd semester och åker till Chai Mai under november. Härligt va? Vi skall "vandra" från therdthai till Mai Salong o besöka minoritetsfolken där. Nåja, vad jag skulle fråga var?

Hur skall jag klara mig utan min dator? Eller är det ngn ide att ta med den trådlösa och funkar den där? Jag tänkte också hjälpa till med några hemsidor? Är det bara internetcafeer som gäller.

Sist jag var där (många vänner) så funkade eposten men hastigheten i deras hem var bedrövlig. Vilket jag försiktigt påpekade.

Alltså har ni något förslag. jag blir borta 1 månad - jag måste också kommunicera med jobbet.

Tack för en skitbra "utbytatankar plattform" /Ja

hej

när vi åker till samui har vi alltid med oss datorn. på flera resorter där har de trådlöst internet som ingår i priset. det funkar bra. däremot när vi åker till lanta så är det ingen idë för där har man inte det ialla fall inte där vi brukar bo och internet där är ingen höjdare. det går väldigt sakta och mkt struligt.

marianne

Ok jag tror jag förstår...jag tar med mig grejerna.....ännu ett problem...hur länge tar det att lära sig Thai....bokstäver..har ej börjat...behöver tips då jag inte fattade/tangentbordet.....har du några genvägar/tips/knep

sen får du beröm....jag älskar läsa din svar på Chaimai....

kòp koon maak kha

hej och god morgon!

du behöver inte kunna thailändska bokstäver för att skriva på en dator i thailand. du har även engelsk stavning. det enda strulet är att du inte har å ä och ö men det är inga större problem. titta när du ser någon av våra medlemmar som är boende i thailand. ibland har de svenskt tangentbord och har dom inte det så brukar de skriva ae istället för ä exempelvis.

skulle du inte ta med dig din laptop? den kan du ju också ta med dig till ett internetcafé så har du allt du själv sparat i din dator, dina foton etc....
du kanske lägger in fotona direkt i din egen dator, så även om du inte kan använda din dator just där du bor så kan du ha nytta av den.

vi tycker det är perfekt.

lycka till
marianne :wai:

du kan annars om du är intresserad lära dig bokstäverna här på forumet genom att gå in på vårt tangentbord eller lektioner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

R
Svar
1
Visningar
1 K
R
A
Svar
12