Dax för "hem"resa.

P

Pjodd

Gäst
Lär återkomma hit när jag sitter i kylskåpet (bussen NCA) på väg till Suvan. Funderar på att ta med en mössa för att symboliskt ta på mig den i bussen:p.

Väskorna blev lite tunga så nu måste jag prioritera. Ris väger mer än man tror (bara riset är väl 20kg). Jag hade bananer med mig i vintras från vår trädgård men det kan jag glömma nu. Ciggen väger inte så mycket så jag har dom som utfyllnad. Whiskyn lämnar inte väskan. Inga kläder. Men allt "smått skit" blir till slut mycket. Den lilla väskan som är godkänd som handbagage vägde över 20kg. Den enda anledningen att jag inte har en sådan till istället för ryggsäcken är att det blir så jäkla bökigt att knata runt själv med tre resväskor. 2 väskor och rygga funkar fint. Sen kan man inte peta in vad som helst i handbagaget.

Blev stoppad i Kastrup på securityn för ett par år sedan med 1 kg grillkrydda. Fan vad pinsamt det var. Fick ta med mig den men att rota upp allt annat elände som smutstvätt och lägga fram det. Sånt vill man bespara sig från:oops:

Har strategiskt lagt böcker (som väger mycket) i ytterfacken, så som det blir gnäll om vikten så kan jag ta ut dom snabbt och lätt och lägga i min ryggsäck som jag tar ombord. Har gjort så tidigare och funkade bra.

Det är lite småkul att äta eget ris där hemma. Uppskattat att ge bort oxå.

Finns inte så mycket annat att ta med sig av ekonomiska skäl. Det är juh inte så att det är så billigt längre. När jag jämför så hittar jag fler och fler saker som är billigare i Sverige

Om det inte finns så mycket annat att ta med sig varför då ta med sig någonting?
Släpa runt på 3 väskor och måste prioritera, då låter det som det finns annat att ta med sig, eller har dum3 väskor med ris 5555 ;)
Själv föredrar jag lätt packning, ett handbagage är det enda, får ner det jag behöver i en ryggsäck.

Om det inte finns så mycket annat att ta med sig varför då ta med sig någonting?
Släpa runt på 3 väskor och måste prioritera, då låter det som det finns annat att ta med sig, eller har dum3 väskor med ris 5555 ;)
Själv föredrar jag lätt packning, ett handbagage är det enda, får ner det jag behöver i en ryggsäck.
Innan fru så hade jag alltid endast handbagage när man reste...
Nya kläder köpte man ju i Thailand och kläder hade man ju redan hemma..
Många släpar ju runt på en necessär som om det inte finns att köpa toalett artiklar i Thailand.. Ha, ha, ha..

Nu delfinansierar man ju resan genom att köpa med sig godsaker från Thailand och då mest sådana som är dyra i thaiaffären här hemma. Här finns det faktiskt en hel del pengar att spara. Men som vanligt en prioriteringsfråga.

Nu delfinansierar man ju resan genom att köpa med sig godsaker från Thailand och då mest sådana som är dyra i thaiaffären här hemma. Här finns det faktiskt en hel del pengar att spara. Men som vanligt en prioriteringsfråga.
Tror inte frugan tänker på pengar när hon packar väskan med godsakerna ifrån hemtrakten..??
Då handlar det om att få med sig mat och kryddor som hon saknar här hemma..

Det vi däremot köper med oss hem som man sparar pengar på är medicin..
Paracetamol, allergimedicin och liknande preparat som är riktigt billigt där..

Ris är väl en av få saker vi inte tar med oss vad gäller mat. Tiffi å liknande kommer med här med, har ju åkt med baggarnas premium dom sista 3 ggrna så har väl drygt 100kg med oss hem av dom kilona är min packning högst 5kg [emoji36][emoji23] fick ta med mig en ölpump hem denna gång inge tung men skrymmande så kanske varit extra snäll / duktig i år[emoji6]

Liknande trådar

H
Svar
71
Visningar
8 K
Hans Svensson
H
M
Svar
0
Visningar